کد خبر: ۷۶۷۵۳۴
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۰

بدترین هفته برای یوآن چین از سال ۲۰۱۵ تاکنون

ارزش پول چین در سراسر همه‌گیری افزایش یافت، اما پس از رشد روزافزون ۴.۸ درصدی تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول، این رقم در پنج روز معاملاتی نزدیک به ۳ درصد کاهش یافته است که بدترین هفته از سال ۲۰۱۵ تاکنون بوده و به ۶.۶ در هر دلار نزدیک شده است.
بدترین هفته برای یوآن چین از سال ۲۰۱۵ تاکنون
آفتاب‌‌نیوز :

رنمینبی (نام رسمی واحد پول چین)، توسط بانک خلق چین مدیریت می‌شود این پول حتی با افزایش ارزش دلار در برابر اکثر ارز‌های دیگر ثابت مانده است. این تا حدی به دلیل معاملات قوی و مداوم تجاری چین و تا حدودی به دلیل مقاومت بانک مرکزی در برابر کاهش نرخ بهره علی‌رغم رشد نوسانی است.

با این حال، انتظارات سرمایه‌گذاران مبنی بر این‌که هیات فدرال رزرو ایالات متحده نرخ‌ها را به شدت افزایش خواهد داد، اختلاف بین بازده اوراق قرضه آمریکایی و چینی را از بین برده است. واکنش شدید پکن به شیوع مجدد کووید-۱۹، زنجیره تامین صادرات را حتی با افزایش تورم محلی و کاهش تقاضای خارج از کشوربی‌ثبات می‌کند.

با یک ارز ضعیف‌تر نیز می‌توان صادرات انجام داد، اما چرخش بازار‌های سهام و دارایی محلی و عقب‌نشینی سرمایه‌گذاران خارجی، سرمایه‌گذاران نیز تشویق می‌شود تا دارایی‌های خود از یوآن را تخلیه کنند، همانطور که در سال ۲۰۱۵ انجام دادند و متعادل کردن این دو قطعا بسیار سخت خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین