کد خبر: ۷۶۷۵۵۵
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

عدم دسترسی ۲ میلیارد نفر از جمعیت جهان به آب آشامیدنی سالم

۲ میلیارد نفر یا یک چهارم جمعیت جهان به یکی از مهم‌ترین منابع برای زندگی یعنی آب آشامیدنی سالم و فراوان دسترسی ندارند.
عدم دسترسی ۲ میلیارد نفر از جمعیت جهان به آب آشامیدنی سالم
آفتاب‌‌نیوز :

مشکل کمبود آب در آسیا که تقریبا ۳۰ درصد از جمعیت با آن مواجه هستند، حاد است و می‌تواند منجر به تنش‌های ژئوپلیتیکی در مورد تامین آب شود.

به نقل از ای‌بی‌آردی‌ان، بسیاری از آب آسیا به‌طور نابرابر توزیع شده است؛ در برخی از مناطق، بارندگی بسیار زیاد است اما در منطقه دیگر به اندازه کافی نیست. در مناطق دیگر، بارش در یک ماه بیش از حد است و در مناطق دیگر به اندازه کافی نیست.

هند خانه ۱۸ درصد از مردم جهان است اما تنها ۴ درصد از جمعیت آن به منابع آبی دسترسی دارند و این موضوع بسیار نگران کننده است. چالش منحصر به فرد بارندگی هند این است که نیمی از باران سالانه این کشور فقط در ۱۵ روز می‌بارد.

بهبود مدیریت آب با تمرکز واضح بر بزرگترین مصرف‌کنندگان آب آغاز می‌شود.

در سطح جهانی، مصرف آب کشاورزی با ۵۹ درصد، مصارف شهری و خانگی با ۲۳ درصد و مصارف صنعتی با ۱۸ درصد است و تشویق و سرمایه‌گذاری در راه‌حل‌هایی برای این چالش بزرگ بسیار حیاتی است. استفاده مجدد از آب، بازیافت آب باران و هدایت آب به صنایع نقش بسیار مهمی در مدیریت آب خواهد داشت.

با توجه به اینکه ۲ میلیارد نفر یا یک چهارم جمعیت جهان به یکی از مهم‌ترین منابع برای زندگی یعنی آب آشامیدنی سالم و فراوان دسترسی ندارند؛ راه‌حل‌های نوآورانه و پایدار برای حفاظت و حفظ یکی از ضروری‌ترین، غیرقابل جایگزین‌ترین و با ارزش‌ترین منابع ما یعنی آب اهمیت بسیار زیادی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین