کد خبر: ۷۶۷۶۰۲
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶

قطع وابستگی اروپا به نفت و گاز روسیه

کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا اعلام کرد این بلوک قصد دارد وابستگی به نفت و گاز روسیه را تا پایان امسال به میزان دو سوم کاهش دهد و تا پایان سال ۲۰۱۷ به صفر برساند.
قطع وابستگی اروپا به نفت و گاز روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

پائولو جنتیلونی در مصاحبه با روزنامه "ال مساجرو" همچنین اعلام کرد اتحادیه اروپا برآورد خود از رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۲ را از هدف قبلی چهار درصد کاهش می‌دهد و پیش بینی بهاره خود را ۱۶ مه منتشر خواهد کرد.

صندوق بین‌المللی پول هفته گذشته با اشاره به پیامد‌های جنگ میان اوکراین و روسیه، پیش بینی خود از نرخ رشد اقتصادی منطقه یورو برای سال ۲۰۲۲ را از ۳.۹ به ۲.۸ درصد کاهش داد.

اما جنتیلونی با اشاره به عوامل مثبت مربوط به نیمه دوم سال ۲۰۲۱ مانند نرخ بیکاری پایین و صرفه جویی‌های بسیار بالا، اعلام کرد هنوز زود است بگوییم کندی رشد اقتصادی به رکود منتهی خواهد شد.

در این بین، کادری سیمپسون، رئیس سیاست انرژی اتحادیه اروپا در کنفرانسی در ورشو اعلام کرد ششمین بسته تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه در واکنش به حمله نظامی به اوکراین به زودی معرفی خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، سیمپسون گفت تاریخ دقیق این بسته هنوز تایید نشده است و بسته‌های قبلی تحریم همچنان باید توسط کشور‌های اتحادیه اروپا تصویب شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین