کد خبر: ۷۶۷۶۳
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۲:۵۲
در همايش فعالان بخش كشاورزی صورت گرفت؛

اعتراض کشاورزان به سخنان اسکندری!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرویس اقتصاد و صنعت: سخنان وزیر کشاورزی و ارائه آمار از سوی وی در خصوص رونق بخش کشاورزی در همايش سراسری تشكل‌ها و فعالان بخش كشاورزی مورد اعتراض کشاورزان قرار گرفت. 

در این همايش که رئیس جمهور نیز در آن حضور داشت پس از اعلام آمارها و ارقام این بخش از سوی وزیر جهاد كشاورزی یكی از كشاورزان با اعتراض به گفته‌های اسكندری مبنی بر اینكه چرا فقط آمار و ارقام بیان می‌شود، گفت: «به جای اعلام آمار و ارقام باید در این مراسم وضعیت كشاورزان، مشكلات تامین نهاده‌ها و خسارات خشكسالی عنوان و رسیدگی شود كه این گفته با تشویق و حمایت كشاورزان و بهره‌برداران حاضر همراه شد». 

وزیر جهاد كشاورزی نیز پس از شنیدن این صحبت‌ها با اعلام صلوات قصد ادامه صحبت‌های خود را داشت كه دوباره با اعتراض حاضران همراه شد و اسكندری اظهار داشت: «آمارها و ارقامی كه من اعلام می‌كنم نتایج تلاش‌های شماست و ما فقط حمایت كردیم. البته این مراسم و گردهمایی با هدف عنوان كردن مشكلات و همكاری برای رفع آن برگزار می‌شود». 

در این مراسم همچنین نماینده كشاورزان و زنان روستایی سطح كشور از رییس جمهوری رسیدگی به نامه‌های كشاورزان كه در این مراسم ارائه شده است را خواستار شدند. 

رییس جمهوری نیز در سخنرانی خود با تشكر از «محبت و فداكاری كشاورزان كشور كه به عشق ایران و خدا، تولید می‌كنند» به تصمیم‌گیران نصیحت كرد هر مشكلی و تحولی كه ایجاد می‌شود بر سر جامعه كشاورزی خراب نكنند و اگر بناست هزینه‌ها را كنترل كنیم چرا اول از بخش كشاورزی آغاز می‌شود همچنین در بخش بانكی نیز این همه معوقه وجود دارد كه جای سوال است كه چرا اول سراغ كشاورزان می‌روند. همچنین از یارانه این بخش نباید بریده و به جای دیگر اختصاص یابد.
 
احمدی‌نژاد تاكید كرد: «برگزاری این جلسات فقط این نباشد كه حرف بزنیم و خداحافظ ؛ این جلسات باید منجر به تصمیم‌گیری و اصلاح منش و تصمیم‌گیری‌ها شود. وی همچنین از وزیر نیز خواستار شد فرصت كافی برای مطرح شدن مشكلات كشاورزان و تولیدكنندگان درنظر گیرد». 

رییس جمهوری نیز اظهار كرد: «لایحه دو فوریتی خشكسالی نیز انشاءالله در مجلس تصویب می‌شود. اگر این لایحه نیاید خدا شاهد است من و اعضای هیات دولت به تمامی روستاهای كشور راه می‌افتیم و اگر بتوانیم بیل هم می‌زنیم». 

بر اساس گزارش ایسنا وزیر کشاورزی در این همایش گفته بود: «اقدامات دولت نهم در بخش كشاورزی منجر به افزایش تولید و ضریب خودكفایی تا 94درصد شده است. ضمن اینكه میزان صادرات در سال گذشته نسبت به سال 85 ،‌22 درصد افزایش یافته است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۷
0
0
هيچ فرقي با ...نداره قيافش!
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۷
0
0
رییس جمهوری نیز اظهار كرد: «لایحه دو فوریتی خشكسالی نیز انشاءالله در مجلس تصویب می‌شود. اگر این لایحه نیاید خدا شاهد است من و اعضای هیات دولت به تمامی روستاهای كشور راه می‌افتیم و اگر بتوانیم بیل هم می‌زنیم»
مبارك است انشاء ا... وقتي آب نيست بيل بزنيم كه چي بشه؟؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۷
0
0
بسمه تعالي

جناب آقاي اسكندري بهتر است به جاي آمار ارقامي كه معلوم نيست از كجا سر در آورده به سفر خارجي كه حتي 1 در صد هم براي كشاورزانمان نفعي ندارد برود و خوش بگذراند

متشكرم جناب آقاي مهندس اسكندري
ناشناس
|
-
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۷
0
0
بسمه تعالي

جناب آقاي اسكندري بهتر است به جاي آمار ارقامي كه معلوم نيست از كجا سر در آورده به سفر خارجي كه حتي 1 در صد هم براي كشاورزانمان نفعي ندارد برود و خوش بگذراند

متشكرم جناب آقاي مهندس اسكندري
حالا ما مي نويسيم كو چاپ مطلب بهتر است بگوييم آقاي اسكندري واقعا حق دارند و كسي نبايد اعتراض نمايد.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۷
0
0
آقاي رييس جمهور محبوب وزير كشاورزي بايد كشاورز زاده باشد نه يه يقه آخوندي كه شكل بيل و داس را نمي تواند بكشد !
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین