کد خبر: ۷۶۷۶۷۳
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳

مخبر: میز تخصصی احیا در بانک مرکزی تشکیل می‌شود

در چهارمین جلسه نهضت احیای واحد‌های تولیدی و اقتصادی غیرفعال به ریاست معاون اول رییس جمهور، گزارشی از ۴۶۰ واحد احیاء شده در سه ماهه گذشته ارائه و راهکار‌هایی جهت تسریع در اجرای این نهضت مصوب شد.
مخبر: میز تخصصی احیا در بانک مرکزی تشکیل می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

محمد مخبر در این جلسه که عصر امروز(سه شنبه) برگزار شد، با اشاره به اقدامات و دستاوردهای حاصل شده در مدت اندک فعالیت نهضت احیاء گفت: ایجاد فرصت های شغلی با سرعت بالا، هدایت بخش عظیمی از سرمایه معطل شده کشور به چرخه تولید و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه گذاری های گذشته از جمله دستاوردهایی است که با توسعه فعالیت های نهضت احیاء محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بودجه و منابع دولت محدود است، اظهار داشت: برای انجام کارهای بزرگ باید از بخش خصوصی و منابع مردمی استفاده کنیم چرا که صرفاً با اعتبارات و بودجه دولت نمی توان این کار بزرگ را به نقطه مطلوب رساند.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اهمیت نقش آفرینی مردم و استفاده از ظرفیت های مردمی به منظور احیاء واحدهای تولیدی و اقتصادی نیمه فعال و غیرفعال اظهار داشت: هر چه مشارکت مردم در فرآیند احیاء واحدهای اقتصادی بیشتر باشد شاهد افزایش سرعت فرآیندها و شناسایی استعدادهای مردمی و نخبگان خواهیم بود.

مخبر افزود: اگر بتوانیم شبکه ای متشکل از گروه های مردمی جوان، نخبه و انقلابی برای احیاء واحدهای تولیدی ایجاد کنیم، قطعاً دستاوردها و نتایج درخشانی حاصل خواهد شد و این شبکه مردمی می تواند برای سایر برنامه ها و کارهای بزرگ نیز مورد استفاده قرار گیرد.

در این جلسه سید امیرحسین مدنی نماینده معاون اول رییس جمهور در راه اندازی و عملیاتی نمودن نهضت احیاء واحدهای اقتصادی با اشاره به احیاء ۴۶۰ واحد تولیدی غیرفعال در سه ماهه گذشته گزارشی از وضعیت پیشرفت پروژه های نهضت احیای واحدهای اقتصادی ارائه کرد.

در این گزارش به برنامه ها و اقدامات انجام شده در جهت احیاء از طریق توسعه و متنوع سازی ابزارهای تأمین مالی، شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری و احیاء از طریق تفاهمنامه با سازمان ها و نهادهای احیاگر پرداخته شد.

تشکیل میز تخصصی با موضوع احیاء واحدهای اقتصادی راکد و نیمه فعال در بانک مرکزی از جمله مصوبات این جلسه بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین