کد خبر: ۷۶۷۶۹۸
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹

عربستان در تلاش فاصله گرفتن از جنگ در یمن؟

لوموند در گزارشی با تیتر "عربستان سعودی می‌خواهد از آتش‌بس جاری در یمن برای فاصله گرفتن از درگیری استفاده کند" اعلام کرد که "بن سلمان در تلاش برای متحده کردن جبهه علیه انصارالله است تا بتواند تاثیر خود در این درگیری را کاهش دهد".
عربستان در تلاش فاصله گرفتن از جنگ در یمن؟
آفتاب‌‌نیوز :

آتش‌بسی از حدود سه هفته پیش در یمن به مناسبت ماه رمضان اجرایی شده که تاکنون به آن احترام گذاشته شده است اما انصار الله تاکنون از شرکت در مذاکرات مشترک با یمنی‌ها که اخیرا در عربستان سعودی برگزار شد، خودداری کرده است.

به گزارش روزنامه لوموند،‌ عربستان سعودی از این زمان - که می‌تواند آتش‌بسی ساده و یا آغازی بر آرامشی طولانی‌مدت باشد - استفاده می‌کند تا از دخالت‌های نظامی خود بازگردد و یا حداقل در ظاهر چنین چیزی را نشان دهد. ولیعهد بن سلمان که می‌داند این درگیری آسیبی جدی به وجهه‌اش در غرب زده می‌خواهد که حضور کشورش در یمن را کاهش دهد.

لوموند به نقل از یک دیده‌بان یمنی که نخواسته نامش فاش شود، نوشت که سعودی‌ها "هرکاری را علیه انصارالله امتحان کردند. آن‌ها انصارالله را بمباران کردند، سعی کردند آن‌ها را بخرند و حتی با آن‌ها مذاکره کنند اما شکست خوردند. در نتیجه سعودی‌ها به رویکرد امنیتی روی آوردند که بر دفاع از مرزهایشان تمرکز دارد.

این دیده‌بان یمنی در این زمینه گفت: آن‌ها دیگر علاقه‌ای به ملاحظات ایدئولوژیک ندارند و نمی‌خواهند با جنبش شیعه‌ای که به رقیب‌شان، ایران نزدیک است، بجنگند. شاید این فرصتی را فراهم آورد تا انصار الله را به پای میز مذاکره بیاورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین