کد خبر: ۷۶۷۸۷
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۳

سولانا: ایران سریعتر پاسخ دهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «خاویر سولانا» رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا دوشنبه با ابراز امیدواری به مذاکرات خود در تهران، خواستار پاسخ هر چه سریع‌تر ایران شد.

به گزارش سرویس بین‌المللی آفتاب، «خاویر سولانا» با اشاره به سفر خود به ایران و ارائه بسته پیشنهادی گروه 1+5 در کنفرانسی خبری اظهار داشت: «آنها (ایران) بسته پیشنهادی را پذیرفتند. این ملاقات خوبی بود و پاسخ خود را اعلام خواهند کرد و هر چه زودتر بهتر».

سولانا که برای حضور در جلسه وزرای خارجه اتحادیه وارد لوکزامبورگ شده بود در ادامه افزود: «این ملاقات بهتر از آنچه انتظار داشتم برگزار شد».

او همچنین بر ایجاد اطمینان از سوی ایران نسبت به صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای خود تاکید کرد. او در پاسخ به اینکه توقف غنی‌سازی اورانیوم شرط این مذاکرات بوده گفت: «نمی‌خواهم شرط ورود کامل ایران به مذاکرات را تکرار کنم ». 

نماینده اتحادیه اروپا افزود: «ما در جریان مذاکرات خود که احتمالا ماه‌ها به‌ طول می‌انجامد درباره ابهامات موجود درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران صحبت خواهیم کرد».

او در ادامه تاکیید کرد: «ما حق انرژی هسته‌ای ایران را به رسمیت می‌شناسیم و خواستار داشتن همکاری کامل با ایران به خصوص در زمینه هسته‌ای هستیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین