کد خبر: ۷۶۷۹۰۳
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱

حراج نقاشی که در جنگ مصادره شد

یکی از آثار هنری «پیسارو» که توسط نازی‌ها مصادره شده بود این بار در یک حراجی به مالکیت فرد دیگری درمی‌آید.
حراج نقاشی که در جنگ مصادره شد
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از تابلوهای نقاشی «پیسارو» نقاش مشهور امپرسیونیست که به موضوع کشمکش بین دو خانواده تبدیل بود بلاخره در ماه آینده میلادی به مالک جدیدی فروخته خواهد شد.

به گزارش نیویورک‌تایمز، وارثان زوج یهودی که مجموعه هنری آن‌ها پیش از جنگ جهانی دوم توسط نازی‌ها مصادره شده بود و خانواده یهودی که این اثر را در سال ۱۹۹۴ خریداری کرده بودند بر سر مالکیت این نقاشی به توافق نمی‌رسیدند، اما پس از این که توافق بین این دو خانواده حاصل شد، خبر مزایده نقاشی «پیسارو» اعلام شد.

حراجی مشهور کریستیز ارزش این تابلو نقاشی را بین ۱.۲ الی ۱.۸ میلیون دلار برآورد کرده است. این تابلو نقاشی که بندر «لو آور» را به تصویر می‌کشد در ماه مه در نیویورک به فروش گذاشته می‌شود.

یک زوج یهودی زمانی که در سال ۱۹۳۲ آلمان را در پی قدرت گرفتن «هیتلر» ترک کردند، مجموعه هنری که این نقاشی «پیسارو» نیز در آن قرار داشت را با خود نبردند. بستگان این زوج از سال ۲۰۱۵ برای پس‌گرفتن این نقاشی اقدام کردند و از مالکان بعدی این نقاشی شکایت کردند. با این حال وکیل خانواده‌ای که این نقاشی را در سال ۱۹۹۴ خریداری کرده بودند اعلام کرد این نقاشی پس از تحقیقات درباره تاریخچه آن و از یک دلال آثار هنری خریداری شده است.

این تابلو رنگ روغن که در آن یک لنگرگاه دیده می‌شود در سال ۱۹۰۳ توسط «پیسارو» خلق شد و یکی از آخرین آثار هنری محسوب می‌شود که پیش از درگذشت این هنرمند در همان سال خلق شد.

چندی پیش نیز مسئله مالکیت یکی از نقاشی‌های این هنرمند که توسط نازی‌ها ربوده شده بود به دادگاه کشیده شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین