کد خبر: ۷۶۷۹۳۰
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵

حسین زهی: مردم باید بتوانند حداقل از ۶ ماه قبل بلیط قطار یا هواپیما رزرو کنند

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: زمانی که یک توریست خارجی یا یک گردشگر داخلی بتواند برای سفر در ماه‌های آتی برنامه ریزی کند، قطعا انگیزه برای سفر و بازدید از اماکن گردشگری در آن تقویت خواهد شد.
حسین زهی: مردم باید بتوانند حداقل از ۶ ماه قبل بلیط قطار یا هواپیما رزرو کنند
آفتاب‌‌نیوز :

اسماعیل حسین زهی، با اشاره به ضرورت افزایش بازه زمانی پیش فروش بلیط قطار و هواپیما، تاکید کرد: امروز تمام کشورهایی که در حوزه گردشگری عملکرد موفقیت آمیزی دارند در وهله اول به ناوگان حمل و نقل به ویژه هواپیما و قطار توجه کرده اند. در این کشورها مردم و توریست ها این امکان را دارند برای سفر در بازه زمانی یک سال آینده برنامه ریزی کرده و می توانند بلیط برای خود تهیه کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: اما متاسفانه در کشور ما این امکان وجود ندارد و اصلا بین شرکت های فعال در حوزه حمل و نقل رقابتی وجود ندارد. بلیط ها را در یک بازه زمانی کوتاه با نرخی معین به فروش می رسانند و از پیش فروش آن در بازه طولانی برای اینکه شاید بلیط امروز برای فرد نسبت به چند ماه آینده کمی ارزان تر باشد، خودداری می کنند.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نیاز است که وزارت راه و شهرسازی به جد به این موضوع ورود کرده و این امکان فراهم شود که مردم بتوانند بلیط خود را برای چندماه آینده پیش خرید کنند. از سوی دیگر این موضوع نقش موثری در جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری نیز دارد. یک توریست خارجی یا یک گردشگر داخلی زمانی که بتواند برای سفر در ماه های آتی برنامه ریزی کند، قطعا انگیزه برای سفر و بازدید از اماکن گردشگری در آن تقویت خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: بنظر بنده باید یک آئین نامه معین هرچه سریع تر در این زمینه تهیه شود و امکان پیش خرید بلیط قطار و هواپیما برای گردشگران داخلی و خارجی از چندین ماه قبل فراهم شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین