کد خبر: ۷۶۸۱۹۶
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳

سقوط ارزش یورو به پایین‌ترین سطح پنج سال گذشته

برابری یورو با دلار اخیرا به ۱.۰۵۸۶ دلار به ازای هر یورو رسیده و برای نخستین بار از ماه آوریل سال ۲۰۱۷ به کمتر از ۱.۰۶ دلار رسیده است.
سقوط ارزش یورو به پایین‌ترین سطح پنج سال گذشته
آفتاب‌‌نیوز :

ارزش یورو در برابر دلار در معاملات اخیر به خاطر نگرانی‌ها نسبت به امنیت اروپا در حوزه انرژی، به کمترین میزان 5 سال گذشته رسیده است.

به گزارش راشاتودی، نگرانی‌ها نسبت به درگیر شدن احتمالی اروپا در یک بحران انرژی و افت رشد اقتصادی اتحادیه اروپا باعث شده تا در معاملات اخیر ارزش یورو در برابر دلار به کمترین میزان 5 سال گذشته برسد.

برابری یورو با دلار اخیرا به 1.0586 دلار به ازای هر یورو رسیده و برای نخستین بار از ماه آوریل سال 2017 به کمتر از 1.06 دلار رسیده است.

پس از آنکه شرکت گازپروم روسیه رسما اعلام کرد که به خاطر عدم پرداخت پول گاز وارداتی به روبل، صادرات به لهستان و بلغارستان را‌‌‌‌‌‌‌‌ متوقف کرده، ارزش یورو افت بیشتری را‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه کرد؛ چراکه این مسأله به بی‌ثباتی بیشتر اتحادیه اروپا در حوزه انرژی منجر می‌شود.

در ماه مارس ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که کشورهای غیردوست که علیه روسیه تحریم اعمال کرده‌اند، باید پول گاز وارداتی از روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ به روبل بپردازند.

روسیه سه شنبه اعلام کرد که این مکانیزم پرداخت اجرایی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین