کد خبر: ۷۶۸۳۲۵
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲

چند نکته طلایی برای رشد سریع مو

در حالی که به نظر می‌رسد برای برخی از افراد داشتن مو‌های بلند نیاز به انجام فعالیت‌های خاصی ندارد، اما برای برخی دیگر داشتن چنین مو‌هایی مستلزم تغییر برخی از جنبه‌های خاص رژیم و روتین روزانه مراقبت از مو‌ها است.
چند نکته طلایی برای رشد سریع مو
آفتاب‌‌نیوز :

برخی از افراد به منظور داشتن مو‌های بلند می‌بایست فعالیت‌هایی از جمله استفاده از یک برس موی متفاوت، تنظیم تعداد دفعات استفاده از موخشک‌کن‌های برقی برای کاهش آسیب به موها، استفاده از روغن‌های رشد مو یا مواد مغذی برای رشد سریع‌تر موها، خوابیدن روی روبالشی ابریشمی برای حفظ سلامت و نرمی مو‌ها و ... را انجام دهند.

در ادامه به گزارش روزنامه ایندیپندنت به چند توصیه به منظور رشد سریعتر مو‌ها خواهیم پرداخت.

۱- به طور مرتب موهایتان را کوتاه کنید.

این ممکن است غیرمنطقی به نظر برسد، اما اگر مو‌های بلندی می‌خواهید که واقعا سالم باشند، باید مرتبا آن‌ها را کوتاه کنید. کوتاه کردن مو به رشد سریع‌تر مو‌های شما منجر نمی‌شود، اما شما را از شر موخوره‌هایی که مو‌های شما را می‌شکنند خلاص می‌کند. با از بین رفتن این شکستگی‌های ظاهری، به نظر می‌رسد مو‌های شما سریع‌تر رشد می‌کنند.

به هر حال موخوره و دو شاخه شدن مو‌ها باعث می‌شود مو‌ها بشکنند و در نهایت به کوتاه‌تر شدن مو‌های شما منجر خواهد شد.

۲- رژیم غذایی مناسب داشته باشید.

داشتن مو‌های بلند و قوی فقط به محصولاتی که روی مو‌های خود استفاده می‌کنید بستگی ندارد. به آنچه وارد بدن خود می‌کنید نیز وابسته است. به گفته یک متخصص برای تقویت رشد مو، باید مو‌ها را از درون تغذیه کنید.

اما مصرف چه غذا‌هایی به رشد سریع مو منجر می‌شوند؟ این متخصص توصیه می‌کند که سعی کنید پروتئین دریافتی خود را با غذا‌هایی مانند ماهی، لوبیا، آجیل و غلات کامل افزایش دهید.

علاوه بر غذا‌های سرشار از پروتئین، ویتامین‌های A، C، E، مواد معدنی مانند روی و آهن و اسید‌های چرب امگا۳ نیز می‌توانند به سلامت مو کمک کنند.

۳- یک ویتامین سلامت برای مو را به روتین صبحگاهی خود اضافه کنید.

اگر رژیم غذایی شما به اندازه کافی مواد مغذی برای شما تامین نمی‌کند، مصرف یک مکمل می‌تواند تغییراتی را ایجاد کند. یک متخصص در این زمینه می‌گوید: به دنبال مولتی ویتامینی باشید که فرموله‌شده و برچسب برای مو، پوست و ناخن را داشته باشد.

۴- کمتر شامپو بزنید و بیشتر آبرسانی کنید.

اینکه هر چند وقت یک‌بار موهایتان را شامپو می‌زنید، واقعا بر سلامت موهایتان تاثیر می‌گذارد. شامپو کردن موهایتان [فقط]دو تا سه بار در هفته، به روغن‌های طبیعی اجازه می‌دهد به موهایتان نفوذ کنند و به آن‌ها اجازه آبرسانی و ترمیم خود را می‌دهند. برای اینکه مو‌های پرپشت‌تر و با رشد سریع‌تری داشته باشید، شامپو‌هایی که برچسب «حجم‌دهنده» یا «پرپشت‌کننده» دارند انتخاب کنید.

از دیگر توصیه‌ها در این زمینه می‌توان به اختصار به موارد زیر اشاره کرد:

از حالت دادن به مو‌ها با کمک حرارت بسیار بالا دوری کنید.

مرتب مو‌های خود را برس بکشید.

دمای آبی را که هنگام دوش گرفتن استفاده می‌کنید، خنک‌تر کنید و بر مراقبت از پوست سر تمرکز کنید.

از مو‌ها در برابر آسیب‌های فیزیکی محافظت کنید.

از روبالشی‌های ابریشمی استفاده کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین