کد خبر: ۷۶۸۴۱۶
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
بررسی حواشی سفر خانواده قالیباف در مجلس

قالیباف: خانواده‌ام چیزی از ترکیه نخریده‌اند!

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیش از آغاز جلسه علنی امروز به بررسی حواشی سفر خانواده قالیباف به ترکیه پرداختند. قالیباف گفت: واقعاً خصوصی‌ترین مسائل زندگی خانوادگی ما را که نزدیک‌ترین افراد به ما از آن خبر نداشتند را چگونه خبردار شدند. اطلاعات آشکار و پنهان جای تردید نمی‌گذارد که این یک پروژه برای تخریب سیاسی بوده است.
قالیباف: خانواده‌ام چیزی از ترکیه نخریده‌اند!
آفتاب‌‌نیوز :

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیش از آغاز جلسه علنی امروز در نشستی غیر رسمی به بررسی حواشی سفر خانواده قالیباف به ترکیه پرداختند.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی از جلسه غیررسمی مجلس و توضیحات آقای قالیباف در مورد سفر خانواده‌اش به ترکیه در این جلسه خبر داد.

احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم، از جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس، پیش از برگزاری جلسه غیررسمی خبر داد و گفت: در این جلسه آقای قالیباف رئیس مجلس توضیحاتی را پیرامون ماجرای سفر همسر، دختر و دامادش به ترکیه که در رسانه‌ها مطرح شده است به نمایندگان ارائه کرد. رئیس مجلس در این جلسه عنوان کرد که مطرح شدن این موضوع در رسانه‌ها با انگیزه‌های سیاسی است و روشن شدن این موضوعات را به آینده موکول کرد. رئیس مجلس در این جلسه موضوع خرید مستغلات توسط خانواده خود در ترکیه را نیز تکذیب کرد.

سفر هفته گذشته همسر، دختر و داماد رئیس مجلس به ترکیه با واکنشهایی مواجه شد که الیاس قالیباف پسر محمدباقر قالیباف در اینستاگرامش نوشت که: « آن‌ها برای خرید سیسمونی به ترکیه نرفته بودند و ناراستی‌ها و بزرگنمایی‌هایی در متن‌‎های منتشر شده وجود دارد، اما به هر صورت انجام این سفر خطایی نابخشودنی است.»

او همچنین در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «سفر به ترکیه به امید و اعتماد مردم ضربه می‌زند و زبان ضد انقلاب و بدخواهان را دراز می‌کند.»

به نوشته ایسنا، وی سفر خواهر و دامادشان به ترکیه را "مخالف مشی و مرام پدرش" دانسته و گفته که خطای فرزند را پای پدر ننویسید. این کار از قبل مورد مخالفت پدر بود ولی متأسفانه نادیده گرفته شد."

وی همچنین در مطلبش از مردم ایران عذرخواهی کرد و از خانواده‌اش هم خواست که از مردم عذرخواهی کنند.

هم‌چنین غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده سابق رشت در مجلس شورای اسلامی موضوع خرید مستغلات در ترکیه توسط خانواده رئیس مجلس را مطرح کرده بود که این موضوع باعث طرح شکایت آقای قالیباف از وی در محاکم قضایی شده است.

تکمیلی/ قالیباف: همه ادعا‌ها درباره سفر ترکیه دروغ بود

خبرگزاری فارس نیز نوشت: یکی از نمایندگان مجلس، قالیباف پیش از اینکه جلسه مجلس آغاز شود در جمع تعدادی از نمایندگان که قبل از شروع صحن حضور داشتند، نکاتی را درباره سفر چند تن از اعضای خانواده‌اش به ترکیه مطرح کرد.

محور‌های این اظهارات در ادامه می‌آید:

** اول خوب است شما بدانید که وقتی بحث سفر مطرح شد من مخالف بودم و گفتم صلاح نیست، ولی وقتی درنهایت تصمیم گرفتند این سفر را بروند، طبیعی بود که مادر هم باید برای مراقبت از دختر باردار همراه آن‌ها می‌رفت.

** برای خرید هم‌داستان سرایی‌ها کردند که این‌قدر جنس زیاد خرید کردند که باعث درگیری پای کانتر فرودگاه شده و تهمت زدند و برای تخریب هشتگ‌سازی کردند تا احساسات مردم را جریحه‌دار کند، درحالی‌که همه این‌ها دروغ بود.

** خیلی‌ها به من گفتند این سفر اتفاق ویژه‌ای نیست و سوءاستفاده‌ای هم از بیت‌المال صورت نگرفته است و سفری شخصی بوده است، کاملاً هم عادی و بدون تشریفات بوده و حتی از پروتکل‌ها هم استفاده‌نشده است، مگر شما از موقعیت خودت استفاده کردی، مگر با پاس سیاسی رفتند، مثل همه شهروندان دیگر یک سفر عادی رفتند، لذا موضع‌گیری لازم نیست، ولی حرف من این بود که همین حد هم پذیرفتنی نیست، برای همین هم به آن‌ها گفتم که از مردم عذرخواهی کنید و در همان ساعات اولیه، یعنی همان سحر همان روز، قبل از اینکه کسی بخواهد مطالبه‌ای مطرح کند، عذرخواهی هم انجام شد. این کاری بود که کمتر کسی انجام می‌دهد.

** اما عده‌ای به دنبال پروژه‌سازی از این خطا بودند تا بتوانند اهداف سیاسی را دنبال کنند لذا تخریب‌ها را ادامه دادند. اطلاعات آشکار و پنهان جای تردید نمی‌گذارد که این یک پروژه برای تخریب سیاسی بوده است.

** واقعاً خصوصی‌ترین مسائل زندگی خانوادگی ما را که نزدیک‌ترین افراد به ما از آن خبر نداشتند را چگونه خبردار شدند.

اطلاعات محرمانه چگونه در زمان اندک در اختیار آن‌ها قرار داده‌شده است. یک‌زمان گفتن دلیل سفر خرید بوده است بعد که دیدند این مسئله این‌قدر بزرگ نبود که بتواند چنان موج شود که ما را به انفعال بکشاند، گفتند دلیل سفر خرید ملک بوده و حتی برای آن جعل سند کردند.

** بالاخره مجلس در این دو سال کار‌های بزرگی انجام داده است تلاش زیادی می‌کنند که عنوان مجلس انقلابی را تخریب کنند. این تخریب‌ها هزینه ایستادن در جهت خواست مردم است. هرگاه کاری برای مردم انجام دادیم و سمت مردم ایستادیم، پروژه سازان دست‌به‌کار شدند.

** شما از ابتدا نگاه کنید از روزی که رهبری مجلس را انقلابی خواندند، در داخل و خارج شروع کردند به تخریب مجلس. هدف این است که انقلابی بودن مجلس را تحت‌الشعاع قرار دهند. این مورد آخر هم در همان راستا است. فقط این بار وارد حریم خصوصی شدند. نشان می‌دهد که دیگر هیچ حدومرزی را قائل نخواهند بود.

** البته این روز‌ها دستگاه‌های امنیتی اقدامات خوبی را برای روشن شدن ابعاد ماجرا انجام دادند و من هم برای حفظ شان و جایگاه مجلس تا آخر مسئله را پیگیری خواهم کرد.

** نکته آخر این‌که این اولین بار نیست که من را تخریب می‌کنند، آخرین بار هم نخواهد بود. همان‌طور که این مجلس را هم از ابتدا تا امروز تخریب کردند و بازهم تخریب خواهند کرد آنچه باید برای ما مهم باشد، این است که نگذاریم این حاشیه‌ها ما را از کار برای مردم بازدارد. ما به‌عنوان مجلس انقلابی باید با حفظ روحیه جهادی و انقلابی، کار مردم را در اولویت قرار دهیم و مخصوصاً برای حل مشکلات معیشتی آن‌ها شبانه‌روز تلاش کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
2
159
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
1
113
چرا بعدا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
3
157
يعني انتظار داشتيد كه تاييد كند رفته تركيه ملك خريده؟
براي چه كاري ميرن تركيه. لابد دختر و دامادش براي ادامه مذاكرات وين رفته بودن تركيه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
0
129
چرا غیر رسمی غیر علنی!
مردم نامحرم هستند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
2
135
الان مشکلت اینه که چرا در رسانه ها مطرح شده؟ با هر انگیزه های که مطرح شده شما جواب کارت رو بده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
4
112
شايد بندگان خدا اينهمه بار را از ساير مسافران گرفته اند كه انها مشمول اضافه بار نشوند و شايد هم خود بپردازند از ان سي ميليون تومان.
متاقبل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
0
84
الحمدلله شما نماینده ملت هستید خواهشا موضوع را به تعویق نیاندازید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
1
113
یعنی هیچی نخریدند ؟؟ باز نگرانید لای چمدونا رو «وای» کنید برای نوه هاتون چیزی نباشه ؟!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
2
136
چیزی نخریده اند؟! پس برای زیارت در ماه مبارک عازم سفر شده اند؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
2
142
۱. ما از آقای قالیباف عذرخواهی می کنیم.
۲. رسانه ها بیجا کردند به مردم ایران خیر دادند.
۳. خدا رحم کرد که برای خرید سیسمونی نرفته بودند، اگه برای این کار رفته بودند چی می شد!!!
۴. رسانه ای کردن خرید لباس توسط دختر یکی از وزیران آقای روحانی از سوی اقای قالیباف در تلویزیون ایرادی نداشته و غرض ورزی سیاسی نبود. بلکه انشالله برای رضای خدا بوده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
1
126
زاهدان کاین جلوه در منبر می کنند
چون به خلوت می روند آن کار دیگر میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
0
81
بعدنی وجود ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
2
134
شایدخانواده برای حمایت ازمردم فلسطین به ترکیه رفته باشند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین