اوکراین حدود نیمی از صادرات جهانی روغن آفتابگردان را به خود اختصاص میدهد که یکی از پرمصرفترین روغنهای خوراکی است، اما جنگ دو ماهه در اوکراین، باعث توقف محمولههای اوکراینی شده است. به این ترتیب، سازندگان موادغذایی در حال جایگزینهایی مانند دانه کلزا یا روغن سویا هستند.
یونیلیور طی گزارشی از درآمد از افزایش ۸ درصدی قیمت در سه ماهه اول خبر داد و هشدار داد که افزایش بیشتر به دلیل تورم و جنگ در راه است.
فرانسه به شرکتها مهلت شش ماهه میدهد تا در صورت جایگزینی برای روغن آفتابگردان، برچسبهای محصولات را بهروزرسانی کنند تا تغییرات دستور غذا را منعکس کنند.
مجموعه ۵۰۰ میلیارد دلاری لوازم آرایشی جهانی نیز مانند صنعت غذا، با پیامدهای جنگ مقابله میکند، زیرا در بسیاری از محصولات خود از محصولات تولیدی اوکراین استفاده میکند.