کد خبر: ۷۶۸۵۶۸
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰

دردسر بزرگ جنگ اوکراین برای اپل

اپل روز پنجشنبه پیش‌بینی کرد برای عرضه محصولات خود مشکلات بزرگ‌تری را پیش رو داشته باشد، زیرا قرنطینه‌های تازه کرونایی تولید و تقاضا را در چین به چالش کشیده است.
دردسر بزرگ جنگ اوکراین برای اپل
آفتاب‌‌نیوز :

از جمله دیگر مشکلاتی که اپل با آن مواجه شده می‌توان به تداوم جنگ در اوکراین اشاره کرد که فروش محصولات آن را کاهش و رشد خدمات را کمتر می‌کند.

پس از اینکه مدیران اجرایی اپل با برگزاری یک کنفرانس آنلاین چشم‌انداز بد پیش رو را بیان کردند، ارزش سهام این شرکت در اواخر معاملات روز گذشته ۲.۲ درصد کاهش یافت.

لوکا ماستری مدیر مالی اپل در مصاحبه‌ای هشدار داد جنگ در اوکراین که باعث توقف فروش محصولات اپل در روسیه شده، فروش تولیدات آن را در سه ماهه سوم مالی سال ۲۰۲۲ به شدت کاهش خواهد داد.

او به تحلیلگران گفت که مسائل مربوط به زنجیره تأمین و فروش در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ بین ۴ تا ۸ میلیارد دلار به اپل آسیب رسانده که "به طور قابل توجهی بیشتر" از ضربه سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ است.

او افزود که بخش عمده مشکلات تأمین مربوط به یک کریدور بازرگانی در شانگ‌های چین بوده و منعکس کننده اختلالات ناشی از کرونا و کمبود تراشه است. او گفت که این همه گیری بر تقاضا در چین هم تأثیر گذاشته است.

تیم کوک، مدیر اجرایی اپل هم گفت که تقریباً تمام کارخانه‌های چینی که مونتاژ نهایی محصولات اپل را انجام می‌دهند، پس از تعطیلی‌های اخیر ناشی از بیماری کرونا، دوباره راه‌اندازی شده‌اند، اما مشخص نیست بحران کمبود تراشه که بیشتر بر محصولات قدیمی‌تر تأثیر می‌گذارد، چه زمانی پایان می‌یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین