کد خبر: ۷۶۸۵۸۸
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱

حمله تند پیشکسوت استقلال به فدراسیون: حق ندارید ما را از آسیا حذف کنید

پیشکسوت استقلال گفت: ما در زمینه حذف دوباره استقلال از آسیا، AFC را نمی‌شناسیم، بلکه طرف حساب ما فدراسیون فوتبال است که باید در این باره پاسخگو باشد.
حمله تند پیشکسوت استقلال به فدراسیون: حق ندارید ما را از آسیا حذف کنید
آفتاب‌‌نیوز :

محمد نوری بازیکن اسبق تیم استقلال پیرامون موضوع تعویق ۱۰ ماهه مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ آسیا تا بهمن ماه سال جاری و سپس برگزاری لیگ قهرمانان بعدی در شهریور ماه سال ۱۴۰۲ که موجب تعلیق یک ساله حضور نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد اظهاراتی را مطرح کرد.

از برنامه‌ریزی جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا برای لیگ قهرمانان بعدی خبر دارید؟

خبر‌هایی شنیده ایم که قرار است دوره بعدی لیگ قهرمانان آسیا از شهریور سال آینده شروع شود! در این شرایط تکلیف قهرمان این فصل چیست؟ همه می‌دانند که استقلال با این همه رکورد‌های مهمی که امسال به دست آورده قهرمان می‌شود. اگر امسال قهرمان لیگ به آسیا نرود پس چه زمانی می‌خواهد برود!

قبول دارید تا شهریور ماه سال آینده قهرمانان جام حذفی و لیگ برتر بیست و دوم هم مشخص شده اند؟

بله! این فاجعه است. اصلاً نمی‌توان چنین موضوعی را هضم کرد. مگر میشود قهرمان امسال لیگ برتر و جام حذفی به آسیا نروند؟ اصلاً همه تیم‌ها برای این تلاش می‌کنند که بتوانند در نهایت راهی آسیا شوند و در مسابقات بین المللی حضور پیدا کنند. شما حق ندارید استقلال از آسیا حذف کنید.

اما باید پذیرفت، استقلال یا هر تیمی که قهرمان امسال لیگ برتر شود عملاً نمی‌تواند در بازی‌های دوره بعد حضور داشته باشد؟

این غیرممکن است! اگر چنین اتفاقی بیفتد میلیون‌ها هوادار استقلال این موضوع را با قدرت پیگیری می‌کنند.

به نظر شما AFC باید چکار کند؟

ما کاری به AFC نداریم. من صحبت‌های علی کفاشیان را دیدم. او درست گفته بود که AFC قبل از هر موضوعی نظر فدراسیون‌های عضو را می‌خواهد و بعد آن را اعلام رسمی می‌کند. وقتی از فدراسیون ما سوال پرسیدند قطعاً به این فکر کرده اند که تکلیف قهرمان امسال چه می‌شود! ولی اگر نکرده باشند بزرگترین اشتباه زندگی شان را مرتکب شده اند. آقای ماجدی یا هر کس دیگری که بوده و در این باره نظر داده باید بداند اگر استقلال از آسیا حذف شود حسابشان با میلیون‌ها هوادار استقلال است که ساکت نمی‌نشینند. استقلال همه رکورد‌ها را شکسته تا به آسیا برود. ما با کسی کاری نداریم AFC حتماً خیالش از ما راحت بوده که این برنامه را ریخته. ولی آیا آقایان هیئت رئیسه فدراسیون یا بقیه اعضای آنجا فکر کرده اند که تکلیف قهرمان امسال چه می‌شود! از کجا معلوم سال آینده دوباره استقلال قهرمان شود؟ چرا استقلال باید در این وسط به خاطر میزبانی قطر از جام جهانی، یک سال به آسیا نرود؟ این دیگر چه برنامه‌ریزی است!

حرف آخر؟

ما به فدراسیون فوتبال اولتیماتوم می‌دهیم که هر چه زودتر تکلیف این موضوع را روشن کنند. الان دو روز است که طرفداران استقلال نسبت به این موضوع از ما سئوال می‌پرسند. آن‌ها می‌گویند اگر استقلال امسال قهرمان شود قرار نیست به آسیا برود؟ وقتی فولاد قرار است ۱۰ بهمن‌ماه بازی کند لابد دیدار‌های مرحله یک چهارم و نیمه نهایی و فینال تا خرداد ماه طول می‌کشد که شروع دوره بعدی را آخر تابستان سال بعد اعلام کرده‌اند. ما در این مدت یک دوره دیگر لیگ را هم برگزار می‌کنیم. در این شرایط هیچ کس نمی‌تواند حق استقلال را بخورد. یعنی ما نمی‌گذاریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین