کد خبر: ۷۶۸۶۸
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۱
با پروازهای خط هوایی ناوگان «بی ام آی»

هدیه ای متفاوت برای روز زن

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرویس اقتصاد و صنعت: بدون تردید، روز بین المللی زن و مادر، یکی از روز های مهم در تاریخ سده های اخیر جامعه بشری در تلاش جهت کسب حقوق، دسترسی و استفاده عادلانه از امکانات مادی و معنوی جهان به شمار می رود. 

ایده روز جهانی زن در اواخر قرن نوزدهم و به دنبال صنعتی شدن جوامع و ظهور ناگهانی زنان در عرصه کار صنعتی مطرح شد. در روز ۸ مارس ۱۸۷۵ زنان كارگر كارخانجات نساجی در شهر نیویورك برای بهبود شرایط كار و در اعتراض به پایین بودن سطح دستمزد، دست به تظاهرات زدند. این زنان اولین اتحادیه صنفی زنان را در ماه مارس 1895 تشکیل دادند و اعتراض‌های مشابهی در همین تاریخ برای بهبود وضعیت زنان شاغل در سال‌های بعد انجام شد. 

از سوی دیگر در روز 9 ماه مه سال 1905، آنا جارویس، زنی که روز مادر را بنیان گذاشته بود ، در گذشت. دختر او که نیز نامش آنا بود، بر آن شد که کار جولیا وارد هاورد ،( شاعر صلح‌دوست ) را ادامه داده و همچنین خاطره و سنت مبارزه مادرش را جاودانه سازد و از این نقطه تلاش خستگی ناپذیر وی برای محقق نمودن این هدف آغاز شد. او در آغاز از كشیش منطقه خواهش کرد تا موعظه ای در زمینه نقش مادر در جامعه ایراد كند. سپس با نوشتن نامه‌ای به قانون گذاران کشور تلاش خود را برای رسمی کردن روز مادر آغاز کرد و دو سال بعد در دهم ماه مه برای اولین بار در شهری که مادرش در روزهای یکشنبه در مدرسه کلیسا تدریس کرده بود، روز مادر را جشن گرفت. نهایتا در سال ۱۹۰۹ در پی اعتراضات فوق و تلاشهای خستگی ناپذیر آنا جارویس روز 8 مارس به عنوان روز ملی مادر و زن در آمریکا به رسمیت شناخته شد. 

سال ۱۹۷۵ از طرف سازمان ملل متحد، سال بین المللی زنان اعلام شد و دو سال بعد یعنی در سال ۱۹۷۷ یونسكو ۸ مارس را به عنوان روز جهانی زن و مادر، به رسمیت شناخت. از آن روز به بعد ، در چنین روزی مردان به زنان گل یا هدیه تقدیم می کنند و بدینوسیله از مبارزات انسانی زنان قدردانی می کنند. نماد روز مادر برای مادری كه در قید حیات است یك شاخه میخك قرمز و برای مادری كه از دنیا رفته ، یك شاخه میخك سفید است. آنا جارویس با ارائه این طرح ، بردن گل برای مادران را رواج داد. 

هرچند مجامع بین المللی 8 مارس را تنها بعنوان روز زن و مادر می نامند اما زن و کلمه مقدس مادر در فرهنگ اصیل ایران اسلامی هم آغوش یاد و خاطره حضرت فاطمه (س) است. از این رو ، ایرانیان با توجه به اهمیت جایگاه زن در خانواده بعنوان همسر و مادر و به پاس گرامیداشت روز تولد یگانه دختر پیامبر اعظم ، حضرت زهرا (س)این روز را به عنوان روز زن و مادر اعلام می دارند.
روز های بیشماری به عنوان بزرگداشت از مناسبت های مختلف در این زمین خاکی به تجلیل گرفته می شود اما بزرگداشت و تجلیل از روز مادر و زن جایگاه ویژه خود را دارد. تابستان امسال فرصت مناسبی است تا آنگونه که شایسته مادران، همسران و زنان است از آنان تقدیر نموده و با هدیه ای مانند بلیت مسافرت به یکی از شهرهای جذاب و توریستی جهان مانند لندن سپاس و قدردانی خود را نشان دهید. 

«بی ام آی» دومین و بزرگترین خط هوایی بریتانیا با پروازهای روزانه مسیر تهران-لندن در روز 4 تیر ماه که مصادف با تولد حضرت زهرا (س) میباشد با تقدیم شاخه گلی زیبا به بانوان مسافر خود، مراتب قدردانی خود را نسبت به زنان این مرز و بوم ابراز می دارد. 

این خط هوایی با ناوگان هوایی ایر باس A321 خود از فرودگاه بین المللی امام خمینی به مقصد هیترو به جهانگردان، خدمات ارائه نموده و به بیش از 44 مقصد در جهان از فرودگاه هیترو پرواز می كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین