کد خبر: ۷۶۸۶۸۹
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶

کدام محکومان به‌مناسبت عید فطر عفو شدند؟

معاون قضایی قوه قضاییه در تشریح جزئیات موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات محکومان به مناسبت عید فطر گفت: ۱۲ مورد از عفوشدگان جزء محکومان اعدام و چهار مورد هم از محکومان امنیتی هستند.
کدام محکومان به‌مناسبت عید فطر عفو شدند؟
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام و المسلمین صادق رحیمی اظهار داشت: به‌مناسبت عید سعید فطر، رهبر معظم انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات ۱۵۴۲ تن از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت فرمودند.

وی ادامه داد: از ۱۵۴۲ موردی که مشمول عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند ۸۵۵ مورد منجر به آزادی از زندان می‌شود و ۶۸۷ مورد مشمول تخفیف مجازات قرار گرفتند.

رحیمی تصریح کرد: از ۱۵۴۲ مورد، ۱۲ مورد از عفوشدگان جزء محکومان اعدام بودند که مجازات آنها تبدیل شد، ۷۹ مورد از عفوشدگان از محکومان سازمان قضایی نیروهای مسلح، هزار و ۲۳۴ مورد از محکومان دادگستری(غیر از اعدام) و ۲۱۱ مورد هم از محکومان تعزیرات حکومتی و ۶ مورد مربوط به ماده ۲۰ آیین‌نامه عفو هستند.

وی افزود: از مواردی که عنوان شد، ۵۱ مورد خانم و پنج مورد اتباع بیگانه هستند همچنین ۲ مورد از کسانی که مشمول عفو قرار گرفتند زیر ۱۸ سال و چهار مورد هم از محکومان امنیتی هستند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه به مناسبت عید سعید فطر در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات این محکومان را که در کمیسیون عفو و بخشودگی واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین