کد خبر: ۷۶۸۷۲
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۳
آیت‌ا... محمد یزدی در افتتاحیه نشست کمیسیون‌های جامعه مدرسین گفت:

دولت زمینه همکاری روحانیت را برای انجام وظایفش فراهم کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌ا... محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم صبح امروز در نشست افتتاحیه کمیسیون‌های ششمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد بر ضرورت شناسایی دقیق وظایف متقابل نظام و حوزه‌های علمیه تأکید کرد.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، آیت‌ا... محمد یزدی در ششمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه، گفت: «نظام جمهوری اسلامی ایران با پشت سر گذاشتن سه دهه از حاکمیت اسلام، فراز و نشیب‌ها و مشکلات مختلف را سپری کرده و هم اینک به ثبات و آرامش رسیده است. در این ثبات و آرامش ممکن است حوزه‌های علمیه و روحانیت نسبت به وظایف خود در قبال نظام کم عنایت باشند که جا دارد با برگزاری چنین اجلاس‌‌هایی، این وظایف بیش از گذشته مشخص و عملیاتی شود».


رییس شورای عالی حوزه علمیه قم با اشاره به گستره وظایف حوزه‌های علمیه در قبال نظام، گفت: «حوزه‌ها نمی‌توانند و نباید نسبت به نظام بی‌تفاوت باشند. تأمین نیروهای متخصص در بسیاری از بخش‌های مدیریتی و فکری، پاسخ به پرسش‌های بی‌شمار فقهی و ارائه دیدگاههای مختلف اسلام در زمینه‌های متنوع حکومتی مانند پزشکی، بین‌المللی، قضایی و اقتصادی تنها بخشی از وظایف حوزه‌های علمیه در قبال حاکمیت و نظام است».

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ضرورت تعامل متقابل نظام و دولت اسلامی با حوزه‌های علمیه گفت: «وظیفه متقابل دولت در قبال حوزه علمیه به معنای فراهم نمودن زمینه انجام وظایف حوزه‌های علمیه است. دولت باید عرصه همکاری خود را با حوزه‌های علمیه از جهات اجرایی و قانون‌گذاری را به گونه‌ای پیش ببرد که حوزه علمیه بتواند در سطوح عالی وظایف بسیار حساس خود در قبال حاکمیت و نظام را انجام دهد».

آیت‌ا... یزدی همچنین با بیان اهداف مختلف این اجلاس گفت در کمیسیون‌های مختلف این نشست بحث‌های تخصصی درباره موضوع اصلی اجلاسیه مطرح شده و پس از بحث و گفتگو و تصویب نهایی در اجلاسیه عمومی که فردا برگزار خواهد شد مطرح می‌شود که امیدواریم نتایج خوب و مؤثری داشته باشد. همچنین درصورت نیاز و برای عملیاتی شدن تصمیمات، کمیته پیگیری مصوبات نیز تشکیل خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین