کد خبر: ۷۶۸۷۷
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۴
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

هیچ چیز نباید به مردم تحمیل شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که سیاست های کلی نظام اداری کشور در این مجمع به تصویب رسیده و خدمت مقام معظم رهبری تقدیم شده است و بزودی از سوی ایشان برای اجرا ابلاغ خواهد شد. 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز چهارشنبه در همایش دولت، نظام اداری و چشم انداز، که در موسسه تحقیقات و بهره وری منابع انسانی در تهران برگزار شد، افزود: «روح سیاست های نظام اداری این است که مردم را آزاد بگذاریم زیرا آنها بهتر می توانند مسایل را حل کنند». 

وی با بیان اینکه "بر اساس سیاست های نظام اداری بخش عمده‌ای از کارها در اختیار مردم خواهد بود"، تصریح کرد: «آزاد کردن مردم و اراده آنان و میدان دادن به مردم در امور سیاسی از مهمترین اقداماتی است که باید انجام داد». 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: «هیچ چیز نباید به مردم تحمیل شود، باید خود آنان انتخاب کنند زیرا افکار عمومی کمتر اشتباه می کند». 

آیت الله هاشمی رفسنجانی در عین حال گفت: «اگر کار به دست مردم باشد در صورتی که اشتباهی رخ داد دیگر به دولت مراجعه نمی شود و خود مردم مسایل را حل می کنند». 

وی با بیان اینکه در صورت حضور مردم از تحمیل های خارجی نیز نجات می یابیم ،اظهار داشت: «هیچ کشوری نمی تواند بر ملتی که می خواهد بر سرنوشت خود حاکم باشد، فشار آورد».
 
هاشمی رفسنجانی موضوع غزه و مقاومت مردم آن در مقابل محاصره اسراییلی ها را نمونه بارز حضور مردم دانست و افزود: «کشورهای مستبد در سیاست خود به خارج وابسته می شوند زیرا حمایت مردمی را با خود ندارند و استکبار نیز منافع خود را در حمایت از مستبدان می بیند». 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مقاومت ملت ایران در مقابل فشارهای خارجی گفت: «مدیران کشور با حمایت مردمی امروز تجربه خوبی دارند و سی سال گذشته دوره کاربردی در دانشگاه اداره جامعه برای آنان بوده است». 

وی خاطرنشان کرد: «نسل دوم و سوم می توانند جای نسل اول را پر کنند البته تجربه مدیران نباید فراموش شود تا خامی‌هایی که می تواند اتفاق بیافتد به وقوع نپیوندد».
 
هاشمی رفسنجانی در ادامه نقش قانون اساسی در سامان دادن به امور را یادآور شد و گفت: «اگر قانون اساسی به خوبی اجرا شود ایران دموکرات ترین کشور دنیا خواهد بود زیرا در جمهوری اسلامی ما هیچ چیزی که به رای مردم نرسد، نداریم». 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: «اگر روح قانون اساسی اجرا شود مردم نیز می توانند همیشه در صحنه باشند و بر این اساس باید راهکاری برای پیاده کردن دقیق قانون اساسی بیابیم».
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه روح انقلاب اسلامی را احیای نقش مردم دانست و تصریح کرد: «ریشه انقلاب اسلامی در حقیقت بازگشت به نقش و اراده مردم بود».
 
وی افزود: «هر وقت زنجیرهای استبداد از دست و پای مردم باز شد، مردم خود جامعه را اصلاح کرده و پیشرفت کرده اند اگر مردم در بالای سر خود شمشیری نبینند و در فضای امن فکر کنند و تصمیم بگیرند بسیاری از مسایل حل می شود». 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه استبداد و خودمحوری در اسلام جایی ندارد گفت: «هر کشوری به موازین دموکراسی وارد شده، پیشرفت کرده است و هر کس گرفتار استبداد شده، عقب مانده است». 

رئیس مجلس خبرگان رهبری، ایرانیان را به دلیل ظرفیت های خوب خود همواره از بهترین ملت ها در دنیا دانست و خاطرنشان کرد: «ایران در مقطعی، به دلیل باقی ماندن استبداد دچار عقب ماندگی شد».
 
هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: «یکی از اصول انقلاب اسلامی بازگشتن به اسلام با اتکا به مردم بود و کارهای انقلاب در روزهای آغازین نیز با اتکا بر مردم انجام شد». 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دفاع مقدس و پیروزی ملت ایران در آن را نمونه خوبی از قدرت مردم دانست و اظهار داشت :«کشوری که در آن تازه انقلاب شده است با حمایت همین مردم به تنهایی در مقابل دشمن سرسختی که از سوی همه حمایت می شد، ایستادگی کرد». 

آیت الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه حضور نیروهای مردمی در جنگ پیروزی‌ها را نصیب ما کرد، گفت: «ما در دفاع مقدس در مقابل شیاطین عالم سرافراز بیرون آمدیم و در سازمان ملل نیز با موفقیت همراه شدیم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۳
0
0
بعداز گذشت سی سال از انقلاب آقایان یادشان افتاده که قانون اساسی باید اجراشود. ولی درهرصورت درقانون اساسی اصولی اجراخواهد شد که بنفع حکومت بوده و هزینه های زیادی رابردوش این مردم رنج کشیده خواهدگذاشت.که اگراین چنین نبود درواقع همه دولتهای پس ازانقلاب آنقدرباید به این مردم خدمت می کردند که ازفرط خدمت زدگی خود استعفا داده و کنارمی رفتند. مثال بارز آن واگذاری سهام عدالت به بعضی هاست. اگرچه این سهام حق ملت است و بیش ازاینها باید دریافت نمایند ولی برخلاف اصول قانون اساسی دولت بوق درکرنا نموده و منت سراین ملت می گذارد. زمانی فرمودند انقلاب تازه تاسیس است و هزینه و زمان می برد تا حکومت خود را بشناسد و خدمت نماید. زمانی گفتند جنگ است و هزینه دارد و خدمت فراموش شد. درزمان آقای هاشمی ایشان فرمودند سازندگی لازم است و هزینه دارد. بازخدمت فراموش شد. هم اینک این دولت کریمه نیز هرچه درتوان دارد برای خدمت گذاشته و مردم را عاصی کرده و یکروز بحث بنزین است و روز دیگر رایانه و دیگرروزبحث انرژی هسته ای. حالاشما پیداکنید پرتقال فروش را!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین