کد خبر: ۷۶۸۹۴
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۳
احمدی‌نژاد:

هنوز همه آرمان‌ها را روی میز نیاورده‌ایم

بعید نیست که شاهد شورش‌های سنگین اجتماعی در جهان باشیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمدی‌نژاد با ابراز خوشحالی از اینکه دانشجویان روحیه آرمانی را در حد بالا و با صدای بلند مطالبه می‌کنند، تاکید کرد: «هیچ‌ مانع، فشار و نوسانی نباید ما را از آرمان‌های بلند انقلاب ذره‌ای پایین بیاورد و البته به خاطر آرمان خواهی و اصول گرایی هزینه داده‌ایم». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود احمدی‌نژاد دوشنبه شب از ساعت 21 الی یک بامداد در نهاد ریاست جمهوری پذیرای جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) بود و پس از شنیدن سوالات و دیدگاه‌های شماری از آنان در سخنانی از مواضع اصولی و آرمانی دانشجویان ابراز خرسندی کرد و آنان را به ادامه این مسیر سخت فرا خواند و تصریح کرد: «در 3 سال اخیر ‌ همه تلاش خود را صرف کرده‌ام تا آرمان‌خواهی را در تمامی بخش‌ها در بالاترین سطح نگه دارم». 

وی با اشاره به اینکه همه هیاهو‌ها و جنجال‌ها علیه دولت در داخل و خارج کشور به خاطر ایستادن بر بالاترین نقطه آرمانخواهی است، گفت: «سنگین‌ترین ایراد را به دولت در بخش اقتصادی وارد می‌کنند و این در حالی است که در دوره‌هایی وضعیت اقتصادی بسیار نابسامان بوده است، اما چندان حمله و انتقادی از آنها نمی‌شد. آیا فکر می‌کنید این همه هجمه‌ سنگین علیه دولت واقعاً به خاطر برخی مشکلات اقتصادی است یا به دلیل این است که دولت به هیچ‌ عنوان حاضر نیست از پیگیری آرمان‌‌ها صرف نظر کند؟ مطمئن باشید اگر حاضر می‌شدیم ذره‌ای از آرمان‌ها کوتاه بیاییم به شدت مورد تعریف و تمجید قرار می‌گرفتیم». 

دکتر احمدی‌نژاد تأکید کرد: «علی‌رغم همه فشارها سرسوزنی از مبانی و آرمانی که مطرح کرده‌ایم، کوتاه نیامده‌ایم. باید به این اصل توجه داشت که هر کس در مسیر حق ایستاد، باید فشارها را به جان بخرد و این‌طور نیست که خیال شود می‌توان روی اصول ماند ولی هزینه‌ای نپرداخت». 

وی با اشاره به کسانی که در رسانه‌های خود مدام از مشکلات اقتصادی می‌نالند، افزود: «بدانید ادعا و مشکل آنها مشکل اقتصادی نیست؛ برای اینکه در دوران دولت های پیشین از تصمیمات اشتباه و غلط اقتصادی دفاع می‌کردند». 

رییس قوه مجریه در ادامه تصریح کرد: «تاکنون در یک مقاله، تئوری‌های واقعی دولت نهم مورد نقد علمی واقع نشده است». 

احمدی‌نژاد با اشاره به برخی انتقادها و هجمه‌ها به دولت تصریح کرد: «در مقطعی چنین ادعا کردند که دولت اهل مشورت با کارشناسان نیست! این در حالی است که مقدار زمانی که این دولت تنها برای شرکت در جلسات و کمیسیون‌های مجلس گذاشته است چند برابر گذشته و تذکرات و سوالات مجلس از این دولت 2 برابر 16 سال قبل بوده است. عده‌ای که مدعی هستند تصمیمات دولت کارشناسی نیست یک بازی تبلیغاتی به راه انداخته‌اند تا افرادی را از درون دولت به تمرد وادار کنند». 

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه در بودجه 87 توسط مجلس هفتم 11 هزار میلیارد تومان به سهم بودجه جاری و مصرفی اضافه شده است، گفت: «جالب اینکه کسانی این مبلغ را به سهم بودجه جاری افزودند که مدام در سخنان و مصاحبه‌های خود نقدینگی را باعث افزایش تورم عنوان می‌کنند». 

وی با تأکید بر اینکه دولت هزینه‌های جاری را به شدت محدود و فشرده کرده است، اظهار داشت: «تاکنون چنین معمول بوده است که دولت‌ها بودجه عمرانی را کم می کردند و بودجه جاری را بالا می‌بردند اما امروز در دولت نهم برعکس این عمل می‌شود». 

رییس جمهور خلق پول و نحوه توزیع منابع را موجب تورم دانست واظهار داشت: «دولت جلوی این کار را گرفته است». 

وی طرح بنگاه‌های زودبازده را از بهترین و مهمترین اقدامات دولت برشمرد و گفت: «کشوری که 3 میلیون بیکار داشته است، لازم بود بنگاه‌های زودبازده را فعال نماید و بر این اساس دولت در یک سال گذشته یک میلیون شغل قطعی ایجاد کرده است، اما به دروغ با اخبار و گزارش‌های جعلی این طرح موفق را باعث تورم عنوان می‌کنند». 

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: «در قانون برنامه به صراحت تکلیف شده است که باید سود بانکی تک رقمی شود ولی با این حال وقتی دولت اجرای همین قانون را در دستور کار خود قرار می‌دهد، با عناوینی چون کاهش دستوری سود و غیره، به دنبال فشار بر دولت هستند». 

رئیس‌ قوه مجریه با تأکید بر اینکه مهر ماه سال گذشته تغییر و تحولات بزرگی را در عرصه بازار جهانی مواد غذایی و کشاورزی پیش‌بینی کردیم و برای تنظیم بازار داخلی لایحه‌ یک میلیارد و دویست میلیون دلاری به مجلس هفتم ارائه کردیم، خاطر نشان کرد: «با مجلس پیشین جلسه گذاشتیم تا این لایحه هر چه زودتر به تصویب برسد، اما با 6 ماه تعلل از سوی مجلس، به دلیل افزایش قیمت‌های جهانی، بیش از دو هزار میلیارد تومان به کشور ضرر وارد شد». 

احمدی‌نژاد در عین حال تأکید کرد: «به فضل الهی دولت بر همه مشکلات غلبه خواهد کرد».
 
احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) با تأکید بر اهمیت حوزه فرهنگ اظهار داشت: «سهم فرهنگ در کل بودجه سالیانه دولت بیش از سه برابر شده است و ادبیات دولت، ادبیات فرهنگی است ولی بعضاً انتظارات ما از بخش‌های عملیاتی محقق نشده است و البته باید توجه داشت که همه حوزه‌های فرهنگی در اختیار دولت نیست. ضمن اینکه تأثیر اقدامات فرهنگی، تدریجی است و در درازمدت نمایان می‌شود».
 
احمدی نژاد با بیان اینکه عده‌ای اصرار دارند تا دولت را به عرصه‌های بحران‌زا بکشانند، گفت: «می‌خواهند توان دولت را در بازی‌های مقطعی هدر دهند ولی دولت بی‌توجه به این بازی‌ها، به حوزه‌های مختلف، نگاه راهبردی و استراتژیک دارد». 

وی با تأکید بر اینکه مردم بر روی اصول و آرمان‌ها محکم ایستاده‌اند و این ذائقه مردم نیست که عوض شده است، اظهار داشت: «متأسفانه ذائقه برخی خواص تغییر کرده است و وقتی این ذائقه عوض شد، دستگاه گیرنده در مقابل پیام حق ایستادگی می‌کند». 

احمدی‌نژاد تأکید کرد: «تئوری دولت بر پایه «عدالت و الگوی اسلامی - ایرانی» است و همه بخش‌های آن روشن است». 

رئیس‌ قوه مجریه با اشاره به اینکه دولت در موضوع پیگیری عدالت تنها است، گفت: «به فضل الهی و ایستادگی مردم و رهنمودهای مقام معظم رهبری از همه مشکلات عبور می کنیم؛ گر چه امسال سخت‌ترین سال هجوم به دولت خواهد بود و دشمن به طور همه جانبه فشار خواهد آورد تا از مردمی که به این دولت رأی داده‌اند، انتقام بگیرد».
 
دکتر احمدی‌نژاد تأکید کرد: «در اراده من نسبت به پافشاری بر روی اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی نه تنها سر سوزنی تزلزل ایجاد نشده، بلکه اراده ام برای مقابله با ضدارزش‌ها چندین برابر قبل شده است».
 
احمدی‌نژاد اضافه کرد: «هنوز همه آرمان‌ها را روی میز نیاورده‌ایم که اینقدر در داخل و خارج کشور و عرصه‌های بین‌المللی عصبانی شده‌اند». 

وی برپایی آرمان‌ها و اصول انقلاب اسلامی را مستلزم تحمل فشارهای سخت و طاقت‌فرسا دانست و اظهار داشت: «خیال نکنید برپایی آرمان‌ها به سهولت قابل دسترسی است. اگر به این سادگی بود حاکمیت امام علی(ع) که تجلی اسماء الهی است، موفق می‌شد. باید به امام علی (ع) تأسی کرد، خون دل خورد و فداکاری نمود. بدانید هر جا پرچم حق‌طلبی واقعی برافراشته شده، همه شمشیرها علیه آن بلند بوده است». 

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه کلید تحولات جهانی زده شده است، گفت: «مدیریت امروز جهان در اختیار هیچکدام از سازمان‌های بین‌المللی نیست و مانند بازی دومینو فروپاشی نظام‌های جهانی آغاز شده است و بعید نیست که شاهد شورش‌های سنگین اجتماعی در جهان باشیم و این همه در حالی است ادبیاتی که از سوی جمهوری اسلامی ایران در مجامع جهانی مطرح می‌شود، به شدت مورد استقبال قرار گرفته است».
 
بر اساس این گزارش، در ابتدای این نشست 10 نفر از حاضران به نمایندگی از دانشجویان به بیان سوالات و دیدگاه‌ها خود در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نیز مشکلات صنفی پرداختند.طرح جامع برای تربیت نیروهای مکتبی و متعهد، طرح‌های دولت برای مظلومیت‌زدایی از عرصه فرهنگی، علت تغییر برخی وزراء ، ساماندهی اقتصادی و... از جمله مباحثی بود که از سوی دانشجویان مطرح شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۵:۳۲ - ۱۳۸۷/۰۳/۳۰
0
0
قسم حضرت عباس را باور كنيم يا دم خروس را . جناب آقاي احمدي نژاد ساده ترين مسيله كه در دولت هاي گذشته و آن اضافه حقوق ساليانه قشر حقوق بگير معمولا در اول ارديبهشت پرداخت ميشد ولي اكنون 4 ماه از سال جديد گذشته حتي دستوراعمل هم نيامده . جناب آقاي رييس جمهور افزايش قيمت مسكن هم از آثار هم دولت هاي گذشته ميباشد ولي بيكباره در اين دولت بيش از 300 در صد افزايش يافت . قيمت ساير اقلام خوراكي در زمان آقاي رفسنجاني هر سال 20 در صد ابتداي سال اضافه ميشد و تا آخر سال تقريبا؛ ثابت ميماند در دوران آقاي خاتمي در دو نوبت تغيير ميكرد ابتداي سال 20 درصد و نيمه دوم هم حدود 15 در صد ولي در دوران رياست جمهوري جنابعالي قيمت ها به ماه تغيير ميكند . قيمت مصالح ساختماني قيمت مواد دامي . جناب آقاي رييس جمهور محترم ما مردم عادي اين رالمس ميكنيم ديگه نيازي به دانستن علم اقتصاد نميباشد . امروز فلان جنس اين قيمت يكماه ديگر همين جنس در بازار با افزايش 20الي 25 در صدي و ماه بعد با افزايش 20 و خلاصه براي مدت كوتاهي قيمت ها ثابت نيست . فكر نميكنيد اين همه تورم عدم توانايي تيم اقتصادي جنابعالي باشد ؟؟؟ كمي هم بفكر قشر در آمد ثابت باش كه يكسال با اين چندر حقوق و اين همه خواسته فرزندان و مواجه با نو آوري اچناس در بازار .......به اميد گوش كردن به نصايح بزرگان علم اقتصاد
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۸۷/۰۳/۳۰
0
0
من فقط اين را فرا گرفته ام كه بيان اهداف بايد بر مبناي شاخصهاي ارزيابي باشد تا بتوان انها و تمامي ادعاها را سنجيد با نگاهي به عملكرد دولت متاسفانه چيزي كه من به عنوان يك كارشناس عاشق مملكت وانقلاب ميبينم نشان از چيز ديگري باز هم بگم متاسفانه خلاف ايده اقاي دكتر ميباشد انبوه تصميمات يك شبه انبوه ادمهاي بدون كاراپي كه ميشناسم ولي بنا به بشتوانه اي كه دارند به مقامي به ناحق تكيه زده و كاري جز منافع گروهي خود ندارند و عدم توجه به اصول مسلم مديريتي كه انجام انها هيج ربطي به دين و انقلاب ندارد همه اين موارد دلايل من براي اين هست كه بگويم اقاي رپيس جمهور بايد طوري ديگر انديشيد اميدوارم عملكرد شما سبب ساز دوري بيشتر مردم از ارزشهاي اصيل اسلامي نشود كه اين بدترين گناه نابخشودني ميباشد .
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۸۷/۰۳/۳۰
0
0
بابا آقاي رييس جمهور بي خيال ...
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۸۷/۰۳/۳۰
0
0
روي ميز را ظاهرا از [...] آقاي بوش تقليد كرده اند!!!! آفرين
ناشناس
|
-
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۸۷/۰۳/۳۰
0
0
از آقاي احمدي نژاد مي خواهم تا [...] را نزد خود نگه دارد. [...]
ناشناس
|
-
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۸۷/۰۳/۳۰
0
0
چه مهربان بودي وقتي [...] ميگوفتي!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین