کد خبر: ۷۶۹۰۰
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۴
در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در زیمبابوه روی داد

سلاخی همسر شهردار و 4 مخالف دولت توسط حامیان موگابه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همسر شهردار هراره، پایتخت زیمبابوه را با ضربات چوبدستی کشتند.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، همسر شهردار حراره پایتخت زیمبابوه، که یکی از فعالان مخالف دولت این کشور بود، روز گذشته به همراه چهار تن دیگر از فعالان اپوزیسیون مورد ضرب و شتم شدیدی قرار گرفته و به قتل رسیدند.

این جنایت فجیع در حالی صورت می‌گیرد که هفته آینده کشور زیمبابوه باید شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باشد.

سخنگوی حزب مخالف «حرکت برای تغییرات دمکراتیک، MDC» در همین باره ضمن متهم کردن حزب (ZANU-PF) وابسته به رابرت موگابه، دیکتاتور زیمبابوه را به عنوان مسئول قتل این افراد دانست و به خبرنگاران گفت: « آنها مسئول قتل بیش از 70 تن از فعالان اپوزیسیون از 8 ماه پیش تا کنون بوده‌اند».

گفتنی است که پیکر خانم «ابیگیل شیروتو» همسر 27 ساله شهردار هراره در حالی در مرده‌شوی خانه‌ای واقع در شمال شهر هراره در حوالی منزل مسکونی شهردار کشف شد که به علت وارد آمدن ضربات بسیار شدید سنگ و میله‌های آهنی به پیکر و به ویژه سرش، چهره او قابل شناسایی نبود.

خانم شیروتو روز سه شنبه، دو روز پیش، به همراه پسر چهار ساله‌اش توسط افراد ناشناسی که برخی از آنها یونیفورم نظامی به تن داشته‌اند ربوده شده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۸۷/۰۳/۳۰
0
1
واقعا جا دارد تا به رابرت موگابه خاطر تورم 4000 درصدي ايجاد شده در زيمباوه كه ناشي از مديريت اوست،نفرين فرستاد.
به اميد آنكه فشارهاي جهاني باعث استقرار دمكراسي در زيمباوه شود و روزي موگابه در جايگاه متهم در دادگاه پاسخگوي جنايات خود باشد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین