کد خبر: ۷۶۹۰۲۵
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲

تلاطم بازار سهام جهانی

سهام آسیا-اقیانوسیه در معاملات روز دوشنبه متفاوت عمل کرد و داده‌های منتشر شده در آخر هفته نشان می‌دهد که فعالیت کارخانه‌های چین در ماه آوریل کاهش یافته است.
تلاطم بازار سهام جهانی
آفتاب‌‌نیوز :

شاخص نیکی ۲۲۵ ژاپن ۰.۱۴ درصد افزایش یافت و شاخص تاپیکس نیز ۰.۱۲ درصد صعود کرد.

به گزارش استاک، کوسپی کره جنوبی ۰.۳۵ درصد، سهام استرالیا نیز کاهش یافت و شاخص بورس استرالیا ۱.۳۳ درصد سقوط کرد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۶۷ درصد کاهش یافت.

داده‌های اقتصادی منتشر شده چین در آخر هفته ممکن است بر احساسات سرمایه‌گذاران منطقه تاثیر بگذارد. فعالیت کارخانه‌های چین در ماه آوریل با سرعت بیشتری به دلیل قرنطینه کووید کاهش یافت.

معاملات آتی شاخص سهام ایالات‌متحده در معاملات شبانه یکشنبه پس از اینکه شاخص نزدک کامپوزیت بدترین ماه خود از سال ۲۰۰۸ را به ثبت رساند، تحت فشار افزایش نرخ‌ها، تورم افسارگسیخته و درآمدهای غیر قابل تحمل برخی از بزرگترین شرکت‌های فناوری قرار گرفت.

قراردادهای آتی مرتبط با میانگین صنعتی داوجونز ۱۳۳ امتیاز افزایش یافت. معاملات آتی اس اند پی ۵۰۰ به میزان ۰.۲۵ درصد بالاتر بود، در حالی که نزدک ۱۰۰ نیز ۰.۴۱درصد صعود کرد.

شاخص دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر سبدی از همتایان خود دنبال می‌کند، پس از جهش اخیر از سطوح زیر ۱۰۲.۴، در ۱۰۳.۴۴۲ قرار گرفت.

ین ژاپن با ۱۳۰.۳۵ در هر دلار معامله شد که در مقایسه با سطوح زیر ۱۲۸ که در هفته گذشته در برابر دلار آمریکا مشاهده شد همچنان ضعیف‌تر است. دلار استرالیا پس از کاهش از ۰.۷۱۴ دلار در هفته گذشته در ۰.۷۰۳۷ دلار بود.

قیمت نفت در بعدازظهر ساعات معاملات آسیا پایین‌تر بود و شاخص بین‌المللی نفت خام برنت با ۰.۸ درصد کاهش به ۱۰۶.۲۸ دلار در هر بشکه همچنین قیمت نفت خام آمریکا با ۰.۶۶ درصد کاهش به ۱۰۴ دلار در هر بشکه رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین