کد خبر: ۷۶۹۰۶۷
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲

پرونده‌های متعدد بلای جان پرسپولیس

بررسی‌ها نشان می‌دهد پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه پرسپولیس به خاطر پرونده‌های متعدد در ۶۰۰ روز گذشته ۱۷۳ روز بسته بوده است.
پرونده‌های متعدد بلای جان پرسپولیس
آفتاب‌‌نیوز :

در سال‌های اخیر پرسپولیس بار‌ها با بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی‌اش روبه‌رو بوده و هر بار هم این موضوع صدماتی را به این باشگاه وارد کرده است. هر زمانی پرونده‌ای حقوقی علیه پرسپولیس شکل گرفته، مدیران وقت بی‌اعتنا به پرونده سعی داشتند صرفا هزینه‌های جاری را تامین و پرداخت کنند و به همین خاطر با حکم فیفا پنجره این باشگاه بسته شده و در ادامه در جهت باز شدن پنجره تلاش شده است.

اگر از جدایی برانکو پرونده‌های متعدد خارجی پرسپولیس را بررسی کنیم، ملاحظه خواهید کرد که در ۶۰۰ روز گذشته (حدود ۲۰ ماه) ۱۷۳ روز پنجره پرسپولیس بسته بوده است.

۱- در نخستین پرونده مربوط به این مربی کروات، پنجره نقل‌وانتقالات سرخ‌ها به خاطر بدهی یک میلیون و ۵۵ هزار یوریی به برانکو از ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ تا تاریخ ۸ آبان ۱۳۹۹ بسته بود.

این یعنی در دوره مدیریت مهدی رسول‌پناه پنجره پرسپولیس ۴۳ روز بسته بوده است.

۲- در پرونده دیگری مربوط به مارویو بودیمیر، پرسپولیس محکوم به پرداخت ۴۷۵ هزار یورو شد که در پرونده هم به خاطر بی اعتنایی مدیران وقت، پنجره نقل‌وانتقالاتی این باشگاه از ۲۲ بهمن تا ۱۴ اسفند توسط کمیته انضباطی فیفا بسته شد.

این یعنی در این پرونده هم پرسپولیس با ۲۳ روز بسته بودن پنجره روبه‌رو بود.

۳- طولانی‌ترین پرونده‌ای که در سال‌های اخیر منجر به بسته شدن پنجره پرسپولیس شد، پرونده گابریل کالدرون بود. این مربی آرژانتینی که در دوره مدیریت انصاری‌فر در نیم فصل قراردادش را یک طرفه فسخ و مبلغ کل قراردادش را طلب کرد توانست با احتساب دستمزد دستیارانش در کمیته وضعیت فیفا پرسپولیس را محکوم به پرداخت حدود ۸۰۰ هزار دلار کند.

در این پرونده هم پنجره نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس از ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ تا ۲۹ آذر ۱۴۰۰ به مدت ۱۰۱ روز بسته بود.

۴- کریستین اوساگونا بازیکنی بود که در یک پرونده دیگر پنجره پرسپولیس را برای مدت کوتاهی بست. این بازیکن به خاطر دریافت نکردن مطالباتش به کمیته وضعیت فیفا شکایت کرد و توانست پرسپولیس را محکوم به پرداخت ۹۶ هزار دلار کند و در نهایت هم پنجره پرسپولیس در این پرونده از ۲ بهمن ۱۴۰۰ تا ۸ بهمن ۱۴۰۰ به مدت ۶ روز بسته بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد از بعد جدایی برانکو از پرسپولیس تاکنون حدود ۶۰۰ روز زمان می‌گذرد و در این مدت در مجموع پنجره نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس ۱۷۳ روز بسته بوده است. این درحالی است که بخش زیادی از این ۱۷۳ روز در رزو‌هایی رخ داده که فصل نقل‌وانتقالات فوتبال ایران بوده است.

پرسپولیسی‌ها درحالی رکورد‌های بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی را جابه‌جا می‌کنند که حالا در پرونده جدیدی مربوط به آنتونی استوکس دوباره با پنجره بسته روبه‌رو شده‌اند و در تلاش هستند با تامین منابع مالی باز هم پنجره این باشگاه را باز کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین