کد خبر: ۷۶۹۱۸
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۲۳
در بیانیه پایانی اجلاس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مطرح شد

توصیه اکید به دولتمردان برای رفع مشکلات معیشتی مردم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ششمین اجلاس مشترک جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای سراسر کشور پنجشنبه شب، با صدور بیانیه‌ای پایان یافت. 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه پایانی نشست خود با اشاره به هجمه گسترده فرهنگی دشمنان اسلام و استکبار جهانی بر لزوم اهتمام و برنامه ریزی کلان برای مقابله با این معضل تاکید کرد. 

متن کامل این بیانیه به این شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله ربّ العالمین و الصلاه والسلام علی سیدنا محمد و آله الطیبین الطاهرین سیّما بقیه الله فی الارضین واللعن علی اعدائهم اجمعین من الآن الی یوم الدین. 

با عنایات خداوند متعال و توجهات خاصه حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا له الفداء ) و در آستانه میلاد حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) و در سالی که نام نو آوری و شکوفایی بر تارک آن می درخشد ششمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای محترم بلاد با حضور حضرات آیات عظام و علما وفضلای محترم بلاد و اساتید فرهیخته حوزه های علمیه سراسر کشور و مسئولان طراز اول نظام برگزار گردید. 

نشست های مشترک جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علما وفضلای محترم سراسر کشور همه ساله با محور قرار دادن مباحث و مسائل مربوط به مردم‌، روحانیت و حوزه‌های علمیه و نظام در جهت پیشبرد اهداف متعالی اسلام و تقویت نظام اسلامی و تعمیق باور‌های اعتقادی مردم برگزار می‌گردد. 

اینک در آستانه دهه چهارم از پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای جامه عمل پوشاندن به آرمان های بلند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، که همان تحقق حاکمیت دین در جامعه و عینیت دین و سیاست بود و به دنبال تاکیدات مراجع عظام تقلید و بویژه مقام معظم رهبری (‌مدظلهم العالی‌) بر ضرورت ایفای نقش فعال روحانیت و حوزه های علمیه در عرصه‌های مختلف نظام اسلامی‌، جامعه مدرسین و علمای محترم بلاد، در ششمین نشست مشترک خود به «‌ضرورت تعامل روحانیت با نظام‌» و بازشناسی خلاء‌های ارتباطی و ارتقای نقش روحانیت در کارآمدی نظام اسلامی و تجدید مهندسی روحانیت و نظام متناسب با دهه چهارم انقلاب و مباحث پیرامونی آن پرداخت. 

جامعه مدرسین با بهره گیری از تجربیات نشست‌های پیشین‌، موضوع اجلاسیه ششم را از مدت‌ها پیش در دستور کار خود قرار داد و با تشکیل کمیسیون‌های سه گانه علاوه بر توجه به نقطه نظرات اعضاء‌، با استفاده از دیدگاه‌های علماء ، فضلا و کارشناسان محترم ، موجبات غنابخشی به ابعاد گوناگون موضوع و مباحث و مسائل پیرامونی آن را فراهم آورد. و در پایان اجلاسیه نکات ذیل را متذکر می شویم: 

1- با توجه به هجمه گسترده فرهنگی دشمنان اسلام و استکبارجهانی بر لزوم اهتمام و برنامه ریزی کلان جهت مقابله با معضل فوق تاکید نموده و تلاش همگان را در جهت ارتقاء سطح اعتقادی مردم‌، با عنایت به معارف اهل بیت ( علیهم السلام) خواستاریم و اعلام میِ‌داریم در این برهه از زمان که جوانان به دنبال شناختِ هویت حقیقی خود می‌باشند و شیاطین، هزاران دام در مسیر رشد و تکامل آنان گسترانیده‌اند از اوجب واجبات است که متولیان دینی و فرهنگی جامعه ضمن توجه به خطر‌های موجود‌، بر ارتباط صحیح با این نسل نو پا‌، همت گماشته و همواره در این جهاد اکبر آنان را یاری نمایند و پاسخگوی پرسش‌هایی باشند که برخاسته از اذهان جستجوگر آنان است. 

2ــ تمامی مسلمین به ویژه پیروان مکتب اهل بیت (علیهم السلام ) را به ضرورت وحدت کلمه در گفتار و رفتار میان مسلمانان فرا خوانده وبا حمایت از حقوق ملت مظلوم فلسطین‌، افغانستان و عراق‌، ایده استکباری مبنی بر تحمیل استیلای خویش بر مسلمین را در قالب طرح موسوم به توافقنامه امنیتی بغداد ـ واشنگتن را محکوم می‌نماییم و تا علمای بیدار اسلام و مقام مرجعیت هستند، این خواب دشمن، تعبیر نخواهد شد. 

3ـ شرکت کنندگان در این اجلاس ضمن حمایت همه جانبه از حقوق هسته‌ای ملت ایران ، مسئولان و دولتمردان را به اهتمام همه جانبه به همدلی و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم توصیه اکید می‌نمایند. 

4ــ اکنون که با ابتکار مقام معظم رهبری ( مدظله العالی‌) سال جاری سال نوآوری و شکوفایی نامیده شده است‌، ضمن لبیک به ندای معظم له، طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه را به تلاشی نو با بهره‌مندی از فن‌آوری‌های پیشرفته روز و انتشار معارف مکتب اهل بیت (علیهم السلام‌)‌، با استفاده از امکانات و ابزار نوین اطلاع رسانی به زبان‌های زنده دنیا دعوت می‌نماییم. 

5ـ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای محترم سراسر کشور جهت آگاهی و بیدارنمودن ملت‌ها، ضمن دعوت همگان به بازخوانی وصیت امام راحل بویژه در تمسک به ثقلین، استکبار ستیزی‌، عدالت خواهی، توجه به اقشار مستضعف و اجرای قوانین و مقررات شرعی و تقویت روحیه اعتماد به نفس و دین باوری خود را ملزم می‌دانند وصیت نامه سیاسی - الهی حضرت امام خمینی‌(‌ره‌) را مبنای حرکت‌های ارزشمند خود قرار داده و براجرای مفاد کامل آن تاکید می‌نمایند. 

6ـ در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حضور مسئولان و علمای محترم بلاد ، پیگیری منویات مقام معظم رهبری و مراجع عظام (مدظلهم العالی) را در راستای ایجاد تحول بنیادین درنظام روحانیت و حوزه های علمیه ضروری دانسته و بر اجرای کامل آن تاکید می نماییم. 

محمدیزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
سی ام خردادماه 1387مصادف با
پانزدهم جمادی الثانی 1429

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین