کد خبر: ۷۶۹۱۸۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
اظهارات علم‌الهدی در حالی است که دولت مجوز افزایش قیمت‌ها را صادر کرده

علم الهدی: عامل گرانی عناصر سودجو و جنایتکار هستند/ بی‌حجابی در معیشت تاثیر دارد

در حالی که گرانی ها با مجوز دولت صورت می گیرد، نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: عده‌ای با سودجویی عامل گرانی و تنگنای معیشت برای مردم شده اند که امیدواریم عزیزان ما در هر سه قوه این مشکل را حل کنند.
علم الهدی: عامل گرانی عناصر سودجو و جنایتکار هستند/ بی‌حجابی در معیشت تاثیر دارد
آفتاب‌‌نیوز :

سید احمد علم الهدی نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی که همزمان با بارش شدید باران در مشهد برگزار شد، با گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری اظهار کرد: هفته معلم و یاد و خاطره استاد شهید مرحوم آیت‌الله مطهری را گرامی می‌داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی، وی همچنین به حضور مردم در راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و افزود: از راهپیمایی ارزشمند و حماسه‌آفرین شما مرد و زن در روز قدس در هوای گرم با دهان روزه‌دار متشکرم.

علم الهدی با اشاره به ۲ واقعه تلخ ماه رمضان امسال در شهر مشهد خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان امسال دو حادثه ناگوار در شهر ما اتفاق افتاد: حادثه روز‌های اول ماه و از دست‌دادن جان‌گداز ۲ عامل خدمتگذار و اثربخش در مشهد و حادثه آخر ماه که یک عزیز کارگر فعال از قشر آسیب‌پذیر و یک پاکبان در وسط خیابان مورد اصابت گلوله قرار گرفت. نمی‌شود گفت این دو حادثه صد در صد اتفاقی بوده است و از دستگاه‌های امنیتی خواهش می‌کنم این دو مسئله را بیشتر بررسی کنند، جریانی است که می‌خواهد مشهد را به هم بریزد و از طریق مشهد و امام رضا (ع) کشور را هدف گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از مشکلات حال حاضر در کشور اشاره کرد و گفت: کشور از دو جریان رنج می‌برد: این گرانی ها هیچ ارتباطی با تحریم ندارد و موضوع گرانی در امکانات معیشتی و این که یک عده عناصر سودجوی دلال و احتکار کننده که از هیچ جنایتی فروگذار نیستند، عامل این گرانی و تنگنای معیشت برای مردم شدند و امیدواریم عزیزان ما در هر سه قوه این مشکل را حل کنند. مسئله دوم نیز موضوع بی‌حجابی و بی‌عفتی است که بدترین منکرات است و نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بود. این ولنگاری و بی‌عفتی بی‌اثر در مسئله معیشت نیست.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: اگر بی‌دینی از بی‌عفتی و ناهنجاری‌های اجتماعی شروع شد، تمام نحوستش زندگی مردم را می‌گیرد. امر به معروف و نهی از منکر فریضه الهی است که بر هر مسلمانی واجب است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت عید فطر پذیرش توبه و هم‌چنین آمرزش گناهانمان قرار دهد و مسلمین بتوانند به برکت مراقبت‌هایی که در طول ماه مبارک رمضان داشته‌اند، باقی ایام سال را بندگی و عبودیت پروردگار سپری کنند.

به گزارش شفقنا، سیداحمد علم‌الهدی همچنین، ضمن تبریک این عید به همه مسلمانان و خصوصاً مجاوران و زائران روزه‌دار حرم رضوی اظهارداشت: از خداوند متعال می‌خواهیم که عید ما در روز فطر را مصادف با سرور ناشی از قبولی طاعات و عبادات، پذیرش توبه و هم‌چنین آمرزش گناهانمان قرار دهد و مسلمین بتوانند به برکت مراقبت‌هایی که در طول ماه مبارک رمضان داشته‌اند، باقی ایام سال را بندگی و عبودیت پروردگار سپری کنند.

وی پرداخت فطریه، را زکات واجب برای هر مسلمان دانست و افزود: اگرچه ضرورت دارد تا افراد، فطریه خود را در روز عید پرداخت کنند و این حق الهی را به جا بیاورند اما جریان زکات فطریه یک نماد است و در حقیقت بر فرهنگ همدلی و دست‌گیری و اعانت از اقشار آسیب‌پذیر، فقرا و نیازمندان دلالت دارد و لذا فرهنگ فطریه از پرداخت اصل آن اهمیت بیشتری دارد زیرا سالیانه یک‌بار عید فطر داریم و مسلمانان در هر سال فقط یک‌بار مکلف به پرداخت فطریه هستند درحالی که فرهنگ آن ناظر بر همه ایام سال است و برکات آن مشتمل بر شریک شدن فقرا در ثروت و تمکن مالی اغنیا و هم‌چنین تطهیر اموال و دارایی‌های دنیوی مؤمنان می‌تواند در تمامی لحظات شامل حال جامعه اسلامی شود.

علم‌الهدی در انتها تصریح کرد: میزان فطریه امسال در صورتی که قوت غالب خانوار براساس نان محاسبه شود، مبلغ ۴۰ هزار تومان است و اگر این قوت غالب براساس برنج ایرانی باشد، ۱۸۰ هزار تومان و اگر براساس برنج خارجی باشد، ۹۰ هزار تومان خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
1
55
دولت قیمت ماکارونی را ۱۰۰برابرکرده عاملش افرادسودجوهستن ؟روغن وموادشوینده و آردراافرادسودجوگران کردن؟خدایاخودت به دادمابرس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
0
47
خدا را شکر، بالاخره فهمیدند که همش بخاطر دولت روحانی نبوده، شایدم خسته شدند و دیدند که بیش از این مردم نمی‌پذیرند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
0
57
البته غیر از مشکلاتی که فرمودید بزرگترین مشکل ما ناکارآمدی ...در اداره کشور در چهل سال گذشته است و چنانچه در همین زمان هم از دستور امام خمینی که فرمودند روحانیت برای نگهداری شان خودش در حکومت و پست و مقام وارد نشود اطاعت کنید و راه را برای گردش حکومت بین همه اقشار مردم و شایسته سالاری باز کنید در مسیر حل مشکلات و پیشرفت کشور قرار میگیریم .
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
8
19
تا به جوانان مسئولیت ندهید اوضاع همین است و بدتر هم خواهد شد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین