کد خبر: ۷۶۹۱۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
مردم انتظار دارند که این بست تمام شود تا با آرامش در کنار دولت و نظام فداکاری کنند

صدیقی: مردم از گرانی افسارگسیخته در رنج هستند/ درخواست مدیریت فضای مجازی

حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز عید فطر تهران با بیان اینکه مردم از گرانی افسار گسیخته در رنج هستند، گفت: مردم انتظار دارند که این بست تمام بشود و با دلی راحت و با آرامش در کنار دولت و نظام فداکاری کنند. من یقین دارم دولت آنچه در توان دارد به میدان آورده است اما این نوع گرانی و فشار معیشتی در تراز و شان این دولت انقلابی نیست.
صدیقی: مردم از گرانی افسارگسیخته در رنج هستند/ درخواست مدیریت فضای مجازی
آفتاب‌‌نیوز :

خطیب نماز عید فطر تهران گفت: مردم از گرانی در رنج و سختی هستند و این وضعیت در شان دولت انقلابی نیست.

حجت الاسلام کاظم صدیقی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر تهران طی سخنانی اظهار داشت: خدای متعال خودش و بدون واسطه به روزه داران پاداش می‌دهد. روزه داران یک ماه راه دل را طی کردند و در روز عید باید به خدا رسیده و رنگ خدا گرفته باشند.

صدیقی ادامه داد: هر قدر ارتباط انسان با خدا بیشتر باشد، ارتباطش با خلق خدا هم گسترش پیدا می کند. لذا اگر کسی توانست وجود خود را از گناه پاک کند، رشد می کند و به اعلی علیین می‌رسد.

خطیب نماز عید فطر تهران با بیان اینکه تقوا دژ و حصن الهی است، گفت: تقوا وسوسه های شیطان را دفع می کند و شیاطین را مغلوب می کند.

صدیقی یکی از نشانه‌های قبولی روزه در عید فطر را توجه به فقرا و مستمندان است و افزود: زکات یک واجب است که شامل همه نوع عبادت مالی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله فلسطین و مبارزات فلسطینی ها با رژیم اشغالگر قدس تصریح کرد: در روز قدس هم مردم ایران و هم مردم سایر کشورهای اسلامی به میدان آمدند و حماسه آفریدند و نشان دادن مسئله فلسطین مسئله اول جهان‌ اسلام است و امت اسلامی در حمایت از فلسطین مقاوم کوتاه نمی آید. این حضور برای تثبیت گام های جوانان فلسطینی بسیار موثر است.

خطیب امروز تهران گفت: جوانان فلسطینی با عملیات‌های شهادت طلبانه عرصه را بر صهیونیستها تنگ کرده‌اند و با مقاومت و حملات جانانه اسرائیل را در انزوا و انفعال کامل قرار داده اند. لذا تنها کلید پیروزی، مقاومت است.

صدیقی ادامه داد: همین عملیات‌ها باعث شد تا صهیونیست‌ها که همیشه موضع تهاجمی داشتند، امروز از ترسشان دچار دلهره و اضطراب شوند. آنها امروز ارتشی خسته و مستاصل دارند و چهره‌های سربازانشان نشان می دهد که به پایان خط رسیده اند.

وی همچنین با اشاره به مضعیت این روزهای کشور افغانستان، خاطرنشان کرد: در ایام ماه رمضان مردم مظلوم افغانستان‌ در شهرهای مختلف آماج کینه دست پرورده‌های استکبار جهانی قرار گرفتند و صدها مسلمان با زبان روزه به خاک و خون کشیده شدند. این ماجرا به مدعیان حقوق بشر نهیب می‌زند که برای اوکراین آنطور سر و صدامی کنید و برای افغانستان و یمن سکوت می‌کنید. شما نژاد پرستید و از حقوق بشر بویی نبردید. ما از هیئت حاکمه افغانستان می خواهیم این شبکه های تروریستی را شناسایی و از بین ببرند تا امنیت برای مردم افغانستان تامین شود.

صدیقی با تبریک روز کارگر و روز معلم خاطرنشان کرد:‌ کارگر در اسلام جایگاه خاصی دارد و هیچ مکتب اندازه اسلام به قشر کارگر و کار ارزش قائل نیست.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌تر از معیشت، مسئله تکریم کارگران است،‌ بیان داشت: گارگران در طول 43سال از آزمون‌های مختلف سرافراز بیرون آمدند و هیچ منافق و فتنه گر و آشوبگری نتوانست قشر کارگر ما را علیه انقلاب و نظام به خیابان ها بکشاند و صاحب انقلاب و شهید داده‌ها همین کارگرها هستند و باید دولت، کارفرما و کارگر همه به کمک نخبگان و دانشگاهیان وظیفه حرکت علمی را به کمک دانش‌بنیان‌ها کوتاه کنند.

وی همچنین با اشاره به روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری گفت: کسی که به مردم آگاهی می دهد و دانش و بینش را بالا می برد قرب و ارزش فراوانی دارد. انسان محور کائنات است و حیات طیبه بشر به علم و معلم است لذا رسالت دستگاه های آموزشی ما بسیار سنگین است.

خطیب نماز عید فطر تهران تاکید کرد: امروز نیاز جامعه ما به معنویت و ارتباط با خدا کمتر از مسئله معیشت نیست. سرنوشت هر کشوری به آموزش وپرورش آن کشور بستگی دارد و از این دستگاه می خواهیم در کتب درسی تجدید نظر کنند.

صدیقی با بیان اینکه مردم از گرانی افسار گسیخته در رنج هستند، گفت: مردم انتظار دارند که این بست تمام بشود و با دلی راحت و با آرامش در کنار دولت و نظام فداکاری کنند. من یقین دارم دولت آنچه در توان دارد به میدان آورده است اما این نوع گرانی و فشار معیشتی در تراز و شان این دولت انقلابی نیست. کنترل شبکه هایی که افسار گسیخته که عامل ناامیدی هستند و با آبروی مردم بازی می کنند، جزو مطالبات ما از مسئولان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
محمد حسن موسوی
|
United States of America
|
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
0
6
بخاطر قالیباف باز کردم ولی حرفی از قالیباف نوشته نبود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین