کد خبر: ۷۶۹۲۱
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۷
قائم مقام حزب اعتماد ملی اظهار داشت:

هنوز وارد مصادیق نشده‌ایم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: «ما مشغول بررسی اوضاع هستیم و فعلا برایمان مشخص است که تصمیم داریم حضوری فعال داشته باشیم، اما اینکه از چه کسی حمایت می کنیم موضوع فعلی نیست».


رسول منتجب نيا قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی آفتاب درباره برنامه های حزب متبوعش برای انتخابات ریاست جمهوری دهم گفت: «بحث کلی درباره انتخابات ریاست جمهوری آینده در اتاق فکر حزب آغاز شده و در حال بررسی ابعاد مختلف این عرصه رقابتی هستیم». 

وی با تاکید بر اینکه هنوز وارد موضوع مصادیق نشده ایم گفت: «پس از بررسی اصل انتخابات و زمینه های فعالیت در زمینه کاندیدای مورد نظر خود جمع بندی کرده و آن را در بهترین زمان اطلاع رسانی می کنیم. 

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی همچنین درباره دیدارهای اخیر برخی چهره های سیاسی با شیخ مهدی کروبی گفت: «آقای کروبی فردی است که همه روزه ملاقات های متعددی دارد و شخصیت ها، گروه ها و چهره های مختلف به دیدارش می آیند، البته لابه لای این ملاقات ها برخی افراد نیز هستند که احتمال کاندیدا شدن آنها در انتخابات ریاست جمهوری دهم وجود دارد اما چنین استنباطی که مباحث انتخاباتی صرفا در دستور کار این دیدارها باشد اساسا اشتباه است». 

وی همچنین درباره احتمال به اجماع رسیدن اعتماد ملی با دیگر گروه های اصلاح طلب که گهگاه مورد نقد این حزب نیز بوده اند گفت: «قطعا اگر همه اصلاح طلب‌ها در مورد یک کاندیدای واحد به وحدت نظر برسند مانند انتخابات مجلس نیازی به ائتلاف نیست و همین که همه گروه ها روی یک نفر اجماع کنند کافی است». 

منتجب نیا تاکید کرد: «در انتخابات ریاست جمهوری نیازی به تشکیل ستاد یا ائتلاف نیست و بر این اساس برخی موضوعات انتقادی جای طرح ندارد». 

وی در پاسخ به این سوال که در صورت ورود آقای خاتمی به رقابت ریاست جمهوری دهم آیا اعتماد ملی نیز از ایشان حمایت خواهد کرد یا نه، خاطرنشان کرد: «هنوز نمی توان در این باره اظهار نظر کرد باید دید حزب اعتماد ملی به چه نتیجه ای می رسد. ما مشغول بررسی اوضاع هستیم و فعلا برایمان مشخص است که تصمیم داریم حضوری فعال داشته باشیم اما اینکه از چه کسی حمایت می کنیم موضوع فعلی نیست». 

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی درباره احتمال کاندیداتوری مهدی کروبی اظهار داشت: «همان طور که خودشان گفته اند احتمال بالای 50 درصد وجود دارد که ایشان کاندیدا شوند».
 
منتجب نیا درباره نامه سید محمد خاتمی به 13 نفر از بزرگان و صاحب نظران عرصه سیاسی گفت: «ما چنین خبری را از دوستان شنیده‌ایم ولی این نامه به آقای کروبی ارسال نشده است». 

وی در پایان ضمن اظهار بی اطلاعی از تکذیب این نامه از سوی خاتمی گفت: «اگر ایشان تکذیب کرده اند پس فرمایش خودشان مورد قبول است هرچند که ما از برخی از دوستانمان شنیده ایم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین