کد خبر: ۷۶۹۲۴
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۹
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی تأکید کرد:

تهمتها، شایعات و افتراها یک کار تشکیلاتی است

تخریب مسئولان، ادامه پروژه تخریب شهید بهشتی است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خطیب جمعه امروز تهران درباره رواج شایعات و پروژه های تخریب مشابه تخریب های شهید بهشتی گفت: «هشدار می‌دهم که دوباره پروژه تخریب‌ علما و مسئولین به صورت تشکیلاتی شروع شده است».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، به نقل از فارس، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران که به عنوان خطیب جمعه امروز تهران سخن می‌گفت در ابتدای خطبه دوم با تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره)، سالروز شهادت شهید چمران را گرامی داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت آب در کشور در شرایطی است که نیاز جدی به مساعدت و همکاری مردم دارد، اظهار داشت: «باید از اسراف در این زمینه جلوگیری شود، تا مشکل را پشت سر بگذاریم». 

خاتمی در ادامه بابیان اینکه در دهه آخر خرداد و دهه اول تیر سال 1360 شاهد حوادث سریع و پیاپی‌ بودیم، اظهار داشت: «عزل بنی‌صدر خائن از فرماندهی کل قوا توسط امام در 20 خرداد 1360، ارائه طرح عدم کفایت سیاسی بنی صدر از سوی 100نماینده مجلس در 26 خرداد 1360، عزل بنی‌صدر از ریاست جمهوری توسط امام در اول تیر1360، شورش کور منافقین جنایتکار، ترور مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر در 6 تیر 1360و فاجعه بمبگذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش در 7 تیر 1360 از جمله این حوادث بود».

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه دهه آخر خرداد و دهه اول تیر 1360 قدم به قدم لکه ننگی در پرونده منافقین کور دل است، تصریح کرد: «مایه تعجب این است که دنیای لیبرال‌دموکراسی غرب که شعار حقوق بشر و ضدتروریسم آنها گوش فلک را کر می‌کند، اخیراً منافقین را از لیست تروریست‌ها خارج کرده‌اند و این کار در واقع تجلی دروغ بزرگ لیبرال دموکراسی غرب است».

امام جمعه موقت تهران با طرح این سوال که چرا منافقین و بنی صدر در آن لجن‌زار افتادند، عنوان کرد: «عواملی مانند ضعف اعتقادی، رذیله جاه‌طلبی، انحصارطلبی، بازی خوردن از بیگانگان و بریدن از ولایت از مهمترین عوامل سقوط و بدبختی اینها بود».

خاتمی با اشاره به روایتی از اهل بیت (ع) تصریح کرد: «خداوند از انسان‌های منافق و چند رنگ به شدت متنفر است و بدانید که ذلت و روسیاهی در جدایی از ولایت فقیه است».

وی با بیان اینکه بدون استثناء افرادی که بدست منافقین به شهادت رسیده‌اند ابتدا ترور شخصیت شدند، خاطرنشان کرد: «حقوق شهیدبهشتی تنها حقوق بازنشستگی از آموزش و پرورش بود و هیچ حقوقی بابت مسئولیت‌هایش در بعد از انقلاب نگرفت اما او را به انحصارطلبی، قدرت طلبی، سرمایه‌داری، اشرافی گری و.... متهم کردند».

خاتمی با بیان اینکه هشدار می‌دهم که دوباره این پروژه تخریب‌ها شروع شده است، اظهار داشت: «مرجعی که قلم، زبان و عملش در مسیر نشر اسلام بوده و از مراجع بزرگوار حامی انقلاب است، لبه تیز هجمه‌ها قرار گرفته است، شخصیتی که ده سال رئیس قوه بود یک ریال حقوق نگرفت و دار و ندارش یک خانه بود که از قبل در قم داشته است را مورد هتک قرار می‌دهند که این ادامه همان پروژه تخریب شهید بهشتی است».

امام جمعه موقت تهران با تشکر از مردم که تحت تأثیر شایعات قرار نگرفتند، گفت: «دشمن به دنبال شایعات است تا مردم را از مسئولین جدا کند و مسئولین را به جان هم بیندازد بنابراین همه باید بیدار باشند».

وی در ادامه با بیان اینکه این افتراها، تهمتها، شایعات و... یک کار تشکیلاتی است، خطاب به قوه قضاییه اظهار داشت: «این پرونده را عادلانه با حساسیت فراوان و دقیق دنبال کنید، بروید سرنخها را پیدا کنید و در نهایت مفتریان را به مجازات برسانید تا دیگران بدانند که افترا هزینه سنگینی دارد». 

وی با اشاره به شایعات و افتراهایی که نسبت به برخی مسئولین و علما منتشر شده است، اظهار داشت: «قوه قضاییه این پرونده را عادلانه و با حساسیت فراوان و دقیق دنبال کند». 

حجت الاسلام خاتمی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به سفر سولانا به ایران و ارائه بسته پیشنهادی 1+5 تصریح کرد: «نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدا طرفدار مذاکره بوده است اما مذاکره‌ای که منطقی باشد نه مذاکره ای که مدخلی برای اقدامات شرورانه باشد».

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران ملتی شجاع بوده و منطق را با منطق جواب می‌دهد، خاطرنشان کرد: «اگر دشمنان به ویژه اسراییل و حامیان آمریکایی‌اش بخواهند با زبان زور حرف بزنند مطمئن باشند تودهنی محکمی از ملت ایران خواهند خورد».

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: «این عقب مانده‌های سیاسی باید بفهمند که روانشناسی ملت ایران بیگانه‌ستیزی است و اگر نگاه چپی به کشور بکنند از هر حرکتی پشیمان خواهند شد». 

حجت الاسلام خاتمی درادامه با اشاره به هشدارها نسبت به خطرات توافقنامه امنیتی واشنگتن و عراق اظهار داشت: «خوشبختانه شاهد اقدامات غیرتمندانه و عزت‌مندانه‌ای در این زمینه هستیم و مواضع مراجع تقلید و دولت عراق در این زمینه ستودنی است». 

حجت الاسلام خاتمی در خطبه اول نماز جمعه تهران نیز عمل صالح را از جمله راه های انس با خدا برشمرد و گفت: «عملی که بر اساس تکلیف و وظیفه باشد عمل صالح شمرده می شود».

خاتمی در ادامه چهار نکته را در تکلیف محوری حائز اهمیت دانست و گفت: «نکته اول اینکه انجام کار بر اساس تکلیف به معنای کار غیرکارشناسی نیست بلکه بر اساس روایات باید کارها را کارشناسی انجام دهیم ضمن اینکه عمل به تکلیف باید همراه با زمان شناسی باشد».

خطیب نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه عمل به تکلیف باید همراه با وجدان کاری باشد ابراز داشت: «عمل به تکلیف باید همراه با تشخیص اهم باشد چرا که کارهای خوب زیاد است و انسان باید به دنبال انجام کارهای خوب‌تر باشد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین