کد خبر: ۷۶۹۴۵
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۴

روسیه: تهدید ایران باعث تضعیف تلاشهای 1+5

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «ویتالی چورکین» سفیر روسیه در سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد: «تهدید ایران به حمله نظامی تلاش‌های گروه 1+5 را تضعیف می‌کند».

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، چورکین در گفت‌وگو با خبرنگاران نظر دیپلمات‌های واشنگتن مبنی بر افزایش تمایل تهران به مذاکره درباره مسئل غنی‌سازی اورانیوم را تایید کرد.

نماینده روسیه در سازمان ملل از اظهار نظر درباره مقاله نیویورک تایمز خوداری کرد در عین حال اذعان داشت: «هر تلاشی برای استفاده حمله نظامی کاملا نتیجه معکوس خواهد داشت و تهدید ایران یا اعمال تحریم‌های سنگین در خارج از چارچوب شورای امنیت، تلاش برای مذاکره با ایران را تضعیف می‌کند».

چورکین با ابراز امیدواری نسبت به سفر اخیر «خاویر سولانا» به تهران و ارائه بسته پیشنهادی تصریح کرد: «ما در سفر سولانا به دستاورد خبی رسیدیم  و دستیابی به توافقی سیاسی و دیپلماتیک درباره مساله هسته‌ای ایران قابل اجراست». 

گزارش روزنامه نیویورک تایمز که به نقل قول از یک مقام پنتاگون خبر از مانور نظامی رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران می‌داد با انتقادات فراوانی از سوی دیپلماتهای روسیه و همچنین نماینده آمریکا در سازمان ملل روبرو شده‌است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین