کد خبر: ۷۶۹۵۰۲
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱

تیر خلاص اروپا به نفت روسیه

اتحادیه اروپا علاوه بر پیشنهاد ممنوعیت واردات تدریجی نفت روسیه، قصد دارد با ممنوعیت بیمه، مانع فروش نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه در هر نقطه‌ای از دنیا شود.
تیر خلاص اروپا به نفت روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس اظهارات مقامات اروپایی و سندی که توسط بلومبرگ مشاهده شده است، اتحادیه اروپا در ششمین بسته تحریم‌ها علیه مسکو، ممنوعیت فراهم کردن خدمات شامل بیمه مربوط به حمل نفت روسیه را برای شرکت‌ها و کشتی‌های اروپایی، پیشنهاد می‌کند.

سفیران اتحادیه اروپا روز چهارشنبه طرح‌های تهیه شده شامل اجرای ممنوعیت نفت روسیه ظرف مدت شش ماه و سوخت‌های پالایش شده تا پایان سال را بررسی خواهند کرد. مجارستان و اسلواکی که وابستگی زیادی به انرژی روسیه دارند و با ممنوعیت یکباره نفت روسیه مخالفت کرده‌اند، مهلت بیشتری (تا پایان سال ۲۰۲۳) برای اجرای تحریم‌ها دریافت خواهند کرد. همه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا باید این بسته را تصویب کنند.

بیمه حمل برای حمل کالا‌های جهان، ضروری است. اگر بیمه برای محموله‌ها فراهم نشود، تجارت آن‌ها می‌تواند متوقف شود. بیمه یکی از تدابیر اصلی بود که آمریکا و اروپا برای محدود کردن صادرات نفت ایران استفاده کردند.

تحت این پیشنهادها، حمل نفت از جمله انتقال کشتی به کشتی برای کشور‌های ثالث نفت و فرآورده‌های نفتی که مبدا آن‌ها در روسیه است یا از روسیه صادر شده‌اند، توسط کشتی‌هایی که با پرچم یکی از اعضای اتحادیه اروپا تردد می‌کنند یا متعلق به آن‌ها بوده، کرایه شده یا تحت کنترل آن‌ها یا هر شخص حقوقی، نهاد یا سازمان تحت پوشش قوانین کشور عضو قرار دارند، ممنوع خواهد شد. با این حال پیشنهاد‌های مذکور ممکن است تغییراتی پیدا کنند.

این ممنوعیت شامل فراهم کردن مستقیم یا غیرمستقیم کمک فنی، خدمات واسطه گری، فاینانس یا مساعدت فاینانس یا هر گونه خدمات دیگر مربوط به حمل و نقل از جمله انتقال کشتی به کشتی به کشور‌های ثالت نفت و فرآورده‌های نفتی می‌شود که مبدا آن‌ها در روسیه است یا از روسیه صادر شده‌اند.

دو مقام اروپایی که مایل نبودند نامشان فاش شود، به بلومبرگ گفتند: این محدودیت‌ها همچنین شامل بیمه می‌شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه به پارلمان اروپا اعلام کرد اتحادیه اروپا همچنین قطع دسترسی اسبربانک و وام دهندگان دیگر از سیستم پرداخت بین‌المللی سوئیفت را پیشنهاد می‌کند. این اقدام ضرر اقتصادی مسکو را افزایش خواهد داد، زیرا اتحادیه اروپا بزرگترین مصرف کننده نفت و فرآورده‌های نفتی است. در سال ۲۰۱۹ حدود دو سوم از واردات نفت اتحادیه اروپا از روسیه بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین