کد خبر: ۷۶۹۵۳
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۸
سردار احمد روزبهاني رييس پليس امنيت اخلاقي ناجا تاکید کرد:

هدف امنیت اخلاقی، مبارزه با مدل‌های مبتذل غربی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با بیان اینکه رعایت پوشش از بروز ناامنی در جامعه جلوگیری می کند، از کاهش 80 درصدی شکایت بانوان از مزاحمان خیابانی از زمان طرح برخورد با بدپوششی خبرداد. 

به گزارش آفتاب، سردار «احمد روزبهانی» رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس با اشاره به اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با افراد بد پوشش، استمرار این طرح را مورد تأکید قرار داد و گفت: «مبارزه با اراذل و اوباش، فروشندگان مشروبات الکلی، مزاحمان خیابانی، آلودگی صوتی و .... از دیگر موارد طرح ارتقاءامنیت اجتماعی محسوب می‌شود». 

سردار روزبهانی با اشاره به اینکه ممکن است، طرح‌های امنیت اجتماعی در جامعه با توجه به موقعیت زمانی کمرنگ و پررنگ‌تر شود افزود: «طرح برخورد با بدپوششی قبلاً هم اجرا شده‌بود».

رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با بیان اینکه فقط با خانمهای بد‌پوشش برخوردنمی شود،تصریح کرد: «پلیس با آقایانی که مدل مو،آرایش صورت و لباس آنها مطابق مدل های مبتذل غربی باشد، نیز برخورد می کند».

رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا تصریح کرد: «نیروی انتظامی همچنین با آرایشگاه‌ها ومکان‌هایی که این نوع مدل‌ها را در بین جوانان ترویج می‌کنند برابر قانون برخورد و محل کسب آنها را پلمپ می‌کند».

سردار روزبهانی خاطرنشان کرد: «‌درطرح بدپوششی، همچون گذشته، ابتدابه فرد بدپوشش تذکر و ارشاد داده و در صورت تکرار در مقر انتظامی از وی تعهد می‌گیریم».

وی معرفی افراد بدپوشش به مراجع قضایی را آخرین مرحله برخورد ذکر کرد و افزود: «‌تعداد کسانی که طی این مدت به مراجع قضایی معرفی شده‌اند،ناچیز می‌باشد».

وی با بیان اینکه هر اقدام پلیس در جامعه نوعی پیشگیری محسوب می‌شود، گفت: «طرح برخورد با بدپوششی (‌برای خانم‌ها و آقایان) نوعی پیشگیری از ایجاد مزاحمت‌های خیابانی برای آنها محسوب می‌شود».

وی از کاهش 75 الی 80 درصدی بانوان از مزاحمان خیابانی خبردادو افزود: «رعایت حجاب از سوی خانم ها از زمان اجرای این طرح در کاهش مزاحمت های خیابانی و تجاوز به عنف تاثیر بسزایی داشته است».

به گفته روزبهانی،رعایت پوشش (از سوی خانم‌ها و آقایان) از ناامنی جلوگیری می‌کند.

رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با تاکید بر حضور گشت‌های نامحسوس در طرح‌های امنیت اجتماعی همچون طرح بدپوششی، گفت: «انشاءالله بحث پوشش به جایی برسد که نیازی نباشد این تعداد نیروی گشت پلیس در جامعه وجود داشته باشد». 

وی خاطرنشان کرد: «قانون شکنان هنگامی که پلیس اونیفورم پوش را نمی‌بینند، فکر نکنند که در امنیت به سر برده و می‌توانند هر کار خلافی را انجام دهند در حالی که پلیس از دور بر همه چیز نظارت می‌کند».

سردار روزبهانی با بیان اینکه در سال جاری،طبیعتاً بحث امنیت بانوان بیشتر مد نظر است، گفت: «برخورد با مزاحمان خیابانی که برای خانم‌ها مزاحمت ایجاد می‌کنند به منظور ایجاد امنیت برای بانوان صورت می‌گیرد تا از این طریق خانم‌ها بتوانند بدون هیچ دغدغه‌ای با خیال راحت در اماکن عمومی همچون پارک ها، تفرجگاه‌ها و... حضور داشته باشند».

رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با اشاره به حضور شهروندان درتفرجگاه ها تصریح کرد: «قطعاً حضور پلیس در این اماکن پررنگ تر خواهد بود».

سردار روزبهانی درخصوص برخورد با اراذل و اوباش اظهارداشت: «هیچکس از زمان تولد، جزء اراذل و اوباش نبوده بلکه این امر ابتدا با مزاحمت های خیابانی، دعوا، اذیت و آزار دیگران و... شروع و به این مرحله ختم شده است».

وی با تاکید بر تعامل و همکاری خانواده با آموزش و پرورش و تاثیر آن بر کاهش تعداد اراذل و اوباش گفت: «بی توجهی خانواده‌ها و عدم پیشگیری‌های لازم‌، موجب می‌گردد تا نوجوان امروز به شرور و اوباش فردا تبدیل شود».

رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا تاکید کرد: «‌تازمانی که جرایمی چون اراذل و اوباش، بدپوشی، مزاحمت‌های خیابانی و ... در جامعه وجود دارد، طرح برخورد با این گونه جرایم اجرا می‌شود».

به گفته وی، علیرغم ازدیاد جمعیت،پلیس موفق شده‌است که آمار جرایم در زمینه‌های مختلف را کاهش دهد.

سردار روزبهانی افزود: «با مطالعه اخبار کشورهای اروپایی و آمریکایی و... متوجه می‌شویم که جرایم در این کشورها با توجه به جمعیتشان بیشتر از جرم در کشور ما می‌باشد».

این مقام بلندپایه پلیس امنیت اخلاقی ناجا در پاسخ به این سوال که با توجه به وقوع جرایم مختلف در جامعه که هر روز شاهد آن هستیم چرا جرات ارتکاب به جرایم افزایش پیدا کرده است،گفت: «در گذشته شکایت از اراذل و اوباش از سوی شهروندان به مراجع قضایی و انتظامی کم بوده است اما بعد از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با اراذل و اوباش، مردم جرات پیدا کرده و از این گونه افراد شکایت می‌کنند. افزایش شکایت شهروندان به معنی اینکه جرم افزایش پیدا کرده است، نیست».

سردار روزبهانی خاطرنشان کرد: «امسال قصد داریم نیروهای پلیس امنیت اخلاقی را متمرکز کرده تا ضمن آموزش، نظارت بیشتری بر روند اجرای طرح داشته باشیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین