کد خبر: ۷۶۹۶۷۲
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰

بهترین روغن‌ها برای طبخ غذا

یک متخصص طب سنتی گفت: روغن زیتون، روغن بادام شیرین و روغن کنجد از بهترین روغن‌های برای طبخ غذا هستند و روغن‌هایی که از چربی و پیه حیوانات تهیه می‌شود، مانند روغن کوهان شتر و دنبه مناسب برای طبخ نیستند.
بهترین روغن‌ها برای طبخ غذا
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی یوسفی درباره بهترین روغن از دیدگاه طب سنتی اظهار داشت: روغن‌ها از دیدگاه طب سنتی برای تامین انرژی بدن اهمیت دارند.

به گفته وی روغن زیتون، روغن بادام شیرین و روغن کُنجد از بهترین روغن‌های برای طبخ غذا هستند و روغن‌هایی که از چربی و پیه حیوانات تهیه می‌شود، مانند روغن کوهان شتر و دنبه مناسب برای طبخ نیستند.

خواص روغن گردو

این متخصص طب سنتی افزود: روغن گردو دارای طبع گرم و خشک است که برای رفع بیماری‌های سرد و‌تر بسیار مفید است. این روغن برای رفع درد‌های مفصلی، درد گودی لگن و مفصل ران بسیار مناسب است.

خواص روغن نخود

یوسفی عنوان کرد: روغن نخود دارای طبع گرم و خشک بوده که مقوی قوای جنسی است و قوت نفوذ آن در بدن زیاد است و برای رفع مشکلات جنسی مفید است. روغن نخود مخلوط با سیاه دانه برای رفع درد‌های ناشی از سردی بسیار مفید است.

وی ادامه داد: روغن نخود همراه با سیاه دانه برای رفع سردی رحم و درد‌های قاعدگی بسیار مفید است. مالیدن آن بر روی رحم به رفع سردی رحم و باردار شدن و رفع درد‌های دوران قاعدگی کمک می‌کند.

خواص روغن زیتون

این متخصص طب سنتی بیان داشت: روغن زیتون برای رفع قولنج‌ها و درد کمر ناشی از ازدیاد رطوبت در بدن مفید است. مالیدن آن بر صورت به زیبایی رنگ چهره کمک می‌کند.

خواص روغن شِوید

یوسفی اضافه کرد: روغن شِوید دارای طبیعت گرم و خشک است و برای رفع درد‌های آرتروز و درد‌های مفاصل بسیار مناسب است، در تحلیل باد و نفخ نیز بسیار مفید است.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از درد‌ها در بدن به دلیل وجود باد در بدن است، درد‌های رحمی، گرفتگی‌های مفاصل همه به نوعی ناشی از باد‌ها و نفخ در بدن است که بیشتر به دلیل روش غلط زندگی ایجاد می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین