کد خبر: ۷۶۹۷۴۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
دولت به گرانی‌ها دامن می‌زند

نماینده مجلس: گرانی‌ها عمدی و کار ضدانقلاب با هدف ناراضی‌کردن مردم است

 پاک‌فطرت می‌گوید: دستگاه‌های امنیتی و نظارتی باید با دقت‌نظر بیشتر کار را دنبال کنند، چون همه اتفاقات کشور، سهل‌انگاری نیست، یعنی عمد هم وجود دارد. باید ریشه این مشکلات جدی و دقیق مشخص شود.
نماینده مجلس: گرانی‌ها عمدی و کار ضدانقلاب با هدف ناراضی‌کردن مردم است
آفتاب‌‌نیوز :

تورم و گرانی، امان همه را بریده و این موضوع، زیر سایه عدم‌پاسخگویی دولت‌ها که به تبع آن، بی‌اعتمادی را در جامعه به اوج خود رسانده، کار اداره کشور را سخت‌تر از همیشه کرده است. در حالی که قرار بود دولت سیزدهم، با نگاه به ظرفیت داخل و همچنین نظارت روزانه و دقیق، بهبود معیشت مردم و رونق اقتصادی را در کشور رقم بزند و به گفته سیدابراهیم رئیسی «اقتصاد ایران شرطی نباشد»، اما گذشت زمان تا اینجای کار نتیجه‌ای نداشته است. گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد از اسفند ۱۴۰۰ تا پایان فروردین ۱۴۰۱، قیمت اکثر اقلام، با رشد فزاینده‌ای روبرو شده است و به نظر می‌رسد اگر با همین دست‌فرمان دولت جلو برویم شاید شعار رئیسی در پایان سال، برعکس به واقعیت تبدیل شود، یعنی به جای ریشه‌کن‌شدن فقر مطلق با همه‌گیری فقر مواجه شویم. علیرضا پاک‌فطرت نماینده شیراز در تحلیل وضعیت کنونی می‌گوید: قیمت‌ها در بازار حساب و کتابی ندارد و کلاً بازار رها شده است. دولت نظارتی روی بازار ندارد و خیلی هم در این رابطه، وقت نمی‌گذارد و به نظر برایش هم خیلی مهم نیست.

وی افزود: اکنون انتظار از سازمان تعزیرات حکومتی بسیار بالاست. قرار باشد وضع فرق کند باید تلاشی بیش از این را به کار ببندند. جرائم مقابله با گران‌فروشی و کم‌فروشی، بسیار ناچیز و برای زمان‌های خیلی قبل است. با این برخورد‌های تنبیهی، نمی‌توان اوضاع را به نفع مردم تغییر داد. برخورد باید جنبه بازدارندگی داشته باشد نه اینکه با یک جریمه مختصر، فرد متخلف دوباره سودای سوءاستفاده به سرش بزند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: دولت اگر روی موضوع مهم و حساس کنترل بازار متمرکز نشود و با حساسیت، نقشه راه ارائه نکند، سرمایه اجتماعی که مردم هستند، به مرور از بین می‌رود. رهبر انقلاب هم فرمودند مردم، سرمایه اصلی انقلاب اسلامی هستند، پس این روند کنونی بسیار برای آینده کشور خطرناک است.

نماینده شیراز اظهار داشت: چه معنی دارد که هر روز، افراد بیشتری زیر خط فقر بروند و متاسفانه، قشر متوسط هم، روند زندگی‌شان به سمت خط فقر است که دلیل اصلی آن، همین حال و روز بازار و گرانی‌ها است که البته دولت هم دارد به گرانی‌ها دامن می‌زند.

پاک‌فطرت یادآور شد: دولت به یک‌باره قیمت خودروی داخلی را، افزایش چشمگیر داد. مردم هم توجیه‌های آن‌ها را نمی‌پذیرند. کلاً شکل کار ایراد دارد. ارائه ۱۰ درصد تولید خودرو به صورت قرعه‌کشی و ۹۰ درصد دیگر آن، که توسط واسطه‌گران خودروسازان در بازار فروش می‌رود، زیر سوال است. همین قیمت خودرو، خود به پایه بسیاری از نرخ اقلام در مملکت تبدیل شده است.

وی در ادامه بیان کرد: در خصوص اقلام خوراکی هم، دولت باید خودش نبض کار را به دست بگیرد. باید واردات و نظارت آن، مستقیم دست دولت باشد، چون با سفره زندگی و معیشت مردم نمی‌شود بازی کرد. برای من جالب است که چرا وزارت صمت که بخش عمده‌ای از این کار‌ها به آن‌ها مربوط می‌شود، راهکار ارائه نمی‌دهد و اساساً چرا سازوکاری ندارند؟ چرا دستگاه قضا در این رابطه تعلل می‌کند؟ چرا قوانین اصلاح نمی‌شود؟ چرا اگر لازم است، دولت به مجلس لایحه ارائه نمی‌کند؟ چرا جرایم متخلفان و برهم‌زنندگان بازار سنگین نمی‌شود؟ این پرسش‌ها و دغدغه‌ها، ذهن هرکسی را به خود معطوف می‌کند.

رییس مجمع نمایندگان استان فارس تصریح کرد: دستگاه‌های امنیتی و نظارتی باید با دقت‌نظر بیشتر کار را دنبال کنند، چون همه اتفاقات کشور، سهل‌انگاری نیست، یعنی عمد هم وجود دارد. باید ریشه این مشکلات جدی و دقیق مشخص شود.

پاک‌فطرت خاطرنشان کرد: به نظر من، ضدانقلاب به سیستم کشور نفوذ پیدا کرده است. این نفوذ، معطوف به هر جایی مثل اتاق اصناف، اتاق تعاون، وزارتخانه‌ها، اداره‌های کل و... می‌تواند بشود و هدفشان هم، آزار دادن مردم و ناراضی‌کردن آن‌هاست و توجیه دیگری ندارد.

نماینده شیراز در پایان گفت: طبق صحبت وزیر نفت، فروش روزانه نفت ایران از یک میلیون بشکه هم فراتر رفته است و از سوی دیگر، قیمت نفت هم نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است. پول نفت به کشور برمی‌گردد و برخی پول‌های بلوکه‌شده ایران هم آزاد شده است. با این حال عجیب است که اقلام نیاز روزانه مردم با تورم‌های ۳۰، ۴۰ و ۵۰ درصد مواجه شده است. دولت وقتی حقوق را ۱۰ درصد افزایش می‌دهد باید تورم را هم در همین حد کنترل کند نه اینکه حقوق رشد ناچیزی داشته باشد و تورم در حدود ۵۰ درصد باشد؛ با این روند نمی‌توان مردم کشور را راضی نگه داشت.

منبع: رویداد24

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
0
9
بدیهی‌ترین وظیفه دولت جلوگیری از قاچاق، برخورد با قاچاقچیان و کنترل بازار در جهت توزیع کالاها به قیمت عادلانه است. متاسفانه ضعف و عدم توان خودتان را با تحمیل گرانیهای وحشتناک بر گرده مردم بینوا انداختید و بدتر از آن اینکه افراد خودتان با ... تمام از اینکار دفاع میکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
0
14
اینجوری که دولت و مجلس ضد انقلاب محسوب میشند که!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
0
12
جالبه گرانی رادولت بوجودآورده پس دولت ضدانقلاب است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین