کد خبر: ۷۶۹۷۵
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۲

مجلس هشتم و بی‌مهری به اصولگرایان راستین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرویس سیاسی: علی‌رغم اینکه فهرست «جبهه متحد اصولگرایان» به عنوان یک فهرست انتخاباتی مورد حمایت عمده گروه‌های اصولگرا به مردم معرفی شد، اما ترکیب چهره‌های این فهرست و نیز جایگاه هر یک از اعضای آن در مجلس هشتم، سوالاتی را در اذهان ایجاد کرده است.

در این بین نوع برخورد با چهره‌هایی مانند اسدالله بادامچیان، قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی که سالها سابقه مبارزات سیاسی را در کارنامه خود دارد و نیز حزب متبوعش به نوعی پایه و اساس ائتلاف جبهه‌متحد‌اصولگرایان به حساب می‌آید، تامل‌برانگیز است.

زمانی که در روزهای آغازین خردادماه امسال، اصولگرایان فاتح مجلس هشتم، برای اولین‌بار گردهم آمدند تا آرایش حضور خود را در بهارستان هشتم، طراحی کنند، بسیاری از نگاهها به سوی اصولگرایانی چون اسدالله بادامچیان بود که نقش محوری در آن داشته باشند.

اما اخباری که  از نتایج این گردهمایی و در پی آن سایر نشست‌های تشکیلاتی اصولگرایان مجلس‌نشین منتشر شد، حکایت از چیز دیگری داشت؛ اسدالله بادامچیان نه تنها در ترکیب هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس، نقشی نداشت بلکه در مدیریت سیاسی مجلس هم، جایگاهی به او اختصاص نیافت.

این در حالی‌ بود که سوابق مبارزاتی و تشکیلاتی او  و وزن و اعتبار حزب موتلفه اسلامی، لااقل حضورش را در کمیسیون‌های حساسی چون امنیت ملی قطعی می‌نمود، اما در کشاکش شکل گیری کمیسیون‌های داخلی مجلس هشتم، بادامچیان نهایتاً به عضویت کمیسیون فرهنگی مجلس درآمد تا تنها نقش‌آفرینی دوستانش را در مدیریت سیاسی مجلس نظاره‌گر باشد. 

هرچند که  کمیسیون فرهنگی، از جمله کمیسیون‌هایی است که ترکیب هیات رئیسه آن هنوز مشخص نشده است اما بی مهری صورت گرفته از سوی اصولگرایان نسبت به وزنه‌هایی چون بادامچیان، چشم‌انداز روشنی از اقبال به‌ وی در این کمیسیون را ایجاد نمی‌کند.

در این شرایط معلوم نیست که آیا همکاران وی در کمیسیون فرهنگی به قرار گرفتن بادامچیان در راس این کمیسیون روی خوش نشان خواهند داد یا این‌که لابی‌های خارج از کمیسیون همچنان امثال بادامچیان را در حاشیه مجلس نگاه خواهد داشت؟ 

باید دید تکلیف «اصولگرایان راستین» با مجلس هشتم و جریان اصولگرا چه خواهد بود؟ این سوالی است که گذشت زمان پاسخ آن را روشن خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین