کد خبر: ۷۶۹۷۶۲
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰

کره جنوبی به مرکز دفاع سایبری ناتو پیوست

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی امروز (پنجشنبه) گزارش داد، کره جنوبی تبدیل به اولین کشور آسیایی شد که به عضویت مرکز عالی همکاری‌های دفاع سایبری ناتو (CCDCOE) در آمده است.
کره جنوبی به مرکز دفاع سایبری ناتو پیوست
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس اطلاعات ملی سئول (NIS) در بیانیه‌ای که توسط این رسانه کره جنوبی نقل شد، اعلام کرد، قصد دارد "با افزایش تعداد کارکنان اعزامی خود به این مرکز و گسترش ابعاد آموزش‌های مشترک، قابلیت های خود در حوزه پاسخ سایبری را در سطح کلاس جهانی تقویت کند. "

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، با الحاق کره جنوبی به مرکز عالی همکاری‌های دفاع سایبری ناتو تعداد اعضای آن به ۳۲ رسیده در حالی که از میان آنها ۲۷ کشور ناتو بوده و از آنها به عنوان کشورهای اسپانسر یاد می شود. کره جنوبی و چهار عضو دیگری که از خارج از این بلوک تحت رهبری آمریکا عضو آن هستند، اعضای شریک به شمار می‌آیند.

بر اساس اعلام سرویس اطلاعات ملی سئول، کره جنوبی در سال ۲۰۱۹ درخواست پیوستن به CCDCOE را داد و از آن زمان تاکنون در فعالیت‌های این مرکز - از جمله رزمایشهای دفاع سایبری "سپرهای قفل شده" برای دو سال متوالی از سال ۲۰۲۰ - شرکت کرده است.

این آژانس اطلاعاتی سئول در مورد پذیرش این کشور در این نهاد خاطرنشان کرد که "تهدیدهای سایبری نه تنها به افراد بلکه به کشورها و همچنین در سطح فراملیتی آسیب زیادی وارد می‌کنند که این موضوع همکاری نزدیک بین المللی را حیاتی می‌کند."

مرکز CCDCOE مستقر در تالین، پایتخت استونی، در سال ۲۰۰۸ در پاسخ به یک حمله سایبری گسترده مربوط به سال ۲۰۰۷ به شبکه‌های دولتی استونی تأسیس شد - چیزی که مقامات این کشور سریعاً روسیه را از بابتش مقصر دانستند. با این حال، مقامات تالین بعداً اعتراف کردند که هیچ مدرک قطعی در خصوص دست داشتن کرملین در آن در دست ندارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین