کد خبر: ۷۶۹۷۶۵
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶

گردوخاک خوزستان ۵۷۰ نفر به مراکز درمانی رفتند

بیش از ۵۷۰ در خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل گرد و غبار به مراکز درمانی مراجعه کردند.
گردوخاک خوزستان ۵۷۰ نفر به مراکز درمانی رفتند
آفتاب‌‌نیوز :

حبیب حی بر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مورد مراجعه 570 خوزستانی به مراکز درمانی اظهار داشت: این افراد به دلیل علائم تنفسی به مراکز درمانی در استان مراجعه کردند و 551 نفر به صورت سرپایی درمان و 25 نفر در بخش‌های عادی بیمارستان‌ بستری شدند.

او در ادامه افزود: وقوع پدیده ریزگردها از روز دوشنبه ساعت 8 صبح تا ساعت 8 صبح امروز 14 اردیبهشت‌ماه مهمان استان خوزستان بود.

همچنین مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز اطلاعیه‌ای به این شرح صادر کرده است؛ بر اساس اخطاریه هواشناسی تأثیر امواج متوالی گرد و خاک از عراق ابتدا بر مناطق شمال غرب، غرب و سپس مناطق مرکزی و سایر مناطق استان از اوایل وقت پنجشنبه 15 اردیبهشت‌ماه تا اواخر وقت جمعه 16 اردیبهشت‌ماه مورد انتظار است.

همچنین وزش بادهای متوسط تا شدید و برخاستن گرد و خاک محلی از بعد از ظهر پنجشنبه تا اوایل شامگاه همان روز نیز برای مناطق جنوبی و مرکزی استان پیش‌بینی شده است که با مخاطراتی شامل کاهش دید افقی و کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک، آسیب به نهال‌ها و شکستن درختان، خسارت به سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال آسیب به صنایع حساس به گرد و خاک همراه است.

در این اخطاریه به خودداری از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده، کودکان و گروه‌های حساس در فضای باز اتخاذ تمهیدات لازم توسط مسئولان، احتیاط در تردد و سفرهای بین شهری، محکم کردن سازه‌های موقت، اجتناب از تردد و پارک خودرو در اطراف درختان و ساختمان‌های نیمه کاره، پرهیز از حرکات ورزشی و فیزیکی در فضای باز توصیه شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین