کد خبر: ۷۶۹۸۲۰
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۶

کلاهبردار میلیاردی در ارومیه دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌غربی از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای با بیش از ۶ میلیارد ریال کلاهبرداری در ارومیه، خبر داد.
کلاهبردار میلیاردی در ارومیه دستگیر شد
آفتاب‌‌نیوز :

سردار رحیم جهانبخش در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وصول چندین فقره پرونده کلاهبرداری از طلافروشان با شیوه و شگرد خرید طلا و پرداخت وجه آن با استفاده از رسید جعلی در ارومیه، به جهت حساسیت موضوع مراتب به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی انتظامی استان قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: بابررسی کارآگاهان مشخص شد که متهم به داخل مغازه ها به منظور خرید طلا مراجعه و پس از انتخاب و تحویل طلاجات از فروشندگان اعلام می کرد که از طریق گوشی همراه اقدام به واریز وجه به حساب فروشندگان می کند و در ادامه با ترفندی متقلبانه با نشان دادن رسید تراکنش موفق به زرگران دال بر اینکه از طریق برنامه آپ اقدام به پرداخت وجه نموده مغازه را ترک و پس از چند ساعت زرگران متوجه پرداخت نشدن وجه می شدند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: با اشراف اطلاعاتی و انجام تحقیقات فنی و پلیسی کارآگاهان، هویت متهم شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر برای انجام تحقیقات به پلیس آگاهی استان دلالت شد.
وی ادامه داد: متهم در تحقیقات تکمیلی با استفاده از شگردهای پلیسی و مواجهه با دلایل و مدارک به انجام ۷ فقره کلاهبرداری به شیوه و شگرد جعل رسید بانکی از طریق تلفن همراه به مبلغ بیش از ۶ میلیارد ریال اعتراف کرد.

جهانبخش در پایان از شهروندان خواست تا سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین