کد خبر: ۷۶۹۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۸

ورود گرد و خاک شدید به خوزستان/ گرد و غبار در آبادان به ۲۵ برابر حد مجاز رسید

در پی ورود توده گرد و غبار به خوزستان، ۱۴ شهرستان درگیر این پدیده شده و میزان آلودگی هوا در آبادان به ۲۵ برابر حد مجاز رسید.
ورود گرد و خاک شدید به خوزستان/ گرد و غبار در آبادان به ۲۵ برابر حد مجاز رسید
آفتاب‌‌نیوز :

توده گرد و غبار با منشاء کانون‌های عراق از ساعتی پیش وارد خوزستان شده که بیشترین غلظت این گرد و غبار در شهرهای مرزی بوده و در سایر شهرها روبه افزایش است.

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، میزان غلظت گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM۱۰) را در ساعت ۲۳ روز پنجشنبه، در شهرهای آبادان سه هزار و ۷۴۶، سوسنگرد یک هزار و ۱۶۷، شادگان یک هزار و ۸۱۹، شوش یک هزار و ۳۲۰، امیدیه ۱۵۴، اندیمشک ۱۶۱، اهواز ۴۸۶، ایذه ۱۶۳، بندر امام ۳۲۷، بهبهان ۲۱۵، حمیدیه ۷۲۸، دزفول ۲۰۳، رامشیر ۱۶۶ و شوشتر ۱۷۱ میکروگرم بر مترمکعب گزارش کرده است.

مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان دیروز با صدور هشدار سطح نارنجی، تاثیر امواج متوالی گرد و خاک از کشور عراق ابتدا بر مناطق شمال غرب، غرب و سپس مناطق مرکزی و سایر نقاط استان را از اواخر وقت پنجشنبه تا اواخر وقت جمعه پیش بینی کرده است.

اداره کل هواشناسی همچنین نسبت به سه موج گرد و خاک در خوزستان شامل کانون‌های عراق، کانون‌های مرز عراق و اردن و عربستان، کانون‌های واقع در کشور سوریه و کانون‌های داخلی خوزستان هشدار داده است.

آخرین توده گرد و غبار در روز یکشنبه وارد خوزستان شده بود که تعطیلی ادارات، مدارس و دانشگاه‌های خوزستان را در روز دوشنبه به دنبال داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین