کد خبر: ۷۶۹۸۴۷
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
احتکار و گرانفروشی و لابی‌گری رضا مطلبی کاشانی علیه مردم

مالک تک ماکارون کیست؟/ از غسل دادن آیت‌الله مصباح و هدیه میلیاردی به پناهیان تا احتکار برای گرانفروشی!

رضا مطلبی کاشانی، ارتباطات ویژه‌ای با مسوولان عالی رتبه و روحانیون سرشناس دارد به گونه‌ای که برخی اصولگرایان با تو در تو خواندن این روابط، نسبت به هر گونه ارتباط با این فرد هشدار داده اند. این احتکار و گرانفروشی و لابی گری علیه مردم، آن هم درشرایطی که میلیون‌ها ایرانی در فقر مطلق به سر می‌برند، در حالی است که مالک این شرکت، با ظاهری مذهبی، خود را فردی متدین و خیّر جلوه می‌دهد!
مالک تک ماکارون کیست؟/ از غسل دادن آیت‌الله مصباح و هدیه میلیاردی به پناهیان تا احتکار برای گرانفروشی!
آفتاب‌‌نیوز :

تابناک نوشت:

گویی ماجرا‌های تک ماکارون و مالک اش، "رضا مطلبی کاشانی" تمامی ندارد و این بار خبر رسیده که با گران شدن ماکارونی، این شرکت اقدام به جمع آوری ماکارونی‌ها از بازار کرده تا بعد از احتکار، مجدداً با قیمت بالاتری بفروشد.

خبر را به نقل از خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) بخوانید: با تلاش پلیس امنیت اقتصادی استان البرز ۶۷۰ تن ماکارونی احتکار شده در شرکت تک ماکارون روز گذشته در کرج توقیف شد.

تنها در اوج ایستاده‌ایم؛ شعار "تک ماکارون" که این روز‌ها معانی دیگری تداعی می‌کند!

در پی اصلاح قیمت آرد صنف و صنعت در روز‌های اخیر، کارخانه تک ماکارون با جمع‌آوری و احتکار محصولاتش از بازار، تلاش داشت تا محصولات خود را با قیمت‌های جدید به بازار عرضه کند که باعث به هم ریختگی بازار و تشویش اذهان عمومی شده است.

این در حالی است که این کارخانه بیشترین سهم بازار را دارد و نه تنها قیمت جدید ماکارونی را نپذیرفته بلکه با سایر کارخانجات و شرکت‌ها لابی کرده که ماکارونی روانه بازار نشود.

محموله توقیف شده با هماهنگی دستگاه‌های مسئول در مسیر عرضه عمومی قرار گرفت.

رضا مطلبی کاشانی، مالک تک ماکارون و چندین شرکت و موسسه عظیم است. او ارتباطات ویژه‌ای با مسوولان عالی رتبه و روحانیون سرشناس دارد به گونه‌ای که برخی اصولگرایان با تو در تو خواندن این روابط، نسبت به هر گونه ارتباط با این فرد هشدار داده اند.

از جمله احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از ماجرای غسل آیت الله مصباح یزدی درباره او نوشته بود: افرادی که در لباس تاجران خیّر و متدیّن به دنبال نفوذ بر علما و مسئولان هستند فارغ از آنکه، کار خیری که از عایدی غصب املاک دیگران یا اجاره موقوفات به ثمن بخس صورت گیرد را چه سود، حتی اگر نگهداری از صد‌ها کودک معلول یا ساخت حوزه‌های علمیه باشد و بدتر آنکه پای چنین افرادی را به تمشیت امور در آستان مقدس علی بن موسی الرضا (ع) نیز باز نماید.

اشاره به تمشیت امور آستان امام رضا (ع) به عضویت این شخص در هیات امنای این حرم مطهر است!

مالک تک ماکارون کیست؟/ از غسل دادن آیت‌الله مصباح و هدیه میلیاردی به پناهیان تا احتکار برای گرانفروشی!

مطلبی کاشانی، همان فردی است که به گفته حجه الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، پیکر آیت الله مصباح یزدی را به خانه خودش برده و غسل داده و ماجرای عجیبی را روایت کرده بود.

سخنان حجه الاسلام صدیقی را بخوانید: "آیت الله مصباح یزدی را در خانه غسل دادند و کسی غسل داد که آیت الله حق شناس را غسل داده بود؛ دامادِ داماد ایشان آقای دکتر محمدی جزو مریدان آیت الله حق شناس بود او تعریف کرد آیت الله جاودان به ما پیام داد که اگر از آقای مصباح یک کرامتی دیدید به ما بگویید.

غسال روایت می‌کند وقتی این پیام را دریافت کردم آرزو کردم که‌ای کاش آیت الله مصباح در آن دنیا شفاعتی بکند. تا این آرزو را کردم دیدم آیت‌الله مصباح چشمانشان را باز کردند و یک نگاه مهربانانه‌ای کرد و دوباره چشمانش را بست. "

این ادعای مطلبی کاشانی به حدی عجیب بود و موجب واکنش‌های فراوانی شد که حجه الاسلام صدیقی چند روز بعد به خاطر بازنقل این خاطره کذایی، عذر خواهی کرد: "آن مطلب خیلی دقیق نبود، چون شاید آن غسال هم خیلی دقیق نبود. نقل شده بود و ما هم نقل را بازگو کردیم. از اینکه این نقل را ما نقل کردیم بین خودم و خدا شرمنده‌ام. از آیت‌الله مصباح شرمنده‌ام و از شما مومنان که گاهی ما باعث می‌شویم که به شما زخم‌زبان بزنند هم شرمندگی دارم. از امام زمان هم عذرخواهی می‌کنم. اعلان شرمندگی و انفعال دارم. "

یکی از جنجالی‌ترین موضوعات مرتبط با وی، قضیه خانه حجه الاسلام پناهیان است که بسیار خبرساز بود.

گرانفروشی میلیاردی!

یاشار سلطانی، خبرنگار اخیراً سندی منتشر کرد که نشان می‌دهد شرکت تک ماکارون بیش از ۷۷ میلیارد تومان گرانفروشی کرده است.

مالک تک ماکارون کیست؟/ از غسل دادن آیت‌الله مصباح و هدیه میلیاردی به پناهیان تا احتکار برای گرانفروشی!

یک روز بعد از این افشاگری شجاعانه بود که سازمان تعزیرات حکومتی بدون آن که از شرکت خاصی نام ببرد اعلام کرد که یک شرکت تولید ماکارونی در استان البرز که به صورت گسترده دست به گرانفروشی زده بود، به ۳۸۰ میلیارد تومان جریمه محکوم شده است. الببه طبق اعلام این سازمان، رای صادره در مرحله بدوی است و هنوز نهایی نشده است.

هر دم از این باغ بری می‌رسد

هنوز خبر این گرانفروشی ده‌ها میلیارد تومانی داغ بود که خبر رسید با گران شدن قیمت ماکارونی، این کارخانه ۶۷۰ تن ماکارونی را احتکار و حتی از بازار جمع کرده است تا مجدد با قیمت‌های جدید و بسیار بالاتر به فروش برساند!

جالب است که طبق اعلام خبرگزاری رسمی دولت، این شرکت نه تنها خود احتکار کرده، بلکه به عنوان لیدر بازار ماکارونی ایران، در اقدامی بی شرمانه با شرکت‌های دیگر نیز لابی کرده و از آن‌ها خواسته در این شرایط که قیمت ماکارونی افزایش یافته و از سبد غذایی بسیاری از مردم در حال حدف شدن است، از عرضه محصول به بازار خودداری کنند!

این احتکار و گرانفروشی و لابی گری علیه مردم، آن هم درشرایطی که میلیون‌ها ایرانی در فقر مطلق به سر می‌برند، در حالی است که مالک این شرکت، با ظاهری مذهبی، خود را فردی متدین و خیّر جلوه می‌دهد!

این همان نکته‌ای است که پیشتر احمد توکلی بدان اشاره کرده و نوشته بود: وقتی فردی در این بازار کساد ۴۰ میلیارد تومان خمس می‌آورد از خودش می‌پرسید منبع کسب او چیست؟

روز‌های پیش رو مشحص خواهد کرد که آیا واقعا با این حجم عظیم از تخلفات اقتصادی این فرد واقعاً برخورد جدی می‌شود، آیا تولیت آستان قدس در حکم انتصاب او به عنوان عضو هیات امنای این آستان تجدید نظر خواهد کرد یا این که لابی‌های پشت پرده و شبکه حامیان او در میان مسوولان، نجات‌اش خواهند داد و بار دیگر روز از نو روزی از نو؟!

اینک همه نگاه‌ها به قوه قضائیه است....

منبع: تابناک
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
20
63
قدم اول آزاد سازی همه چیز است حتی نان گندم آرد بنزین دارو ،مزگ یکبار شیون یکبار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
10
54
قدم دوم حقوق به تمام کودکان غنی و فقیر زیر هجده سال و دانشجویان تا مقطع لیسانس و پیرزنان ومزدان بدون درآمد بالای هفتاد سال و سرپرستان بیکار واقعی خانواده که هیچ سرمایه و راه درآمد ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
میشه بفرمایید بودجه چنین حقوقی که میفرمایید رو چطور تامین میکنید ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
8
81
قدم سوم .. انحلال کمیته امداد ... ،بهزیستی ، بنیاد مستعفان ...ستاد اجرایی ذینفع در همه جا و تمام مراکز خیریه دولتی و و ۴۳نهاد ذینفع در بودجه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
6
37
قدم چهارم تشکیل جهاد سازندگی بدون آنکه از جایی بودجه بگیرد در کنار بخش خصوصی برای عمران و آبادانی و در کنار هلال احمر در زمان اضطراری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
5
33
قدم پنجم فقر با پای خودش خواهد رفت کسی لازم نیست کمک کند برای فقر زدایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
2
36
قدم ششم دادن داروی رایگان تنها جایی که رایگان باشد دارو در داروخانه ها با مهر پزشک خانواده حتی اگر متخصص نسخه نوشته باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
103
7
همش توطئه آل سعود و صهیونیسم هاست. در دام این ها نیافتیم
پاسخ ها
بیدل
| Finland |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
آل سعود چگونه هدیه میلیاری به پناهیان داده و توطئه کرده؟
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
7
42
اصولگرا و اصلاح طلب در این قضیه فرقی ندارند باهم ، یعنی در واقع در همه جای دنیا متاسفانه تجارت یعنی همین ، یه وابسته به اصولگرایی مثل مطلبی داریم و یکی دیگه مثل این در بین اصلاح طلبان که چه در مواقع ضرورت و چه در مواقع دیگه فقط به جیب و سود خود فکر‌ میکنند و خب چیز جدید و عجیبی هم نیست و نخواهد بود . ولی راه مقابله ملت با این افراد به اصطلاح تاجر چیست ؟ نخریدن جنسی که اینها برای سود بیشتر احتکار میکنن و به همین راحتی . اون هم جنس بنجلی که واقعا بود و نبودش فرقی در سطح زندگی ما نخواهد داشت . مثل نخریدن خودرو از خودروسازان داخلی که متاسفانه به جای اینکه ما ملت در این مواقع قطع کننده زنجیره احتکار و کمبود و افزایش کالا و خدمات باشیم ، برعکس همیشه اینقدر هول زدیم اینقدر فقط تا نوک بینی محترم رو‌ دیدیم ، باعث افزایشش شدیم تا جایی که حتی بازار رو‌هم انگشت به دهن گذاشتیم . نمی‌دونم چقدر باید تکرار بشه این اتفاقات ، چه قدر باید زندگی کنیم و چقدر باید ضرر بدیم تا متوجه بدیهیات بشیم و فکری کنیم تا بتونیم در نهایت سرمون رو بالا بگیریم به عنوان ملت نه برای فقط اینکه قیمت ماکارونی رو پایین بیاریم یا کیفیت خودرو داخلی رو بالا ببریم ، بلکه ثابت کنیم در مواقع ضروری در کنار هم هستیم و حداقل اینقدر عقل و شعورمون میرسه که خرید ماکارونی رو امروز متوقف کنیم و گردن یک تاجر سودجو رو کلفت تر نکنیم به بهانه اینکه فردا ممکنه ماکارونی گیرمون نیاد . یک بار به خودمون ثابت کنیم که میشه امروز و فردا و پس فردا ماکارونی نخورد ، نان رو کمتر مصرف کرد ، تولید داخلی خودرو رو از درب کارخانه به صفر رسوند تا در نهایت سال دیگه همین موقع کیفیت و قیمت به مراتب عادلانه تری براش پرداخت کنیم . چقدر این حرفها زده بشه خوبه ولی باز شاهد این هستم به شخصه که دور اطرافیان بنده با خوشحالی بسته های ماکارونی و کیسه های برنجی رو که انتهای سال قبل خریداری کردند مثل جام قهرمانان باشگاه های اروپا بالای سر میبرند امروز طوری که دنیا و آخرت رو با همین چند بسته و کیسه که نهایتا نیاز دو الی شش ماهه خانوارشونه خریدند . طوری لبخند میزنند و شاد هستند انگار بعد از اتمام این بسته ها و کیسه ها دیگه به ماکارونی و برنج احتیاجی ندارند و این دیگه آخرش بود و قراره به کل ، نیازشون رو نسبت به اقلامی که افراطانه بالا بردند بعد از مصرف همین چند بسته و کیسه به کل ترک کنند . چقدر از این آدمها دور و بر ما هستند و زندگی میکنند ؟ چقدر از این آدمها دوستان آشنایان و حتی اقوام نزدیک ما هستند ؟ چقدر سعی کردیم به دیگران این موضوع رو منتقل کنیم که واقعا همگی ما در یک کشتی هستیم و اینکه من درون این کشتی چقدر بیشتر از بقیه برنج یا ماکارونی مصرف میکنم موضوع با اهمیتی نیست اگر قرار باشه کشتی سوراخ بشه و به ته اقیانوس سقوط کنه ؟ چقدر دوستان هموطنان عزیزان ایرانیان غیور و همیشه در صحنه ، چقدر باید تاوان اشتباهات محاسباتی ریزی رو بدیم که دیگه تبدیل به عادتهای وحشتناک و غیر قابل جبران امروز هممون شدند . تا کجا باید ضرر بدیم دوستان تا این موضوع ساده رو درک کنیم که امثال مطلبی یا هر تاجر دیگه ای وقتی حرص و طمع میبینه حریص تر میشه ؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
اسمت رو كه ديدم
ناخوداگاه منفي دادم
ولي بعد از خواندن متوجه شدم تو original روسوفيل نيستي
تو روهام خودموني.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
1
108
حالا که مشخص شده مالک تک ماکارون همچین شخص ... است من یکی دیگه این برند ماکارونی را نخواهم خرید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
فکر میکنید بقیه برندها مال کیه ؟ مال منو امثال شما که نیست دوست عزیز که بخوایم با تحریم یکیش بهش ضربه بزنیم مثلا ؟ موضوع بعدی هم افزایش قیمت ماکارونیه حالا چه فرقی می‌کنه برندش چی باشه ! ما باید کلا ماکارونی رو برای مدتی فراموش کنیم بعد نتیجه اش رو خواهیم دید . تحریم برند ماکارونی عین این میمونه بیایم ایران خودرو رو تحریم کنیم از سایپا ماشین بخریم ! مشکل کیفیت و قیمت محصولاته وگرنه برندش که مشخصه نمیتونه برای آدمهای عادی و حتی تولیدکنندگان عادی باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
1
84
جرات دارید جریمش کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
2
50
ممنون از رسانه مردمی آفتاب بخاطر تهیه این گزارش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
1
56
جالبه اونوقت صدا و سیما گزارش تهیه می کند و تو خونه و انباری مردم سرک می کشد و مردم عادی و خرده پا را عامل احتکار معرفی می کند چرا در رابطه با این فرد اگه راست می گی گزارش تهیه نمی کند
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
1
36
این خاله بازی ها و دعواهای ساختگی و سیاسی دردی از مردم دوا نمیکند
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
11
10
۳۸۰ میلیارد جریمه شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
3
34
پناهیان از تو انتظار نداشتیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
1
62
مالک تک ماکارون کیست؟؟؟
ما فقط آنقدر میدانیم که ایشان جزو خودیهاست. خودی‌هائی که از ملت نیستند.
abbas
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
68
13
چرا بی خود جو میدید مگه چیکار کرده؟ ایا شما از خدمات ایشان به نظام اطلاع دارید؟ ایشان یکی از ذخایر نظام هستند. حالا چندصد تن ماکارونی رو دیر داده به بازار مگه برای اینکار کسی رو محاکمه می کنند. میدونید ایشون چقدر برای زوار امام رضا زحمت میکشن؟؟ شاید ماکارونی ها رو هم برای پخت فرستاده باشه حرم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین