کد خبر: ۷۶۹۸۷۱
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳

امام جمعه سمنان: گرانی‌ها مردم را در شرایطی سخت قرار داده

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد گفت: اگر دولت تصمیمی در بخش اقتصادی دارد، لازم است تا با یارانه‌های جبرانی، از دغدغه‌های مردم بکاهد و مشکلات آن دسته از افرادی را که از این طرح‌های تأثیر می‌پذیرند، از میان بردارد.
امام جمعه سمنان: گرانی‌ها مردم را در شرایطی سخت قرار داده
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام غلامحسین مهدوی‌نژاد، امام جمعه موقت سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان که در مصلای نماز جمعه این شهر اقامه شد، اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور این روز‌ها بسیار خاص شده است و مسؤولان باید با مردم بیشتر حرف بزنند.

وی بیان کرد: دولت باید با مردم سخن بگوید و مسؤولان دولتی به جامعه درباره تصمیمات اقتصادی توضیح دهند تا شرایط درک شود.

امام جمعه موقت سمنان اضافه کرد: باید با استدلال‌های قوی و منطقی، تلاش کرد تا در طرح‌های اقتصادی زمینه باور مردمی فراهم شود و آن‌ها با برنامه‌های دولت همراه شوند.

مهدوی‌نژاد اضافه کرد: اگر دولت تصمیمی در بخش اقتصادی دارد، لازم است تا با یارانه‌های جبرانی، از دغدغه‌های مردم بکاهد و مشکلات آن دسته از افرادی را که از این طرح‌های تأثیر می‌پذیرند، از میان بردارد.

وی تصریح کرد: ما آینده ایران اسلامی را روشن می‌دانیم و معتقدیم مردم به نظام اسلامی ایمان و امید دارند و پای آن ایستاده‌اند و به همین خاطر، باید برای ترمیم بخش اقتصاد، آن‌ها را با خود همراه ساخت.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه امید در دل مردم هنوز زنده است و آن‌ها به برنامه‌های دولت آیت‌الله رئیسی چشم دوخته‌اند، گفت: اگر قرار است تصمیمی در حوزه یارانه‌ها گرفته شود، ابتدا باید یارانه جبرانی در نظر گرفته شود و مشکلات مردم را هم ببینیم.

مهدوی‌نژاد اضافه کرد: دولت باید سازوکار‌های اقتصادی مناسب را برای رفع دغدغه‌های موجود در کشور و نیز از میان برداشتن مشکلات مردم پیش‌بینی کند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه دولت و ملت با یکدیگر همدل هستند و با همین روحیه می‌توان بر مشکلات کنونی فراروی کشور فائق آمد، گفت: تورم افسارگسیخته‌ای که این سال‌ها در کشو ر وجود داشته، به برنامه‌ای منسجم نیاز دارد تا مردم از کمند آن رهایی پیدا کنند.

امام جمعه موقت سمنان بیان کرد: مسائل کنونی اقتصاد کشور باید تدبیر و چاره‌اندیشی شود و با استفاده از ظرفیت عموم مردم و به کار بردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، کشور را به مرحله مطلوبی از ارائه خدمات به جامعه برسانیم.

مهدوی‌نژاد اضافه کرد: دولت توانسته است استقراض از بانک مرکزی، استفاده از همه ظرفیت‌های کشور در سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی و برنامه متوازن در حوزه سیاست خارجی را در ماه‌های اخیر عملیاتی سازد و این گام‌های بلند دولت سیزدهم باید تبیین شود و مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: گرانی‌ها امروز مردم را در شرایط سختی قرار داده است و باید تلاش کرد تا در کنار همه برنامه‌هایی که در بخش‌های مختلف اجرایی می‌شود، اقتصاد و معیشت مردم را نیز بهبود بخشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین