کد خبر: ۷۷۰۱۴۰
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵

زن و شوهر دعانویس در دام پلیس

با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد فردی ناشناس طی مدت ۲ سال از طریق واتس آپ با دعانویسی، طالع‌بینی و فال‌گیری اقدام به کلاهبرداری ۲ میلیارد ریالی از شاکی کرده است.
زن و شوهر دعانویس در دام پلیس
آفتاب‌‌نیوز :

فرمانده انتظامی داراب فارس از شناسایی و دستگیری زن و شوهری که از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام به دعانویسی و کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار داشت: به دنبال وصول یک فقره پرونده قضائی در خصوص کلاهبرداری با شگرد دعانویسی و رمالی از طریق شبکه‌ اجتماعی واتس آپ، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد فردی ناشناس طی مدت 2 سال از طریق واتس آپ با دعانویسی، طالع‌بینی و فال‌گیری اقدام به کلاهبرداری 2 میلیارد ریالی از شاکی کرده است.

فرمانده انتظامی داراب گفت: با توجه به شواهد و مدارک موجود و تحقیقات تخصصی صورت گرفته نهایتاً متهمین که زن و شوهر بودند در شهرستان شیراز شناسایی و پس از اخذ نیابت قضائی وی دستگیر و به پلیس فتا داراب دلالت داده شدند.

سرهنگ نوشاد با اشاره به اینکه متهمین برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: مجرمان سایبری با سوء استفاده از شرایط و مشکلات خانوادگی شهروندان، برای خود کسب و کار مخفی دعانویسی و رمالی راه اندازی کرده‌اند و از این طریق پول‌های هنگفتی به دست می‌آورند، که خانواده‌ها باید در این خصوص هوشیار بوده و به‌هیچ‌ وجه به این افراد اعتماد نکنند و در صورت مشاهده صفحاتی با مضمون رمالی و دعانویسی می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین