کد خبر: ۷۷۰۱۷
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۸
برای توسعه حمل و نقل صورت می‌گیرد

سرمایه‌گذاری افغانستان در ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: براساس یک تفاهم‌نامه میان وزارت تجارت و صنایع افغانستان و سازمان منطقه آزاد چابهار، این کشور در چابهار شرکت حمل ونقل بین‌المللی تاسیس می‌کند. 

به گزارش سرویس اقتصاد و صنعت به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد چابهار، محمد طاهر باقری‌زاده در دیدار با وزیر تجارت و صنایع افغانستان با اشاره به موقعیت استراتژیک منطقه آزاد چابهار به عنوان بندر چند وجهی ریلی، هوایی و دریایی جمهوری اسلامی ایران، از آن بعنوان تنها بندر کشور ایران در حوزه اقیانوس هند و دریای عمان یادکرد و گفت: «دولت جمهوری اسلامی ایران اهتمام خود را در توسعه و رونق منطقه شرق کشور آغاز کرده و منطقه آزاد چابهار به عنوان مرکز ترانزیت شرق کشورمان موقعیت ویژه‌ای در تجارت و مراودات ترانزیتی بین المللی دارد».

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با تاکید بر ضرورت تاسیس هر چه زودتر دفتر تجارت افغانستان در منطقه آزاد چابهار، خواهان راه اندازی دفتر تجاری در کابل شد.

وی با تشریح فرصتهای سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار از تجار و سرمایه گذاران افغانستان جهت حضور در مناطق آزاد دعوت به عمل آورد.

امین اله فرهنگ، وزیر تجارت و صنایع کشور افغانستان با اشاره به شروع دوران سازندگی در افغانستان و پایان بحرانهای جنگ در کشورش اعلام کرد: «جایگاه ترانزیت برای تجار و بازرگانان افغانستان بسیار حائز اهمیت بوده و تکمیل شدن راه شیرخان بندر در شمال افغانستان تا بندر چابهار باعث گسترش ارتباطات و صرفه اقتصادی ویژه ای در این ناحیه شده است».

فرهنگ از کمکهای دولت ایران برای ایجاد زیرساختها در افغانستان به ویژه ایجاد پل میلک ( راه ابریشم) قدردانی کرد و یادآور شد: «افتتاح پل میلک نقش موثری در توسعه ترانزیت کالا بین ایران و افغانستان به ویژه از طریق منطقه آزاد چابهار خواهد داشت».

وی همچنین ابراز امیدواری کرد تفاهم نامه‌های ایران و افغانستان هرچه زودتر عملیاتی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین