کد خبر: ۷۷۰۱۸۴
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
دولت در موضوع ماکارونی و آرد صنعتی به گونه ای عمل کرد که باعث نگرانی بیشتر مردم شد

حمله قالیباف به دولت روحانی: گرانی‌های شدیدی ایجاد خواهد شد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما با هرگونه اقدام درباره ارز ترجیحی قبل از اجرا شدن کالابرگ الکترونیکی مخالفیم. در گرانی های اخیر و موضوع افزایش قیمت ماکارونی هم بی توجهی به قانون مجلس باعث شد چنین فضایی ایجاد شود و مردم را به شدت ناراحت کند. به مردم حق می‌دهم که نسبت به آینده نگران شده باشند اما با توجه به پیگیری های انجام شده و جلساتی که مخصوصا در شورای هماهنگی اقتصادی صورت گرفت، مقرر شد که قانون مجلس به طور کامل اجرایی شود، ان‌شاءالله آرامش معیشتی برای مردم ایجاد خواهد شد.
حمله قالیباف به دولت روحانی: گرانی‌های شدیدی ایجاد خواهد شد
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز یکی از مباحث و نکته مهمی که نمایندگان بر حسب تکلیف نمایندگی خود وظیفه دارند به آن بپردازند بحث مربوط به گرانی ها و مشخصا گرانی آرد صنعتی و ماکارونی است.

وی افزود: ما با هرگونه اقدام درباره ارز ترجیحی قبل از اجرا شدن کالابرگ الکترونیکی مخالفیم و باید کالابرگ الکترونیکی اجرایی شود و این نظر دولت است و قیمت هم همان قیمت های شهریور ۱۴۰۰ باشد و این موضع دولت و مجلس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: مساله اصلی که باعث نگرانی بیشتر مردم شده این است که گرانی اخیر شروع گرانی های کالاهای اساسی باشد که معیشت مردم به آن گره خورده است. ریشه این نگرانی های مردم به این بر می‌گردد که اگر قرار است ارز ترجیحی مربوط به کالاهای اساسی هدفمند شود، گرانی های شدیدی در دیگر کالاها که مرتبط با آن هستند ایجاد خواهد شد و دولت در موضوع ماکارونی و آرد صنعتی به گونه ای عمل کرد که باعث نگرانی بیشتر مردم شد.

قالیباف با اشاره به برنامه مجلس برای حفظ قدرت خرید مردم و اینکه اگر دولت این برنامه را اجرایی کند مردم با آرامش خیال می‌توانند به حداقل زندگی معیشتی خود اطمینان داشته باشند، تصریح کرد: در گرانی های اخیر و موضوع افزایش قیمت ماکارونی هم بی توجهی به قانون مجلس باعث شد چنین فضایی ایجاد شود و مردم را به شدت ناراحت کند. به مردم حق می‌دهم که نسبت به آینده نگران شده باشند اما با توجه به پیگیری های انجام شده و جلساتی که مخصوصا در شورای هماهنگی اقتصادی صورت گرفت، مقرر شد که قانون مجلس به طور کامل اجرایی شود، ان‌شاءالله آرامش معیشتی برای مردم ایجاد خواهد شد.

وی افزود: فراموش نکنیم که با تصمیمات خلق الساعه و تعیین ارز ۴۲۰۰ در دولت گذشته چه ضربه بسیار سهمگینی به اقتصاد کشور زده شد و کسانی که این ضربه را به اقتصاد کشور زدند باید پاسخگو باشند. ارز ترجیحی باعث حیف و میل ده ها میلیارد دلار سرمایه این کشور شده است و علاوه بر این ارز ترجیحی به هیچ وجه نتوانسته باعث کنترل گرانی ها هم شود. در این وضعیت هر کارشناس دلسوز اقتصادی این مساله را تایید می کند که ارز ترجیحی باید هدفمند شود، بنابراین درباره اصلاح اصل هدفمندکردن یارانه ارز ترجیحی همه اجماع دارند، اما درباره نحوه آن ما حرف های جدی داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سیاست مجلس افزایش دریافتی مردم که باعث تورم بیشتر می شود نیست، بلکه سیاست مجلس بر حفظ قدرت خرید مردم است. طبیعی است درمان اصلی و ریشه حفظ قدرت خرید مردم، فقط کنترل تورم است. تا تورم را کنترل نکنیم نمی توانیم قدرت خرید مردم را حفظ کنیم و برای کنترل تورم نیز فقط باید ناترازی ها را برطرف کرد. مخصوصا برطرف کردن ناترازی ها در بودجه، بانک ها و انرژی که برطرف این ناترازی ها هم باید با سیاست های درست مالی و پولی و هم با اصلاح ساختار بودجه اجرا گردد. اما مساله اینجاست که این اصلاح ساختاری در عین حالی که درمان ریشه ای است، اما زمانبر است.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه ما نباید دست روی دست بگذاریم، تاکید کرد: نباید اجازه دهیم روز به روز توان مردم برای اداره عادی زندگیشان کمتر شود. مجلس معتقد است در کنار این نگاه ریشه ای باید برای کوتاه مدت برنامه حفظ قدرت خرید مردم برای کالاهای ضروری معیشتی را اجرا کرد.

وی افزود: هدف گذاری در این طرح همانطور که مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱ تصویب کرده است ارائه کالاهای ضروری معیشتی به مردم به قیمت شهریور ۱۴۰۰ است. در این تصمیم باید کالاهای ضروری معیشتی با کالابرگ الکترونیک به قیمت شهریور ۱۴۰۰ به مردم داده شود. برای اینکه این مصوبه را تصویب کنیم و تصمیممان غیر کارشناسی نباشد، شخصا جلسات متعددی را با مدیران و کارشناسان اقتصادی و فناوری برگزار کردیم و با دقت به جزئیات از اجرایی بودن این کار اطمینان حاصل و بعد از این قانون را تصویب کردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به توضیحاتش در گفت و گوی تلویزیونی پایان تصویب بودجه سال ۱۴۰۱، گفت: در آن زمان توضیح دادم که در این مدل که الان قانون مصوب مجلس شده است برای چند قلم کالای ضروری معیشتی مثل مرغ، تخم مرغ، روعن، پنیر و امثالهم برای هر نفر مقدار مشخصی در ماه در نظر گرفته می شود و مردم آن کالا را تا اندازه در نظر گرفته شده به قیمت شهریور ۱۴۰۰ خرید می کنند. به طور مثال اگر برای هر نفر یک یا دو کیلو مرغ در نظر گرفته شده باشد، مردم می توانند با همان کارت بانکی که دارند و به مراکزی که قبلا خرید می کردند مثلا یک خانواده ۵ نفری بتواند حدود ۸ کیلو مرغ با قیمت ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان خرید کنند و ما به التفاوت قیمت عادی تا بازار را دولت به حساب فروشنده پرداخت می کند. البته اگر فرد بخواهد بیش از این سهمیه استفاده کند طبیعتا هزینه آن بیشتر است که به قیمت بازار باید پرداخت کند.

قالیباف خاطرنشان کرد: آقای وزیر به این نکته توجه کنند که وقتی می گویند مصرف پایین آمده و تولید افزایش پیدا می کند و مازاد داریم به این دلیل است که قشر محروم ما قدرت خرید ندارند که گوشت مرغ و قرمز استفاده کنند که مصرف پایین آمده است. حتی امروز قدرت خرید طبقه متوسط نیز پایین آمده و سلامت و آینده جامعه در خطر است. در قدرت خرید می خواهیم که حداقل نیازهای پروتئینی را به طبقات محروم و متوسط جامعه برگردانیم.

وی تاکید کرد: برای اجرایی شدن این کار مهم، عمده همان مراکزی که این اقلام را عرضه می کنند می توانند مثل گذشته این خدمت را ارائه کنند، ضمن اینکه مردم با همان کارت بانکی معمولی خودشان این کار را انجام دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
3
82
راستی ...از سیسمونی ترکیه‌ای چه خبر؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
16
39
مرسی سردار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
2
102
جماعت بی کفایتی هستید که بر سرنوشت مردم مسلط شده اید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
2
64
ای داد و بیداد ای خدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
1
71
معنی حرف این آقا این است که :دولت روحانی اقلا دوسال گرانی را عقب انداخته است به فرمایش جناب قالیباف اگر از دوسال قبل گرانی را کلید می زدند امروز همان گرانی ادامه داشت و کسی مجلس و دولت انقلابی را مقصر نمیدانست
شرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
1
70
قالیباف مردم هوشیار هستند شما و دولت16 درصدی نمیتونید مملکت اداره کنید.همسر.فرزند و داماد شما ترکیه چکار داشتن ؟ یالله به ملت توضیح دهید.دولتهای قبلی خیلی بهتراز شما کشور را اداره کردند.ضمنا اگه راست میگی روحانی و احمدینژاد و لاریجانی را به صدا و سیما دعوت کنید همه چیز روشن خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
1
65
آفرین .صد آفرین هزار و سیصد آفرین بر همه کسانی که روزگاری ادامه تحریمها را نعمت می دانستند،معتقد بودند دولت روحانی اقتصاد کشور را به تحریمها گره زده و ما اگر بیاییم اقتصاد کشور را با وجود تحریمها متحول می کنیم و هزاران وعده در گشایش امور از رونق اقتصادی گرفته تا فرهنگی و گردشگری و آموزشی و مبارزه با مفسدین و ....حالا گویا که کشور در جنگ است و یا ماکشوری هستیم در دل فقیر ترین منطقه افریقا نه کشوری با منابع عظیم نفت و گاز و معادن با ارزش و داشتن پیشینه بزرگ تاریخی و آثار تاریخی ارزشمند که از قبل آنها میتوان توریست جذب و درآمد سرشاری را نسیب کشور کرد .حالا نخبگان اقتصادی صف کشیده به این نتیجه رسیدند که کشور را به روش چهل سال پیش با کوپن اداره کنند.البته در این میان کسی متوجه نمیشود روحانی در این بی کفایتی های آقایان چرا مقصر است.همه شما مانند آقای روحانی در این چهل و سه سال در حکومت حضور مستمر و فعال داشتید و همه هم می دانند تمامی روسای جمهوری که در مدار شما نبودند نمی‌توانستند هیچ تحولی ایجاد کنند چون دایم در حال بحران سازی برایشان بودید مبادا که کشور پیشرفت کند و آنها محبوب شوند و شما از صحنه سیاست داخلی حذف شوید.این استنباط مردم از رفتارهای شما طی این سالهایی است که نظام ج.ا.ا در کشور مستقر شده به ویژه بعد از جنگ.قبول کنید که اشتباهات مهلکی توسط شماها در اداره کشور صورت گرفته که همه ناشی از حب جاه و مقام و خودخواهی و دنیاپرستی بوده و هست.گرچه می خواهید آن را به اسلام خواهی ربط دهید ولی وقتی هیچ پایبندی به اخلاق اسلامی در رفتارهایتان دیده نمیشود تا جایی که در منکوب رقیب خود از انواع دروغها و تهمتها و پرونده سازی ها استفاده کرده ودر این زمینه گوی سبقت را از همتایان خارجی بی اعتقاد به اسلام و حتی خدا می ربایید ،انتظار نداشته باشید مردم شما را باور کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
2
73
حاجی قراربودیکدست باشیدچی شده هرکی یک چیزمیگه وتقصیرهارامیندازه گردن اون یکی.
مگه مجبوربودی کاری که بلدنیستی قبول کنی.
حسن روحانی که...دیگه چی ازجونش میخواین
حاجی شما4تادانشجوبلدبودی لوله کنی ظاهراازعهده 85 میلیون برنمیایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
2
59
یک‌روز میگفتن بیش از ۱۵۰ تا کارخانه تولید ماکارونی داریم که بیش از ۹۰ درصدشان تعطیل هستند و امروز به جای مسائل مهم کشور و برنامه ریزی برای آیندگان مسئله اصلی مسئولان کشور شده ماکارونی و قیمت آن ببین کشور را به کجا بر دند دره ای که درست کردند کشور در آن انداختن صد سال دیگه هم نمی‌توانند به روز اولش برگردانند بی کفایتی در حد به توان ۱۰۰۰
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین