کد خبر: ۷۷۰۲۵
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۷
دلخوش با انتقاد از دولت در ارائه آمارهای متفاوت:

دادن عدد و رقم که مالیات ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید کاظم دلخوش ضمن انتقاد از دولت نهم به دلیل ارائه آمار و ارقام متفاوت و گاه اشتباه، گفت: «دولت باید بخشی را مامور کند تا اعداد و ارقام واقعی را به مردم اعلام کند تا سوءتفاهم به‌وجود نیاید».

دلخوش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و صنعت آفتاب درباره دلایل نبود یک رقم واحد و مشخص در نرخ تورم و رشد اقتصادی که موجب تشکیل نوعی مسابقه‌ غیررسمی بین مدیران ومشاوران اقتصادی احمدی‌نژاد برای ارائه آمارهای بزرگ ‌و بزرگترشده است، گفت: «در برآورد رقم تورم در کشور، بخش‌های مختلف، دیدگاه‌های کارشناسی خودشان را می‌دهند و همین باعث می‌شود که ما ارقام متفاوتی داشته باشیم».

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هفتم افزود: «آنچه که در جامعه با توجه به شرایط اقتصادی اتفاق می‌افتد، نرخ تورم را به نوع دیگری رقم می‌زند».

وی درباره آمار موجود در ارتباط با رشد اقتصادی اظهار داشت: «ما برای تحقق اهداف برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نیازمند یکسری منابع هستیم که تامین بخشی از آنها در بودجه تحقق پیدا می‌کند و بخشی به دلیل هزینه روزافزون و عملیاتی نبودن بودجه‌ها تحتقق پیدا نمی‌کند».

نماینده صومعه‌سرا در مجلس هفتم گفت: «آمار موجود را هر کس به زعم خودش در می‌آورد؛ حال آنکه رشد اقتصادی که تحقق یافته، رشدی نیست که مدنظر ما باشد و ما هنوز به رشد 8 درصد ی دسترسی پیدا نکردیم».

وی درباره دلایل عدم دستیابی به رشد اقتصادی مورد نظر دولت نهم بیان کرد: «نبود منابع مورد نظرتحقق این رشد در بخش‌های مختلف که هنوز به صورت کامل در اختیار دولت قرار نگرفته است، دلیل نرسیدن به رشد اقتصادی مطلوب است».

دلخوش در پاسخ به این سوال که "آمار و ارقام گوناگونی را که در روزهای گذشته از طرف دولت و مدیران و حتی مشاوران اقتصادی احمدی‌نژاد اعلام شده، چه مرجعی یا نهادی در اختیار آنها قرار می‌دهد"، گفت: «این را باید از خودشان سوال کنید، دادن عدد و رقم که مالیات ندارد».

دلخوش در پایان با بیان اینکه ارائه اینگونه آمارها باعث ایجاد التهاب و شوک و عدم اعتماد به دولت در جامعه می‌شود، گفت: «دولت باید بخشی را مامور کند تا اعداد و ارقام واقعی را به مردم اعلام کند تا سوءتفاهم به‌وجود نیاید».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۴
0
0
آقاي دلخوش بهتر نبود اصل ضرب المثل رو ميگفتيد: دروغ كه ماليات ندارد !!!!دارد؟؟؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین