کد خبر: ۷۷۰۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۰

صنعت کشتی سازی ایران در معرض تهدید اعراب

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب : راه‌اندازی بزرگترین کارخانه تعمیرات کشتی در بحرین، بازار کشتی‌سازان ایرانی را با خطر مواجه کرده است.

مسعود پل مه، عضو کمیته کشتی‌سازی انجمن مهندسی دریایی ایران در گفت‌وگو با سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب با اعلام خبر راه‌اندازی بزرگترین کارخانه تعمیرات کشتی در منطقه بحرین گفت: «کشورهای عربی با اتحاد هم در سال جاری با خشک کردن دریا اقدام به راه‌اندازی بزگترین کارخانه تعمیرات کشتی در منطقه الحد بحرین نموده‌اند».

وی ضمن ابراز نگرانی از این مسئله یادآور شد: «‌راه‌اندازی این کارخانه که صد در صد حمایت‌های مالی آن را منابع بین‌المللی تامین نموده اند و جز نام و مکان سرمایه‌ دیگری از بحرین ندارد تهدیدی برای کشتی‌سازان ایرانی محسوب می‌شود». 

وی که مدیریت یکی از کارخانجات کشتی سازی در ایران را برعهده دارد ، تصریح کرد: «کشورهای عربی از غفلت و تحریم‌های سیاسی و اقتصادی کشتی‌سازان ایران استفاده کرده و گوی سبقت را در بدست گیری  یکی از بزرگترین بازارهای صنعت دریایی منطقه خاورمیانه از ایران ربوده‌اند». 

عضو کمیته کشتی سازی انجمن مهندسی دریایی ایران تاکید کرد: «راه اندازی این کارخانه در صورت بی‌تفاوتی کشتی سازان ایرانی این صنعت را در ایران با مشکل و رکود روبرو ساخته و عملا کارخانجات کشتی سازی را به تعطیلی می کشاند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۴
0
0
اقاى محترم‌وقتي ما‌‌از‌تعمير‌اساسي‌ يك كشتي‌160 متري‌ به‌ طور‌ كامل‌و‌ صحيح‌ عاجز ايم .........
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۸
0
0
سلام
من نظر خاصی ندارم.دوست دارم اگر مجله ای در مورد کشتی سازی دارین برام بفرستین .ممنون میشم از لطف شما.من کارم تحقیقاتی هستش شاید کمکمی به بنده کرده باشین.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین