کد خبر: ۷۷۰۲۶۳
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
افزایش قیمت در بازار خودرو؛

پراید ۲۰۵ میلیون تومان شد!

توقف فروش خودرو توسط خودروسازان به همراه کاهش عرضه باعث شده تا بازار خودرو بازهم شاهد افزایش قیمت باشد.
پراید ۲۰۵ میلیون تومان شد!
آفتاب‌‌نیوز :

بازار خرید و فروش خودرو امروز نیز همانند روز‌های گذشته با نوسانات قیمتی در انواع خودرو‌های داخلی روبرو بوده است.

تغییرات قیمتی در بازار خودرو درحالی امسال نیز به شکل دیگری خود را نشان داده است که قرار بود براساس وعده وزارت صمت و تعهد خودروسازان افزایش عرضه محصولات در بازار ایجاد و شکاف قیمت ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی کارخانه تا بازار محصولات داخلی از بین برود. اما متاسفانه تصمیم گیری‌های نامناسب باعث شده تا همچنان بازار خودرو تحت تاثیر نوسانات قیمت‌ها قرار گرفته و خبری از ارامش در آن نباشد.

طرح قرعه کشی خودرو نیز گویا توسط خودروسازان با شکست مواجه شده و این بار وزارت صمت خود را متولی اصلی فروش خودرو معرفی کرده است به نحوی که قرار است از هفته آینده در سامانه فروش یکپارچه عرضه محصولات انجام شود، اما سازوکار فروش خودرو در این سامانه مشخص نیست و وزارت صنعت نیز در این رابطه شفاف سازی لازم را انجام نداده است.

بلاتکلیفی در فروش خودرو کمبود عرضه و افزایش قیمت تمام شده عاملی شده تا بازار با کمبود محصول روبرو و شاهد رشد قیمت‌ها باشد. در حال حاضر پراید ۱۱۱ که در اسفندماه ۱۹۸ میلیون تومان به فروش می‌رسید امروز به ۲۰۵ میلیون تومان رسیده است. در کنار این، خانواده سمند و پژو نیز با رشد قیمت روبروست.

مشاهدات بازار نشان می‌دهد در بازار امروز سمند‌ای اف سون با قیمت ۳۴۰ میلیون تومان، سمند سورن با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان، دنا پلاس توربو اتوماتیک ۵۰۰ میلیون تومان، پژو پارس ۳۱۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۴۰۰ میلیون تومان، رانا ۲۴۹ میلیون تومان، پزو ۲۰۶ تیپ دو ۳۱۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۰۸ یک میلیارد ۲۵۰ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

همچنین در محصولات سایپا نیز تیبادو با قیمت ۲۰۷ میلیون تومان، پراید ۱۵۱ با قیمت ۱۹۰ میلیون تومان، تیبادو پلاس با قیمت ۲۱۵ میلیون تومان، ساینا اس ۲۲۰ میلیون تومان، کوئیک دنده‌ای ۲۲۲ میلیون تومان، شاهین ۳۹۶ میلیون تومان، تیبا ۱۹۷ میلیون تومان و پراید ۱۳۱ با قیمت ۱۸۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین