کد خبر: ۷۷۰۳۴۲
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱

روسیه در تدارک بازسازی بندر ماریوپل اوکراین

روسیه اعلام کرده که در جریان "عملیات ویژه نظامی" که از ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در خاک اوکراین آغاز شده، این بندر را روز ۲۱ آوریل (اول اردیبهشت ماه) پس از نزدیک به ۲ ماه محاصره، تصرف کرده است.
روسیه در تدارک بازسازی بندر ماریوپل اوکراین
آفتاب‌‌نیوز :

مارات خوسنولین معاون نخست وزیر روسیه در امور ساخت و ساز و توسعه شهری، به منظور بررسی بازسازی ماریوپل در جنوب اوکراین، به این شهر بندری سفر کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ خوسنولین بلندپایه ترین مقام رسمی روسیه به شمار می رود که پس از چند هفته حملات نیروهای ارتش کشورش، به این بندر واقع در سواحل دریای آزوف، سفر کرده است.

روسیه اعلام کرده که در جریان "عملیات ویژه نظامی" که از ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در خاک اوکراین آغاز شده، این بندر را روز ۲۱ آوریل (اول اردیبهشت ماه) پس از نزدیک به ۲ ماه محاصره، تصرف کرده است.

خوسنولین در شبکه اجتماعی تلگرام نوشته که افزون بر ماریوپل، از شهرک وولنوواخا در شرق اوکراین و برخی نقاط دیگر که توسط نیروهای روسیه "آزاد" شده اند، نیز دیدار کرده است.

وی افرود: بازگشت صلح و زندگی مسالمت امیز در این سرزمین ها آغاز شده، کارهای زیادی باید انجام شود و ما به ویژه در کمک رسانی انساندوستانه همکاری خواهیم کرد.

شبکه تلویزیونی وزارت دفاع روسیه "زوزدا" (Zvezda) به نقل از خوسنولین افزوده که از بندر بازرگانی ماریوپل باید برای واردات و انتقال مواد و مصالح ساختمانی برای بازسازی این شهر، بهره برد.

این بندر که میان شبه جزیره کریمه که از ۲۰۱۴ به خاک روسیه پیوسته و بخش هایی از شرق اوکراین که از همان سال توسط نیروهای جدایی خواه مورد حمایت مسکو، تصرف شده، قرار دارد ، برای برقراری ارتباط میان این ۲ نقطه و جلوگیری از صادرات اوکراین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

دنیس پوشیلین رئیس جمهوری مردمی دونتسک مورد حمایت روسیه که خوسنولین را همراهی می کرده، در شبکه تلگرام نوشته است که نخستین محموله این جمهوری خودخوانده در ماه مه در این بندر بارگیری و صادر خواهد شد.

مسکو هدف از اقدامات نظامی در اوکراین موسوم به "عملیات ویژه نظامی" را خلع سلاح این کشور و جلوگیری از گسترش ملی گرایی ضد روس با پشتیبانی غرب عنوان کرده است. اما کی یف و حامیان غربی اش، نیروهای روس را به تصرف سرزمین و ارتکاب جنایت های جنگی متهم می کنند که با تکذیب این کشور روبرو شده است. مسکو اعلام کرده است که تنها اهداف و پایگاه های نظامی یا راهبردی را هدف قرار می دهد.

همزمان جیل بایدن همسر رئیس جمهوری ایالات متحده و جاستین ترودو نخست وزیر کانادا به صورت از پیش اعلام نشده برای حمایت از دولت اوکراین از این کشور دیدار کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین