کد خبر: ۷۷۰۳۹
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۹
لاریجانی خبر داد:

بررسی طرح تحول اقتصادی دولت در کمیسیون ویژه مجلس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی لاریجانی در خصوص جلسه شب گذشته هیات دولت با نمایندگان مجلس گفت: «این نشست بر این دلالت دارد که مجلس هشتم نوعی تعامل سازنده و موثر با دولت نهم دارد».

به گزارش خبرنگار خانه ملت، رییس مجلس شورای اسلامی پس از پایان همایش تعاون و اندیشه‌های اقتصادی شهید بهشتی با حضور در جمع خبرنگاران، افزود: «در جلسه شب گذشته دولت و مجلس، رئیس جمهور توضیحاتی در خصوص دیدگاه‌های خود در مورد مسایل اقتصادی و بهبود طرح‌های مد نظر ارائه کردند و تعدادی از نمایندگان در نقد و بررسی این دیدگاه نظر دادند و برخی کاستی‌ها را برشمردند».

وی اظهار داشت: «توصیه مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوعات مطروحه این بود که اولا باید با متانت حرکت شود و ثانیا این که باید کارشناسی لازم صورت گیرد و پس از بررسی‌های لازم در صحنه اجتماعی تحقق پیدا کند چرا که هم بسترسازی این کار نیاز به کاوش دقیق دارد و هم نیاز به یک عزم ملی است».

وی افزود: «در نهایت به این نتیجه رسیدیم که کمیسیون ویژه‌ای در مجلس به وجود بیاید تا دیدگاه‌های دولت را در این موضوعات کارشناسی دقیق کند و با حضور نخبگان ابعاد مختلف موضوع واکاوی شود».

وی تصریح کرد: «این کمیسیون یا به صورت مجزا یا با تلفیق چند کمیسیون حاصل خواهد شد تا نیازهای قانونی برطرف شود».

وی در خصوص تعاونی ها نیز گفت: «اگر در کارنامه تعاونی‌ها نگاه کنیم مشاهده می‌کنیم برخی تعاونی‌ها موفقند چرا که در آنها بحث نیازهای اولیه وجود دارد ولی برخی مانند تعاونی‌های تولید که قصد رقابت دارند آنچنان گسترش نیافته‌اند و یا نقصی در آنها هست».

وی اظهار داشت: «ریشه این ایرادات در این است که افراد در این حوزه‌ها برای رفع نیاز اولیه کار نمی‌کنند و به دنبال سود بیشتر هستند و به همین دلیل باید ساز وکار تعاونی‌ها باید به گونه‌ای باشد که در واقع یک توقفگاه موقتی باشد».

رئیس مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مجلس هشتم برنامه ای برای گسترش بخش تعاونی دارد یا خیر گفت: «ما علاقه مندیم تا بخش تعاون با رویکرد سالم گسترش پیدا کند و این نیاز به اهتمام مسئولین وزارتخانه دارد».

وی همچنین در خصوص معرفی وزرای جدید کشور و اقتصاد گفت: «هنوز مهلت قانونی معرفی وزرا به مجلس به پایان نرسیده است و مطمئنا این امر قبل از پایان یافتن زمان قانونی 3 ماهه آن صورت خواهد گرفت».

رئیس مجلس در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اعتراض برخی نمایندگان در خصوص حضور در یک کمیسیون و این که آیا امکان جابجایی وجود دارد ، اظهار داشت: «آیین نامه امکان چنین کاری را نمی‌دهد اما اگر آیین‌نامه در مجلس تغییر کند شاید این امکان فراهم شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین