کد خبر: ۷۷۰۶۸
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۱
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خواستار شد:

برخورد با شایعه‌پراکنان علیه بیوت روحانیت

کلی‌گویی مسئولان زمینه شایعه‌پراکنی را فراهم می‌کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد نبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نقش روحانیت در نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: «حضور روحانیت و شخصیت‌های بزرگ روحانی در صحنه‌های مختلف انقلاب و نظام یک ضرورت دائمی بوده و اگر نبود رهبری حضرت امام، صرف آمادگی مردم برای برخورد با رژیم شاهنشاهی برای پیروزی انقلاب، نتیجه‌بخش نبود». 

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با اشاره به هشدار برخی شخصیت‌های نظام درباره توهین‌ و اتهام‌پراکنی‌های باندی نسبت به چهره‌های شاخص نظام و به ویژه روحانیت اظهار داشت: «البته مردم و رهبری لازم و ملزوم انقلاب هستند، اما در هر صورت دشمنان دریافته‌اند که پتانسیل عظمیم مردمی اگر توسط رهبری آگاهی سازماندهی و جهت‌دهی نشود، به هدر خواهد رفت».

حبیبی اضافه کرد: «بر این اساس، تخریب سازمان روحانیت و شخصیت‌های روحانی همواره در دستور کار دائمی دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی قرار داشته است».

وی کسانی را که در داخل به تخریب مبادرت می‌‌کنند، به دو دسته تقسیم کرد و گفت: «برخی از اتهام‌پراکنان، برداشت‌شان از برخی شخصیت‌های معتبر روحانی نظام ناصحیح است و اظهاراتشان به دلیل وابستگی به دشمنان انقلاب نیست؛‌ اما دسته دوم افرادی هستند که با همین وابستگی به دشمن، مبادرت به تخریب می‌کنند».

وی افزود: «من معتقدم نیروهای اصیل انقلاب در مورد گروه اول باید رویه ارشادی و نهایتا حقوقی به‌کار گیرند و با استدلال‌های منطقی در مقابل توطئه‌گرانی که به تخریب روحانیت می‌پردازند، از همه ابزارهای ممکن و قانونی استفاده کنند».

حبیبی همچنین با تاکید بر ضرورت هماهنگی قوای سه‌گانه در برخورد با مفاسد اقتصادی گفت: «قوای رسمی کشور از مجریه، مقننه و قضاییه در نسبت با مفاسد اقتصادی مسئولیت بررسی، کشف و برخورد با مفسدان را دارند و بهترین شیوه این است که بعد از بررسی و کشف، نتیجه برخورد قاطع با توطئه‌گران اقتصادی، سیاسی و امنیتی را برای مردم توضیح دهند و به اطلاع عموم برسانند».

وی خاطرنشان کرد: «در غیر این‌صورت اگر در کلام مسئولان ما بیش از حد لازم کلی‌گویی صورت گیرد و مطالب با ابهام ارائه شود، قاعدتا زمینه سوءاستفاده را برای شایعه‌پراکنان فراهم خواهد کرد».

حبیبی با تاکید بر "لزوم پرهیز از سکوت در برابر برخورد با توطئه‌گران علیه روحانیت و نظام" گفت: «البته باید توجه داشت که در هر موضوعی باید متناسب با آن برخورد کرد و اگر نوع برخورد با نوع موضوع متناسب نباشد و برخورد غیرمنطقی صورت گیرد، ‌چه بسا اثر منفی خواهد داشت».

وی در پایان نیز بر ضرورت برخورد یکسان با توطئه‌گران و توهین‌کنندگان به روحانیت و علما تاکید کرد و افزود: «برخورد با توطئه‌گران شایعه‌پرداز علیه بیوت معتبری مثل بیت امام، علما و سازمان روحانیت باید به طور مستمر و یکسان صورت گیرد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین