کد خبر: ۷۷۰۷۱۷
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸

استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و استعداد‌ها وعده اسلامی

معاون رئیس‌جمهور تاکید کرد: در سازمان انرژی اتمی با یک جریان فراگیر و با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و استعداد‌ها در اقصی نقاط کشور ارتباط علمی ایجاد می‌کنیم.
استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و استعداد‌ها وعده اسلامی
آفتاب‌‌نیوز :

محمد اسلامی در حاشیه آئین افتتاح و بهره‌برداری از طرح تولید کیت غربالگری بیماری‌های متابولیک نوزادان، درباره فعالیت‌های اقتصادی دولت گفت: بر همه ما فرض است که با تمام ظرفیت از اقدام انقلابی دولت در مردمی‌سازی و عادلانه‌سازی یارانه‌ها که شجاعانه، آگاهانه و با اقتدار در حال انجام است، حمایت کنیم و پای‌کار باشیم تا عادلانه سازی پرداخت یارانه‌ها به معنای واقعی کلمه محقق شود.

وی با اشاره به اقدامات مثبت اقتصادی دولت سیزدهم اظهار داشت: به لطف الهی، صبر مردم و تدابیر مسئولان کشور، با وجود تحریم‌های ظالمانه، ایران اسلامی در مسیر بهبود شاخص‌های اقتصادی قرار دارد و در حال حاضر با تراز مثبت تجاری فعالیت خودش را انجام می‌دهد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه اگر اقدامات و تمهیدات بایسته برای حفاظت از ارزش پول ملی اتخاذ می‌شد؛ قطعاً با این آسیب‌هایی که گریبان‌گیر مردم شد، مواجه نمی‌شدیم، تصریح کرد: با تدابیر و تصمیم قاطع دولت سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور، باقیمانده جراحی اقتصادی برای بهبود فضای اقتصادی و کسب‌وکار باید اتفاق می‌افتاد که در این مدت رویکرد جدید و مثبتی را شاهد هستیم.

اسلامی با بیان اینکه گام بسیار مهمی که در این دولت برداشته شد، موضوع تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار بود که تمام دستگاه‌های درگیر باید با الکترونیکی کردن فرایندها و عدم مراجعه حضوری مجوز کسب‌وکار را صادر کنند، خاطرنشان کرد: اکنون در سازمان انرژی اتمی ایران 45 مورد مجوز صادر می‌شود که هر 45 مجوز با همت مدیران و متخصصان، در سازمان الکترونیکی شده‌اند و ما در سازمان انرژی اتمی به درگاه ملی مجوزها وصل شدیم.

وی درخصوص برنامه دولت سیزدهم درباره مردمی‌سازی و عادلانه‌سازی پرداخت یارانه‌ها ابراز داشت: اقدام بزرگ دیگر در دولت بحث مردمی‌سازی و عادلانه‌سازی یارانه‌ها است که خوشبختانه امروز شاهد اجرای آن هستیم. یارانه‌ها باید هدفمند به دست شخص مصرف‌کننده می‌رسید؛ اختصاص یارانه به واردکننده در فرایند و چرخه‌ای که باید به سفره مردم می‌رسید، تأثیرات مثبت و لازم را بر معیشت مردم نداشت و این دونرخی یا چند نرخی بودن عامل فساد را مهیا می‌کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: بر همه ما فرض است که با تمام ظرفیت از این اقدام انقلابی دولت که شجاعانه، آگاهانه و با اقتدار در حال انجام است، حمایت کنیم و پای‌کار باشیم تا مردمی‌سازی و عادلانه سازی یارانه‌ها به معنای واقعی کلمه محقق شود.

به گفته اسلامی، لازمه ایجاد قدرت اقتصادی حرکت مؤثر در مسیر علم، فناوری و صنعت است؛ همان‌گونه که شاهد بودید پیشرفت‌های اقتدارآفرین جمهوری اسلامی ایران در صنایع دفاعی، ادبیات دنیا در مواجهه با ایران را تغییر داد.

وی با بیان اینکه در سازمان انرژی اتمی با یک جریان فراگیر و با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و استعدادها در اقصی نقاط کشور ارتباط علمی ایجاد می‌کنیم، عنوان کرد: زمینه‌های همکاری در پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه علوم و فناوری را تسریع خواهیم کرد و تأثیرات فوری این اقدامات را بر زندگی مردم فراهم می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین